2019
АВТОМАТИЧНО ПО-ДОБРИ?
АВТОМАТИКЪТ Е ЛАКОМ, МУДЕН, НЕ Е спортен, подходящ е само за внушителни лимузини? Това са глупости! При повечето модели старите предразсъдъци вече отдавна са на бунището на историята. Те са от времето, когато двигателите пропиляваха своите сили в тежките преобразувате- ли на въртящия момент. Голямо приплъзване, високо тегло, високи разходи – всичко това бяха негативите на старите автоматични трансмисии. И затова няма нищо чудно, че преди в ниските класове автомобили почти не се срещаха автоматични трансмисии. Днес скоростните кутии с два съединителя или електронното затваряне на съединителя на хидротрансформатора позволяват по-интелигентна връзка между коляновия вал и зъбните колела в трансмисията. Така тази технология помага при пестенето на гориво и осигурява по-активно усещане при шофиране. И наистина скоростните кутии с двойни съединители демонстрират първокласно поведение при превключване със своите пакети от съединители, работещи в мас- лена баня. Почти без прекъсване в подаването на мощност – тоест без дразнещи паузи при превключване – смените на предавките са екстремно комфортни. Но този вид трансмисии си има своите недостатъци. Финото дозиране при потегляне или бързото низходящо превключване при кикдаун не са сред силните им страни. В нашето сравнение на 8 модела от всички класове ние проверихме какви са разликите в сравнение с механичните скоростни кутии и какви са възможностите на съвременните автоматични трансмисии. Ние искахме да разберем как се представят моделите при директно сравнение, когато предавките се превключват на ръка или автоматично? Проверихме и оценихме разхода на гориво, динамичните характеристики, усещането при шофиране и естествено съответните надценки при възможно най- идентични модели (каросерия и двигател). За тази цел проведохме практическо измерване на разхода на гориво в града, междуградските пътища и магистралите. На финала за всяка двойка модели даваме препоръка кой вариант според нас е по-добър: с ръчно или с автоматично превключване.
ДАЛИ ЩЕ МЕ ОБЯВЯТ ЗА ГЛУПАК, АКО СЕГА СИ КУПЯ ДИЗЕЛОВ АВТОМОБИЛ?
Край на истеричните дебати за дизела! В голямото ни сравнение срещу бензина ще изясним с кое задвижване ще се чувствате по-добре. В първата част от теста ще противопоставим шест двойки
ДАЛИ ЩЕ Я НАРЕЧЕМ ДИЗЕЛОВА ПАНИКА, ще говорим за истерия, или пък ще решим да вярваме в добрия край на събитията – през миналата година на двигателите със самовъзпламеняване не им бе никак лесно, дори напротив. Те бяха заклеймени като смърдящи и замърсяващи въздуха. За съжаление и официално: градските управи наложиха или обмислят налагането на забрани за движение (в центровете на различни градове, другаде – в самите градове). Старите дизелови двигатели – тоест моделите с Eвро 5 и всичко надолу, вече нямат право да се движат в центъра на Щутгарт, в части от Хамбург и дори по отделни отсечки на магистралите в провинция Северен Рейн-Вестфалия. Дали тези забрани ще помогнат? Със сигурност никой не може да каже, но ние можем да ви кажем следното: как стоят нещата с актуалните дизелови автомобили. Най-вече в директното сравнение със спечелилите отново симпатиите на купувачите бензинови модели. Сравнихме: разходи, характер на управление, вредни емисии – на общо 24 автомобила, с най-високата към момента норма за вредни емисии Eвро 6d-Temp.
Кой е кралят на комбитата?
В първия си тест новото A6 Avant ще премери сили с V90 и E-клас T-модел. Ще успее ли новото голямо комби на Audi да изпревари двата наложили се конкурента?
СТРАННО, НО ЕЛЕГАНТ- НО – ТОВА МОЖЕ ДА СЕ каже за новото A6 Avant. Колегите са единодушни, че от трите комбита в това сравнение моделът от Инголщат е най-красив. Но тук няма да говорим за това. Вместо това ние ще търсим най-доброто комби от висок клас. А при тях са важни най-вече практичните таланти. И те нерядко са в конфликт с елегантната линия. Това е много добре известно както на познавачите на Т-модела, така и на купувачите на V90. Актуалните поколения са с по- големи външни размери, но заради дизайна са жертвани няколко литра от вместимостта на багажника.
КОЙ ЩЕ СПЕЧЕЛИ НАДПРЕВАРАТА?
Шестима тестващи от AUTO BILD тръгват едновременно с шест автомобила с различни задвижвания от Хамбург към Мюнхен. Кой ще стигне най-бързо? И кой най-евтино?
КЪДЕ СЕ ГУБИ ЯН? ДНЕС Е ЧЕТВЪРТЪК, 4 октомври 2018 г., малко след 8 сутринта, но от Ян няма и следа. В понеделник уговорихме една Tesla под наем за кратък срок. 1900 лв. за два дни, с включени 2000 километра пробег, като колегата Ян трябваше да я вземе. А сега седим на пристанището в Хамбург и чакаме. Къде ли е Ян? Нека в това време ви представим останалите от групата: Щефан е зареждал цяла нощ своята Toyota Prius Plugin, за да може да измине първите километри, без да харчи гориво. В ранни зори Денис бе първи на бензиностанцията за водород със своя Hyundai Nexo, Томас е напълнил догоре с дизел своето BMW 520d, Клаудия е направила същото със своя Mercedes E 200 (само че с бензин) и си е взела кафе, а Андреас е заредил своето Audi A5 g-tron с метан. Всички са тук и са готови за старт. Най-после се появява и Ян. Пътуването на класа на AUTO BILD – така се нарича групата в WhatsApp, която основахме за пътешествието ни, може да започва. В нея са посочени и правилата на играта: стартираме от пристанището в Хамбург, а финалът е „Алианц Арена“ в Мюнхен.
БЕЗКРАЙНА ПРОЛЕТ
При отворен покрив в Mazda MX-5 винаги е слънчево. Но как се справя забавният автомобил с дъжда, солта по пътищата и стреса от продължителния тест във всекидневието?
ЕДВА ВЪВ ВСЕКИДНЕВИЕТО СЕ ВИЖДА ДАЛИ ЕДНА любов е силна. Не през пролетта, когато чувствата се развихрят, а през есента на една връзка. Когато сутрин вали дъжд, когато се събудиш с главоболие и махмурлук и по пътя към офиса не виждаш нищо друго освен мъгла и ауспуха на камион – отдясно, на нивото на очите ти. Защото точно това е обратната страна на медала при роудстъра. И точно тя може да разруши любовта към MX-5 – също както и разглобяването в края на продължителния тест! Как ще приключи всичко след 100 000 км? С брачен терапевт или с хепиенд? Връзката започна като в любовен роман: слънчев ден през април, една рубиненочервена Mazda с малък 4-цилиндров двигател, кожена тапи- церия, оборудване Sports Line и цена 56 400 лв. (по данни за Германия). В зависимост от розовите очила тази MX-5 не предлага много (само две места, почти никакъв багажник, тънка ламарина). Или просто всичко, което доставя удоволствие: пъргав атмосферен двигател (7500 оборота!), тегло от само 1031 килограма, задно задвижване и светкавично бързо превключване – като искрата, която ще прескочи между вас. Точка.
SECOND HAND

VW Amarok 2.0 TDI , Vierzylinder , Turbo , 1968 ccm , 132 kW , 180 PS , Allrad , Automatik , rot , 03.2014 , 2014
Amarok се предаде, но не и водачът му
След 857 553 километра фатална повреда на двигателя прекрати успешната бизнес връзка между Ханс Ренгер и неговия Amarok
КРАТКО ПРИДЪРПВАНЕ – И КРАЙ. СЛУЧВА СЕ на идиличен междуградски път в Бавария, а Ханс Ренгер винаги се е опасявал от това: без предупреждение любимият му VW Amarok 2.0 BiTDI 4Motion просто сдава багажа. На платформата в сервиза механиците потвърждават лошото предчувствие. Повреда на бутало – фатална щета за двигателя. Така рекордният пробег от 857 553 километра приключва. Миналата година AUTO BILD разказа за баварския спедитор, който чупи всякакви рекорди за пробег.