В НОВИЯ НИ БРОЙ 5/2019 ЩЕ НАМЕРИТЕ

0305
2019

КРАЙ ПРИ 180 КМ/Ч, НО ТОВА НЕ Е КРАЯТ НА СВОБОДАТА

Редактор на броя Христо Ангелов   ВЪЛНЕНИЕТО, КАКТО И ВЪЗМУЩЕ­НИЕТО БЯХА ДОСТА ГОЛЕМИ: когато през март от Volvo обявиха, че ще въведат ограничение на максималната скорост от 180 км/ч на моделите си от 2020 г., веднага някои хора обявиха, че е налице опас­ност не само за свободата им, а едва ли не за цялото човечество. Тези драматично защитава­щи тезата си противници на ограниченията на максималното темпо обаче не обръщаха внима­ние на нещо много важно и неоспоримо: това, което бе предприето открито и категорично от Volvo с цел намаляване на броя на загиналите, се случва и при другите производители – от технически съображения. Когато например през 2021 г. концернът VW пусне своя електрически SUV на пазара, моделът също ще бъде с ограни­чение на максималната скорост. Как смятате, на колко? Точно така, на 180 км/ч. Причината е съвсем резонна – за да бъде достатъчен пробегът на този електромобил. Вторият най-продаван електромобил в Европа за 2018 г. и първи за 2017 г. Renault Zoe е с ограничена максимална скорост дори на 135 км/ч. Французите просто така са решили. Удоволствието от шофирането на електромобила е в ускорението, а не в макси­малната скорост. Може би е добре при всички тези дискусии за темпото да намалим темпото  

ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯ ПРИ FORD

Браншът е в процес на промяна. А с него и Ford: 16 електрифицирани модела ще поставят началото на прехода. Ще ви представим амбициозните планове на марката

„Автомоби­лът може да е всякакъв цвят, важното е само да е черен“, Хенри Форд ще бъде запомнен вечно. Tin Lizzie, наричан също и Model T, слага през 1908 г. началото на масова­та моторизация. 111 години по-късно концернът Ford е на прага на нова голяма промяна – електрификацията на цялата моделна гама. Или както би го формулирал самият Хенри Форд: „Ford може да има всякакъв мотор, важното е да се движи електрически.“ Плавния преход ще осъществят меки­те хибриди. Вместо конвенционален алтернатор тук имаме задвижван от ремък стартер-генератор. Той дава възможност за рекупериране и аку­мулиране на енергията в 48-волтова литиево-йонна акумулаторна бате­рия. Цялата тази енергия подпомага след това при ускоряването двигателя с вътрешно горене. Тази техника ще бъде част от оборудването на моде­лите на Ford от Fiesta до Transit.  

Kuga става спортният Ford

В края на 2019 г. на пазара ще се появи компактният SUV. По-дълъг е с девет сантиметра – и по-лек с 90 кг

HE Y F O R D , И С К А М Е ТАЗИ ДИЕТА! НОВАТА Kuga става по-дълга с 9 сан­тиметра (4,62 м) и с 4 по-широка (1,88 м), но е олекнала с 90 килограма. В края на тази година на пазара ще се появи третото по­коление на компактния SUV, като производството на модела е във Валенсия, Испания. AUTO BILD получи възможност да разгле­да автомобила отвътре. Първото впечатление: новата Kuga става спортният Ford!    

G-клас си има малък брат

Mercedes пусна петия си компактен модел GLB – SUV със седем места

КАТО ЗА НАЧАЛО МА­ЛЪК ОБЛОГ. ОБЗАЛА­гаме се, че не знаете кой е номер 1 по продажби в компактния клас в Германия? VW с Golf? Не, Mercedes! През миналата година хората от Щут­гарт са изпратили по германски­те улици 609 000 A- и B-класи, CLA и GLA. Това прави една чет­върт от всички автомобили със звезда в емблемата и в сегмента под C-клас. Въпреки това предстоящият да стъпи в длъжност от края на май нов шеф Ола Келениус е уверен, че може повече. Според него в моделната гама има още една ниша: някъде между GLA и GLC – всъщност в територията на VW Tiguan. Как ще бъде запълнена тази ниша, от Mercedes ни пока­заха с Concept GLB на автосалона в Шанхай.    

Ще спрат ли тока на Tesla?

Tesla Model X е мощен и скъп – освен това е експерт на тема пробег. Новият Audi e-tron навлиза в територията на американците. Ще проверим кой се справя по-добре

  КОПИРНАТА МАШИНА Е XEROX (КСЕРОКС). SUV-ът е джип (Jeep). А при електромобилите скоро ще важи следното: електромобилът е Tesla! Нищо чудно – американците са пионери в електрическата мо­билност и предлагат достатъчна мощност при достатъчен пробег, бързо зареждане на огромните си батерии, а различният дизайн изглежда се харесва на клиентите. Станциите за зареждане и продаж­бите растат с бързи темпове. Все пак: конкуренцията не спи. Audi пуска на пазара своя e-tron. Също както Model X на Tesla нови­ят модел на Audi е потентен и лук­созен SUV с подобаващи размери и много място. От Audi са помислили и за система за бързо зареждане по магистралите. Така че e-tron има качества да бие Model X. Нашият сравнителен тест ще покаже кой е по-добрият.  

Сравнителен тест

ЧИСТОТАТА МУ Е СВЯТА

 

В бензиновата си версия BMW Серия 3 вече спечели срещу Mercedes C-клас. Сега като дизелов вариант моделът от Мюнхен се изправя срещу шарена група от седани от среден клас

СЕРИЯ 3 Е СЪРЦЕТО НА BMW. ПРОИЗВЕДЕНА 15 милиона пъти, сякаш по подо­бие на знаменития Баварски закон за чистотата на бирата. Не, не този от 1516 г. за хмела, малца, маята и водата. А този за надлъжно разположения двигател, задното задвижване, директното управление и стегнатото окачване. Да кажем – някъде от 1966 г. Тогава стартира 02. Сега на пазара се появява седмото поколение на Серия 3, като във вер­сия 330i спечели още първия тест срещу Mercedes C 300. Сега е ред и на дизеловия вариант. C-клас отно­во участва, този път като C 220 d. И за да не е скучно, включихме в теста и два вълнуващи азиатски модела – Kia Stinger и Mazda 6. Щеше да е до­бре да участва и A4, но в Инголщат си имат достатъчно проблеми… И затова Audi отсъства. Жалко.  

Продължителен тест

Не сме виждали такава сметка за ток…

…а не е имало и такъв продължителен тест на електромобил. BMW i3 се движи в редакцията от 100 000 километра. И ще продължи да се движи

ИМА ЛИ СМИСЪЛ? КОГА­ТО BMW I3 СЕ ПОЯВИ В гаража на AUTO BILD през март 2014 г. за продължи­телен тест, много от колегите бяха скептични. Над 92 000 лева за такъв експеримент? Как изобщо ще измине 100 000 км? Не беше ли по-добре да купим „истински“ авто­мобил? Да, може би. Но през 2014 г. всекидневието с електрическата мобилност все още беше приключе­ние. И ние искахме да рискуваме. И се осмелихме. Спомняме си: преди 5 години обществените станции за зареждане бяха рядкост, ползва­нето на малкото точки за зареж­дане бе възможно само с помощта на множество различни карти за зареждане от различни доставчи­ци на електроенергия. Нашето i3 най-често зарежда от собствената Wallbox в гаража си, а при пъту­вания си дава сигурност чрез REX (Range Extender), или удължителя на пробега. Някои фактори говорят за покупка. Инфраструктурата за зареждане се разшири много, с акумулатор със 120 Ah i3 вече има приемлив пробег. Освен това BMW не повиши цените!  

Тест на 100 000 километра

Тази Skoda е просто Superb!

Който носи такова име, трябва и да отговори на очакванията – и точно това направи Škoda Superb за 100 000 километра. И на финала заслужи оценка 6 минус!

