В НОВИЯ НИ БРОЙ 6/2019 ЩЕ НАМЕРИТЕ


30
май
2019

ЗАДАВА ЛИ СЕ КИТАЙСКИ АВТОМОБИЛЕН NETFLIX?

Редактор на броя Ралф Петров

КОГАТО ПРЕЗ 2010 Г. КИТАЙСКИИНВЕСТИТОР СЕ ВКЛЮЧИ ВЪВVolvo, мнозина се опасяваха, че скоро ще настъпи краят на шведската икона. Нонещата се развиха в противоположната посока.Днес шведи и китайци съвместно прекрояват автомобилната индустрия. Както ще разберете от нашето интервю с вицепрезидента на Volvo Франк Версавел, европейско-азиатският консорциум няма повече да съзерцава какво прави конкуренцията, а ще следва свой собствен път.Марката Volvo иска да бъде по-бърза от BMW,по-луксозна от Mercedes, по-иновативна от Tesla.Израз на тази стратегия е електрическата пътеводна звезда с 600 к.с., наречена Polestar, която от лятото ще се произвежда в Китай.Инвеститорите от Поднебесното царство провокираха нови креативни сили у Volvo, но всъщото време преследват не по-малко амбициозни цели на родния си пазар. Слабо познатите в Европа все още марки Nio, Link & Co. или Xiaopeng, които AUTO BILD редовно тества на място в Китай, вече натрупаха сериозен опит в електрическата мобилност и в много отношения водят с по няколко обиколки на повечето утвърдени производители. В този брой ексклузивно представяме характеристиките на 12 популярни китайски модела. Няма съмнение, че все по-често ще ги виждаме в Европа. Включително в рамките на нови, базирани на интернет форми за споделено шофиране. Хората от Volvo с намигане го наричат „китайски автомобилен Netflix“.

AUTO BILD –TEST THE BEST – ПЕКИН 2019

Групата AUTO BILD проверява кондицията на най-популярните в момента китайски автомобили. Подлагаме на изпитание цели седем електромобила и пет бензинови модела непосредствено след изложението в Шанхай в покрайнините на китайската столица

НАШИТЕ РЕДОВНИ ТЕСТОВЕ НА ПОСЛЕДНИ модели китайски автомобили са сблъсък с друга Вселена. Лимузини се отключват,след като сканират ретината на собственика. Стъкленият им по-крив се отваря плавно, след като нежно му прошепнете на китайски: „Искам да видя звездите!“Разгъваща се камера от покрива регистрира трафика и прави селфита на 360°, докато шофирате или паркирате. Ако властите са благосклонни, скоро колата ще бъде ескортирана от дрон.А по отношение на електрическата мобилност вече нямаме никакво съмнение: Европейци и американци тотално подцениха електрическата еуфория в Китай!Докато новите регистрации на конвенционални автомобили бележат спад, търсенето на хибриди и електромобили в Поднебесното царство се е удвоило.За тази година се очакват продажби от 1,6 милиона екологични автомобила. До 2025 г. тук ще се движат повече от 5 милиона хибриди и електромобили. Правителството всячески поддържа екологичната офанзива на местната индустрия. От 2004 г. са изплатени над 100 милиарда лева субсидии за този род автомобили.Зарядните станции в момента са вече над 788 000 броя. Всеки втори електромобил в Китай е местно производство. Очаква се скоро именно оттук да се задават стандартите на съвременната мобилност. Инвеститори като Alibaba, Tencent или Hon Hai залагат на местното производство.Те поддържат стартиращите премиум компании като Byton, Nio, Faraday Future и X-Peng, които са се прицелили едновременно и към пазарите на Европа и Америка.Въпреки завидните успехи в електрическата мобилност остават не-малко предизвикателства. Следва мрежата от зарядни станции да се разшири извън големите градове.Докато в Шанхай може да си купи-те на момента електромобил и да го подкарате, в столицата Пекин регистрацията на нови автомобили не е така бърза. С цел облекчаване на трафика в сила е специален режим за допускане на нови автомобили. В същото време китайските компании залагат на автономното шофиране. В момента над 300компании работят в сферата на електрическата мобилност. Много от тях се специализират върху създаването на нови сензори и модули за управление. Докато ние от AUTOBILD не преставаме да се изненадваме от новите модели автомобили,произведени в Китай, из улиците на Шанхай и Пекин Huawei тества в реално време новата си 5G технология. А тя доказва, че бъдещето на автомобилите без кормило и спирачки всъщност е много по-близо,отколкото си мислим!Но нека сега вдигнем за вас завесата на AUTO BILD – TEST THEBEST China 2019 и да представим най-интересното от новото китайско производство.

Тествахме: BAIC EU5, Changan EADO EV460, Geely Binrui, Great Wall Haval F7, MG EZS, Nio ES8, Qiantu K50, Weltmeister EX5, Wey VV6, Xiaopeng G3, Mercedes Benz A200 L, Audi Q2 L

 

Porsche 911 Carrera S – готово за хибридизация!

„МНОГО СЪМ ЩАСТЛИВ, ЧЕ НЕ ГО направихме  хибрид“ ,усмихва се Матиас Хофщетер, докато разкрива тайните под ламарините на последното осмо поколение на 911. Ръководителят на от-дела за разработка на задвижващи агрегати в Porsche не скрива факта,че електрифициран прототип на 992е навъртял доста тестови обиколки,преди ръководството на компанията да се откаже от идеята да промени задвижващата формула на иконата. Високопоставеният мениджър показва изображение на трансмисията и посочва празнината, в която е трябвало да бъде интегриран електродвигателят.

 

A4 СТАНА ОЩЕ ПО-МУСКУЛЕСТ

A4 ПРИДОБИВА ПО-АГРЕСИВЕН ВЪНШЕН вид: седанът, комбито Avantи allroad на модела от среден клас от Инголщат ще изглеждат по-агресивно и ще разполагат с нова концепция за управление на кокпита. Цените ще стартират от около 70 000 лв. за седана и от около 74 000 лв. за комбито Avant.Пазарният старт е през есента,но ние получихме възможност да разгледаме автомобила отвътре още сега. Радиаторната решетка Singleframe е станала значително по-широка, вентилационните отвори са с по-силен контур, като с пакета S-line има загатнати вентилационни отвори, които също както при A1 или R8 трябва да наподобяват на Sport quattro. Сега страничната извивка е прекъсната под линията на прозорците, докато в зоната на калниците е по-силно очертана в дълбочина – това прави страничните части по-мускулести.В задницата почти няма промени. Нова графика на светлините,преработени брони и хромирана лайстна между задните светлини– това е всичко.

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >