“В НОВИЯ НИ БРОЙ 4/2019 ЩЕ НАМЕРИТЕ”


27
мар.
2019

ДАЛИ ПРИ TESLA НЕЩАТА НЯМА ДА ПРИКЛЮЧАТ, ПРЕДИ ДА СА ЗАПОЧНАЛИ?

Редактор на броя Димитър Пешев

КАКТО ОБИКНОВЕНО, ДОБРИТЕ НОВИНИ ОТ TESLA ДОЙДОХА през Twitter: в бъдеще Model 3, как- то беше обещано преди 2 години, в САЩ ще може да бъде поръчван само срещу 35 000 долара. Звучи прекрасно, но има два съществени недостатъка. Първо, батерията е значително по-малка, което се отразява на пробега. Второ, в бъдеще няма да има дилъри и възможност за тестови шофирания, клиен- тите ще трябват да поръчват „на сляпо“ през интернет. Дали това ще проработи? Съмнявам се. Ако искам да се запозная с автомобил, за който давам цяла торба пари, ще искам да го докосна и да завъртя поне едно кръгче с него. Tesla обаче зачерква тази възможност, защото иска да пести – янките отново отчетоха загуба. Същевременно европейските електромобили настъпват все по-активно – с вече развита дилърска мрежа. Дали това няма да означава край за Tesla в Европа още преди същинският й подем да е започнал?  

Mercedes CLA Shooting Brake

Красивите комбита се казватShooting Brake

ЕДНО НЕЩО ТРЯБВА ДА П Р И З Н А Е М Н А MERCEDES: те произвеждат автомобили, за които дори не сме подозирали, че са ни необходими. CLA Shooting Brake е точно такъв модел. Толкова красиво – това комби е за всички онези, които не се нуждаят от комби. Не, тук не става дума за стария модел – така наречения банан на колела, който ни бе показан преди четири години. Моля, погледнете жълтия автомо- бил на снимката – новия Mercedes CLA Shooting Brake, едно от най-горещите комбита на нашето време. То определено не поставя рекорди по отношение на вместимостта на багажника – другите го могат по-добре. Но те пък не изглеждат толкова добре колкото Shooting Brake със скосената му линия на по- крива, полу-Coupé, полукомби. 505 литра вместимост на багажника все пак са с десет повече в сравнение с предшественика, а товарният отвор е широк 87 сантиметра – с 24 повече от модела от 2015 г. Значи Shooting Brake е станал не само по-красив, но и малко по-практичен. Дължи се и на дължината: 4,69 метра, пет сантиметра повече в сравнение с досега, личи си най-вече във вътрешното пространство: три сантиметра по-го- лямо междуосие, навсякъде повече място за пасажерите.  

Малкият с големия монитор

ВСИЧКО Е НОВО! ТАКА RENAULT РЕКЛАМИРА следващото Clio, което ще се появи на пазара от октомври. При това революцията се крие зад загладените ламарини: нови двигатели (сред тях бензинов със 130 к.с., два дизелови и от 2020 г. бензинов хибрид), нова платформа и голям брой асистиращи системи за водача. Получаваме правото да се качим вътре. Интериорът изглежда изключително висококачествен. Върху средната конзола има вертикално разположен голям дисплей – 9,3-инчов, а под него метални превключватели регулират климатичната система. Като при Audi. Пластмасата е омекотена, като само тапицериите на вратите и средната конзола са с твърда пластмаса.  

Става напрегнато

МИЛОСТТА НА КЪСНОТО РАЖДАНЕ. КОГАТО Q4 се появи на пазара в края на 2020 г., той определено ще превъзхожда по-големия си брат e-tron. Тъй като Q4 не е базиран върху модифицирана платформа за модели с двигател с вътрешно горене, а върху такава, която се из- ползва само за електромобили. Това си проличава най-вече при пробега: при Q4 82 киловатчаса са достатъчни за поне 450 километра – и то по новия, по-близък до реалността цикъл WLTP. e-tron разполага с 95 кВтч., които позволяват изминаването на около 400 километра.  

Automobili Pininfarina е сред звездите в Женева с Battista. AUTO BILD посети новата марка

ЛУКА БОРГОНО Е В СТУДИОТО НА PININFARINA в Камбиано до Торино и гали фланга на Battista. „Pura“, казва шеф-дизайнерът на Automobili Pininfarina. Така се нарича науката за равновесието между дизайна и конструкцията. Боргоно бе преди на същата позиция в Pininfarina S.p.A. Разликата: едната фирма е световноизвестното дизайнерско студио на 89 години. Другата фирма е новосъздадена – бъдещ производител на луксозни електромобили. Такива като хипер спортния автомобил Battista, кръстен на основателя на фирмата. „Има голяма разлика дали работя за Automobili Pininfarina или за дизайнерското студио Pininfarina. Преди работех с различни клиенти като Ferrari, Peugeot или китайски автомобилни производители и създавах трактори или яхти – казва Боргоно. – С Battista посях семето на нова автомобилна марка.  

Създаване на легенди при Bugatti

  ТОЙ Е СРЕД НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ЛЕ- ГЕНДИ в автомобилостроенето. От Bugatti Type 57 SC Atlantic през 1936 г. са произведени точно пет екземпляра. Оживели до днес са четири. Езикът на формите от дълъг преден капак, извити калници и гребен, който се простира от предницата до задницата на автомобила, е уникален. Именно детайлите са тези, които цитира новият „La Voiture Noire“.  

Дали новото Peugeot 208 ще има успех?

Определено – толкова дигитален и толкова готин не е бил нито един от неговите предшественици. Или пък? Сравняваме новия модел с 205 и компания

Използваме премиерата на новото Peugeot 208 за пътуване в миналото. Преди 36 години нещата за производителя с лъв в емблемата се влошиха. Моделите 104, 305, 505 и компания се считаха за остарели, необходима бе появата на нов касов хит. Заедно с дизайнерското студио Pininfarina французите търсят език на формите, който да се хареса на всички пазари. Но именно с външния вид, който принципно е гарант за скука, 205 избухва като бомба. Въпреки че е малък автомобил, моделът се превръща във франкофонския и жизнеутвърждаващ проект, противоположен на VW Golf I и открадващ клиенти дори и от наследника му.  

СИЛЕН ГЛАС ЗА АНГЛИЯ

ДОБРИТЕ НОВИНИ ОТ ОСТРОВА СА РЯДКОСТ. Британците са в без пътица по отношение на Брекзит – освен това Honda бе първият автомобилен производител, който обяви, че се маха от Англия и затваря завода си там. Nissan пред- почита да произвежда следващия X-Trail в Япония. От Кралството обаче идват и добри новини: Range Rover пусна второто поколение на Evoque. При това доста успешно. SUV красавецът се произвежда от 2011 г. и носеше в себе си гените на Ford. Сега се появи второто поколение на модела, което е с по-фин дизайн и нова техника. Размерите са почти непроменени – новият модел е дълъг 4,37 метра и широк 2 метра, а междуосието е пораснало с 2,1 см до 2,68 метра. Линията на дизайна също е запазена. Evoque е впечатляващо явление.  

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >