2019
КРАЙ ПРИ 180 КМ/Ч, НО ТОВА НЕ Е КРАЯТ НА СВОБОДАТА
Редактор на броя Христо Ангелов ВЪЛНЕНИЕТО, КАКТО И ВЪЗМУЩЕНИЕТО БЯХА ДОСТА ГОЛЕМИ: когато през март от Volvo обявиха, че ще въведат ограничение на максималната скорост от 180 км/ч на моделите си от 2020 г., веднага някои хора обявиха, че е налице опасност не само за свободата им, а едва ли не за цялото човечество. Тези драматично защитаващи тезата си противници на ограниченията на максималното темпо обаче не обръщаха внимание на нещо много важно и неоспоримо: това, което бе предприето открито и категорично от Volvo с цел намаляване на броя на загиналите, се случва и при другите производители – от технически съображения. Когато например през 2021 г. концернът VW пусне своя електрически SUV на пазара, моделът също ще бъде с ограничение на максималната скорост. Как смятате, на колко? Точно така, на 180 км/ч. Причината е съвсем резонна – за да бъде достатъчен пробегът на този електромобил. Вторият най-продаван електромобил в Европа за 2018 г. и първи за 2017 г. Renault Zoe е с ограничена максимална скорост дори на 135 км/ч. Французите просто така са решили. Удоволствието от шофирането на електромобила е в ускорението, а не в максималната скорост. Може би е добре при всички тези дискусии за темпото да намалим темпото
ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯ ПРИ FORD
Браншът е в процес на промяна. А с него и Ford: 16 електрифицирани модела ще поставят началото на прехода. Ще ви представим амбициозните планове на марката
„Автомобилът може да е всякакъв цвят, важното е само да е черен“, Хенри Форд ще бъде запомнен вечно. Tin Lizzie, наричан също и Model T, слага през 1908 г. началото на масовата моторизация. 111 години по-късно концернът Ford е на прага на нова голяма промяна – електрификацията на цялата моделна гама. Или както би го формулирал самият Хенри Форд: „Ford може да има всякакъв мотор, важното е да се движи електрически.“ Плавния преход ще осъществят меките хибриди. Вместо конвенционален алтернатор тук имаме задвижван от ремък стартер-генератор. Той дава възможност за рекупериране и акумулиране на енергията в 48-волтова литиево-йонна акумулаторна батерия. Цялата тази енергия подпомага след това при ускоряването двигателя с вътрешно горене. Тази техника ще бъде част от оборудването на моделите на Ford от Fiesta до Transit.
Kuga става спортният Ford
В края на 2019 г. на пазара ще се появи компактният SUV. По-дълъг е с девет сантиметра – и по-лек с 90 кг
HE Y F O R D , И С К А М Е ТАЗИ ДИЕТА! НОВАТА Kuga става по-дълга с 9 сантиметра (4,62 м) и с 4 по-широка (1,88 м), но е олекнала с 90 килограма. В края на тази година на пазара ще се появи третото поколение на компактния SUV, като производството на модела е във Валенсия, Испания. AUTO BILD получи възможност да разгледа автомобила отвътре. Първото впечатление: новата Kuga става спортният Ford!
G-клас си има малък брат
Mercedes пусна петия си компактен модел GLB – SUV със седем места
КАТО ЗА НАЧАЛО МАЛЪК ОБЛОГ. ОБЗАЛАгаме се, че не знаете кой е номер 1 по продажби в компактния клас в Германия? VW с Golf? Не, Mercedes! През миналата година хората от Щутгарт са изпратили по германските улици 609 000 A- и B-класи, CLA и GLA. Това прави една четвърт от всички автомобили със звезда в емблемата и в сегмента под C-клас. Въпреки това предстоящият да стъпи в длъжност от края на май нов шеф Ола Келениус е уверен, че може повече. Според него в моделната гама има още една ниша: някъде между GLA и GLC – всъщност в територията на VW Tiguan. Как ще бъде запълнена тази ниша, от Mercedes ни показаха с Concept GLB на автосалона в Шанхай.
Ще спрат ли тока на Tesla?
Tesla Model X е мощен и скъп – освен това е експерт на тема пробег. Новият Audi e-tron навлиза в територията на американците. Ще проверим кой се справя по-добре
КОПИРНАТА МАШИНА Е XEROX (КСЕРОКС). SUV-ът е джип (Jeep). А при електромобилите скоро ще важи следното: електромобилът е Tesla! Нищо чудно – американците са пионери в електрическата мобилност и предлагат достатъчна мощност при достатъчен пробег, бързо зареждане на огромните си батерии, а различният дизайн изглежда се харесва на клиентите. Станциите за зареждане и продажбите растат с бързи темпове. Все пак: конкуренцията не спи. Audi пуска на пазара своя e-tron. Също както Model X на Tesla новият модел на Audi е потентен и луксозен SUV с подобаващи размери и много място. От Audi са помислили и за система за бързо зареждане по магистралите. Така че e-tron има качества да бие Model X. Нашият сравнителен тест ще покаже кой е по-добрият.
Сравнителен тест
ЧИСТОТАТА МУ Е СВЯТА
В бензиновата си версия BMW Серия 3 вече спечели срещу Mercedes C-клас. Сега като дизелов вариант моделът от Мюнхен се изправя срещу шарена група от седани от среден клас
СЕРИЯ 3 Е СЪРЦЕТО НА BMW. ПРОИЗВЕДЕНА 15 милиона пъти, сякаш по подобие на знаменития Баварски закон за чистотата на бирата. Не, не този от 1516 г. за хмела, малца, маята и водата. А този за надлъжно разположения двигател, задното задвижване, директното управление и стегнатото окачване. Да кажем – някъде от 1966 г. Тогава стартира 02. Сега на пазара се появява седмото поколение на Серия 3, като във версия 330i спечели още първия тест срещу Mercedes C 300. Сега е ред и на дизеловия вариант. C-клас отново участва, този път като C 220 d. И за да не е скучно, включихме в теста и два вълнуващи азиатски модела – Kia Stinger и Mazda 6. Щеше да е добре да участва и A4, но в Инголщат си имат достатъчно проблеми… И затова Audi отсъства. Жалко.
Продължителен тест
Не сме виждали такава сметка за ток…
…а не е имало и такъв продължителен тест на електромобил. BMW i3 се движи в редакцията от 100 000 километра. И ще продължи да се движи
ИМА ЛИ СМИСЪЛ? КОГАТО BMW I3 СЕ ПОЯВИ В гаража на AUTO BILD през март 2014 г. за продължителен тест, много от колегите бяха скептични. Над 92 000 лева за такъв експеримент? Как изобщо ще измине 100 000 км? Не беше ли по-добре да купим „истински“ автомобил? Да, може би. Но през 2014 г. всекидневието с електрическата мобилност все още беше приключение. И ние искахме да рискуваме. И се осмелихме. Спомняме си: преди 5 години обществените станции за зареждане бяха рядкост, ползването на малкото точки за зареждане бе възможно само с помощта на множество различни карти за зареждане от различни доставчици на електроенергия. Нашето i3 най-често зарежда от собствената Wallbox в гаража си, а при пътувания си дава сигурност чрез REX (Range Extender), или удължителя на пробега. Някои фактори говорят за покупка. Инфраструктурата за зареждане се разшири много, с акумулатор със 120 Ah i3 вече има приемлив пробег. Освен това BMW не повиши цените!
Тест на 100 000 километра
Тази Skoda е просто Superb!
Който носи такова име, трябва и да отговори на очакванията – и точно това направи Škoda Superb за 100 000 километра. И на финала заслужи оценка 6 минус!
СУ П Е Р Е Л А Т И Н С К А Д У М А И О З Н А Ч А В А „горе“, но и „отгоре“. От друга страна, Superb има френски корени и се превежда като „превъзходен“ или „великолепен“. Така че кръщаването на върховия модел на Škoda с това име е доста смела постъпка. Не бива да се забравя, че чехите напомнят и за своя Superb, произвеждан от 1934 до 1949 година. Внушителна и елегантна луксозна лимузина с 6- и 8-цилиндрови двигатели. Superb от нашия продължителен тест не може да предложи това. Но във всички случаи е голяма, внушителна лимузина от среден клас с дължина 4,86 метра. Цветът Lava Blue metallic подчертава елегантните модерни форми. Škoda беше оборудвана с някои екстри, които правят живота по-приятен: скоростна кутия с два съединителя, 3-зонова автоматична климатична инсталация, музикална система Canton, теглич, преден парктроник. Тестът стартира на 12 декември 2016 година.
Тествахме Škoda Scala
Škoda Scala сменя Rapid Spaceback. Тя е по-голяма, по-добра и по-красива. И би могла да създаде опасност в рамките на концерна
ДОСТА СТРАННО: SCALA Е ИМЕТО НА най-известната опера (сграда) в света и национална светиня за италианците. На Fiat обаче никога досега не им е минавало през ума да кръстят автомобил на операта. Затова пък е хрумнало на чехите, които също са музикална сила – с Дворжак и Сметана. Scala е името на наследника на Rapid Spaceback. Rapid? Моделът като че ли винаги бе в сянката на Fabia и Octavia. Сега от тази ниша Scala иска да постигне успех с нов дизайн, нови размери и нова техника. За разлика от предшественика си сега автомобилът е базиран на модулната платформа за модели с напречно разположен двигател на концерна VW. В този случай става дума за MQB A0, използвана също и от Audi A1, Seat Ibiza и VW Polo. Всичките са с дължина от около 4 метра. С дължината си от 4,36 метра Scala има по-големи амбиции – това са десет сантиметра повече в сравнение с Golf.
Volvo повдига комбито си
Volvo V60 Cross Country с офроуд амбиции се превръща в екологично коректна алтернатива на SUV
ПО-ВИСОКА ПОЗИЦИЯ НА СЕДЕНЕ ОТ КОМби, в същото време по-икономичен и по-комфортен от SUV. С новото Cross Country, един „повдигнат“ вариант на V60, Volvo се опитва да комбинира тези противоположности. Идеята не е нова. От първото Cross Country през 1997 година рецептата не е променена особено: повдигате едно нормално комби на Volvo, в този случай със 7,2 см, което отговаря на клиренс от 20,6 см, монтирате двойно задвижване и пластмасови предпазни детайли – и всестранният талант е готов.
Model Y номер 4 е Model 3 1/2
След S, X и 3 сега с Model Y Tesla довършва абревиатурата S-3-X-Y. SUV-ът от среден клас на базата на 3 е по-скоро разумен, отколкото екстравагантен. AUTO BILD се повози
КОГАТО ПРЕДИ НЯКОЛКО СЕДМИЦИ ИЛЪН Мъск излезе на сцената на Tesla Design Center в Лос Анджелис, 500-те ВИП гости го посрещнаха с обичайните ръкопляскания. Когато половин час по-късно на сцената се появи Model Y, реакцията на хората бе по-скоро сдържана. Те трябваше да се вгледат много внимателно, за да установят кое е по- различното на този „Midsize SUV“, както босът на Tesla Мъск нарича четвъртия модел на марката в сравнение с Model 3, на който е базиран.
Made in America great again
Сега и BMW има своя огромен SUV. Впечатляващият X7 е може би последният представител на изчезващ автомобилен свят. Тествахме го там, където се произвежда и където автомобилите все още са големи – в Щатите
ХОРАТА ОТ BMW НЕ СА ГЛУПАВИ. Организират теста на X7 в южната част на Щатите. Да, защото моделът се произвежда тук (в Спартънбърг). Но също и поради факта, че най-големият SUV в историята на фирмата не изглежда толкова голям сред пикапите, Cadillac Escalade и GMC Yukon колкото по германските пътища. X7 притежава приблизително площта на Серия 7, но пък е почти двойно по-висок.
КОЙТО СЕЕ ВЕТРОВЕ…
…ще кара вихрено. А кой открива най-добре небето? Тествахме шест кабриолета с доста различни покриви
ХАЙДЕ НАВЪН НА ЧИСТ ВЪЗДУХ! ПРОЛЕТТА дойде, а с нея и желанието да прекарваме повече време навън. Кислородът прави чудеса с душата. Можем дори да караме автомобил под открито небе – кабриолет. Няма по-добро усещане от това, да почувстваш цялата метеорологична прогноза върху лицето си! Разнообразието на открити автомобили през тази пролет е толкова пъстро, както никога досега. Също както и цветовете по дърветата през този сезон. От навиващ се покрив до такъв от плат, от тарга до демонтаж на вратите – открихме шест различни начина за удоволствие под открито небе. Кой осигурява свеж полъх? И кой ще завладее сърцата ни в бурята?
ГОЛЯМАТА СВОБОДА
Lada 4×4 Urban е освободена от много неща: комфорт, лукс, качество. Е, и? Рядко сме се чувствали толкова свободни
КУРИЕРЪТ, КОГОТО СРЕЩАМЕ ВЕЧЕРТА НА „Кийц“ в Хамбург, ни говори на неразбираем език. По едно време се досещаме, че това е руски, а младежът ни е помислил за негови сънародници. Той се усеща, казва няколко думи на немски, сочи към Lada 4×4 Urban и казва: „Най-добрият руски експорт.“ От 43 години Lada произвежда на река Волга 4×4, който навремето се казваше Niva. Преди известно време жителите на големите градове в Германия откриха модела. Като моден аксесоар за юпита. А тъй като и юпитата имат семейства, сега вече се предлага и специална дълга версия на Urban.
Mercedes, ти си висока класа!
Mercedes GLC не е евтин и като употребяван. Струва ли си парите SUV-ът на швабите?
От странно ръбестия GLK GLC се превърна в модел с подходящи пропорции. След качването сядате по-скоро в по-висок C-клас, отколкото в SUV. Седалките и ергономичността задоволяват всякакви желания. Никой друг в този клас От странно ръбестия GLK GLC се превърна в модел с подходящи пропорции. След качването сядате по-скоро в по-висок C-клас, отколкото в SUV. Седалките и ергономичността задоволяват всякакви желания. Никой друг в този клас
Употребявани автомобили
ВЪПРОСЪТ ЗА 25 000 ЛЕВА
Лудост или разум? Употребяван Opel Insignia срещу нова Lada Vesta. Да проверим!
РАЗУМНА ПОКУПКА, КАЗВА ГЛАВАТА МИ, когато откривам няма и двегодишен Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI в Autohus. Цената е 26 000 лева, което означава загуба на стойност от безумните 62,5 процента само за 20 месеца! Комбито отговаря на нормата Eвро 6 и благодарение на нивото на оборудване Innovation е оборудвано дори с навигационната система Navi 900 IntelliLink. Както и с най-важните екстри като подгряване на седалките и парктроник отпред и отзад. От първи собственик и с пробег малко над 30 000 километра – истинска находка! Преди да потегля за огледа, споделям откритието си с колегата Ларс Якумайт. Той също често открива изненадващи оферти, но този път не може да предложи нищо по-добро. Вместо това ми дава повод за размисъл: „В нашия гараж с тестови автомобили в момента има една Lada Vesta SW. Това ново комби струва точно колкото твоята употребявана Insignia.“
SECOND HAND
Не само красив
Peugeot 406 Coupé имаше потенциал за класик още докато се произвеждаше. Но как се представя с напредване на възрастта?
Въодушевление
ИСТИНСКА НАСЛАДА
Обмисляме да си купим кариера за чакъл. И тези три автомобила: G-клас, Wrangler и Jimny. При това не обикновени автомобили, а истински офроуд специалисти
Въодушевление
Само да не излетим
Състезателен автомобил с разрешение за движение по нормални пътища – именно това е AMG GT R Pro. На пистата „,Хокенхайм“ направо запалихме асфалта