  СУ П Е Р Е Л А Т И Н С К А Д У М А И О З Н А Ч А В А „горе“, но и „отгоре“. От друга страна, Superb има френски корени и се превежда като „пре­възходен“ или „великолепен“. Така че кръщаването на върховия модел на Škoda с това име е доста смела постъпка. Не бива да се забравя, че чехите напомнят и за своя Superb, произвеждан от 1934 до 1949 годи­на. Внушителна и елегантна луксоз­на лимузина с 6- и 8-цилиндрови двигатели. Superb от нашия продължителен тест не може да предложи това. Но във всички случаи е голяма, внушителна лимузина от среден клас с дължина 4,86 метра. Цветът Lava Blue metallic подчертава елегант­ните модерни форми. Škoda беше оборудвана с някои екстри, които правят живота по-приятен: ско­ростна кутия с два съединителя, 3-зонова автоматична климатична инсталация, музикална система Canton, теглич, преден парктроник. Тестът стартира на 12 декември 2016 година.    

Тествахме Škoda Scala

Škoda Scala сменя Rapid Spaceback. Тя е по-голяма, по-добра и по-красива. И би могла да създаде опасност в рамките на концерна

ДОСТА СТРАННО: SCALA Е ИМЕТО НА най-из­вестната опера (сграда) в света и национална светиня за италианците. На Fiat обаче нико­га досега не им е минавало през ума да кръстят автомобил на операта. Затова пък е хрумнало на чехите, които също са музикална сила – с Дворжак и Сметана. Scala е името на наследника на Rapid Spaceback. Rapid? Моделът като че ли винаги бе в сянката на Fabia и Octavia. Сега от тази ниша Scala иска да постигне успех с нов дизайн, нови размери и нова техни­ка. За разлика от предшественика си сега автомобилът е базиран на модулната платформа за модели с напречно разположен двигател на концерна VW. В този случай става дума за MQB A0, използвана също и от Audi A1, Seat Ibiza и VW Polo. Всичките са с дължина от около 4 метра. С дължината си от 4,36 метра Scala има по-големи амбиции – това са десет сантиметра повече в сравнение с Golf.  

Volvo повдига комбито си

Volvo V60 Cross Country с офроуд амбиции се превръща в екологично коректна алтернатива на SUV

ПО-ВИСОКА ПОЗИЦИЯ НА СЕДЕНЕ ОТ КОМ­би, в същото време по-ико­номичен и по-комфортен от SUV. С новото Cross Country, един „повдигнат“ вариант на V60, Volvo се опитва да комбинира тези противоположности. Идеята не е нова. От първото Cross Country през 1997 година рецептата не е променена особено: повдигате едно нормално комби на Volvo, в този случай със 7,2 см, което отговаря на клиренс от 20,6 см, монтирате двойно задвижване и пластмасови предпазни детайли – и всестранният талант е готов.    

Model Y номер 4 е Model 3 1/2

След S, X и 3 сега с Model Y Tesla довършва абревиатурата S-3-X-Y. SUV-ът от среден клас на базата на 3 е по-скоро разумен, отколкото екстравагантен. AUTO BILD се повози

КОГАТО ПРЕДИ НЯКОЛ­КО СЕДМИЦИ ИЛЪН Мъск излезе на сцената на Tesla Design Center в Лос Анджелис, 500-те ВИП гости го по­срещнаха с обичайните ръкопляска­ния. Когато половин час по-късно на сцената се появи Model Y, реакцията на хората бе по-скоро сдържана. Те трябваше да се вгледат много вни­мателно, за да установят кое е по- различното на този „Midsize SUV“, както босът на Tesla Мъск нарича четвъртия модел на марката в срав­нение с Model 3, на който е базиран.    

Made in America great again

Сега и BMW има своя огромен SUV. Впечатляващият X7 е може би последният представител на изчезващ автомобилен свят. Тествахме го там, където се произвежда и където автомобилите все още са големи – в Щатите

ХОРАТА ОТ BMW НЕ СА ГЛУПАВИ. Организи­рат теста на X7 в южната част на Щатите. Да, защото моделът се произвежда тук (в Спар­тънбърг). Но също и поради факта, че най-големият SUV в историята на фирмата не изглежда толкова голям сред пикапите, Cadillac Escalade и GMC Yukon колкото по германските пътища. X7 притежава приблизи­телно площта на Серия 7, но пък е почти двойно по-висок.    

КОЙТО СЕЕ ВЕТРОВЕ…

…ще кара вихрено. А кой открива най-добре небето? Тествахме шест кабриолета с доста различни покриви

  ХАЙДЕ НАВЪН НА ЧИСТ ВЪЗДУХ! ПРОЛЕТТА дойде, а с нея и желанието да прекарваме повече време навън. Кислородът прави чудеса с душата. Можем дори да караме авто­мобил под открито небе – кабриолет. Няма по-добро усещане от това, да почувстваш цялата метеорологична прогноза върху лицето си! Разнообра­зието на открити автомобили през тази пролет е толкова пъстро, както никога досега. Също както и цвето­вете по дърветата през този сезон. От навиващ се покрив до такъв от плат, от тарга до демонтаж на вратите – открихме шест различни начина за удоволствие под открито небе. Кой осигурява свеж полъх? И кой ще зав­ладее сърцата ни в бурята?    

ГОЛЯМАТА СВОБОДА

Lada 4×4 Urban е освободена от много неща: комфорт, лукс, качество. Е, и? Рядко сме се чувствали толкова свободни

  КУРИЕРЪТ, КОГОТО СРЕ­ЩАМЕ ВЕЧЕРТА НА „Кийц“ в Хамбург, ни гово­ри на неразбираем език. По едно време се досещаме, че това е руски, а младежът ни е помислил за негови сънародници. Той се усе­ща, казва няколко думи на немски, сочи към Lada 4×4 Urban и казва: „Най-добрият руски експорт.“ От 43 години Lada произвежда на река Волга 4×4, който навремето се каз­ваше Niva. Преди известно време жителите на големите градове в Германия от­криха модела. Като моден аксесоар за юпита. А тъй като и юпитата имат семейства, сега вече се предлага и специална дълга версия на Urban.  

Mercedes, ти си висока класа!

Mercedes GLC не е евтин и като употребяван. Струва ли си парите SUV-ът на швабите?

От странно ръбестия GLK GLC се превърна в модел с подходящи пропорции. След качването сядате по-скоро в по-висок C-клас, откол­кото в SUV. Седалките и ергоно­мичността задоволяват всякакви желания. Никой друг в този клас От странно ръбестия GLK GLC се превърна в модел с подходящи пропорции. След качването сядате по-скоро в по-висок C-клас, откол­кото в SUV. Седалките и ергоно­мичността задоволяват всякакви желания. Никой друг в този клас  

Употребявани автомобили

ВЪПРОСЪТ ЗА 25 000 ЛЕВА

Лудост или разум? Употребяван Opel Insignia срещу нова Lada Vesta. Да проверим!

РАЗУМНА ПОКУПКА, КАЗВА ГЛАВАТА МИ, когато откривам няма и двегодишен Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI в Autohus. Цената е 26 000 лева, което оз­начава загуба на стойност от безумните 62,5 процента само за 20 месеца! Комбито отговаря на нормата Eвро 6 и благода­рение на нивото на оборудване Innovation е оборудвано дори с навигационната систе­ма Navi 900 IntelliLink. Както и с най-важните екстри като подгряване на седалките и парктроник отпред и отзад. От пър­ви собственик и с пробег малко над 30 000 кило­метра – истинска находка! Преди да потегля за огле­да, споделям откритието си с колегата Ларс Якумайт. Той също често открива изненадва­щи оферти, но този път не може да предложи нищо по-добро. Вместо това ми дава повод за раз­мисъл: „В нашия гараж с тестови автомобили в момента има една Lada Vesta SW. Това ново комби струва точно колкото твоята упо­требявана Insignia.“  

 

SECOND HAND

Не само красив

Peugeot 406 Coupé имаше потенциал за класик още докато се произвеждаше. Но как се представя с напредване на възрастта?

 

Въодушевление

ИСТИНСКА НАСЛАДА

  Обмисляме да си купим кариера за чакъл. И тези три автомобила: G-клас, Wrangler и Jimny. При това не обикновени автомобили, а истински офроуд специалисти  

Въодушевление

Само да не излетим

Състезателен автомобил с разрешение за движение по нормални пътища – именно това е AMG GT R Pro. На пистата „,Хокенхайм“ направо запалихме асфалта

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин