В НОВИЯ НИ БРОЙ 2/2019 ЩЕ НАМЕРИТЕ


30
ян.
2019

 

АВТОМАТИЧНО ПО-ДОБРИ?

АВТОМАТИКЪТ Е ЛАКОМ, МУДЕН, НЕ Е спортен, подходящ е само за внушителни лимузини? Това са глупости! При повечето модели старите предразсъдъци вече отдавна са на бунището на историята. Те са от времето, когато двигателите пропиляваха своите сили в тежките преобразувате- ли на въртящия момент. Голямо приплъзване, високо тегло, високи разходи – всичко това бяха негативите на старите автоматични трансмисии. И затова няма нищо чудно, че преди в ниските класове автомобили почти не се срещаха автоматични трансмисии. Днес скоростните кутии с два съединителя или електронното затваряне на съединителя на хидротрансформатора позволяват по-интелигентна връзка между коляновия вал и зъбните колела в трансмисията. Така тази технология помага при пестенето на гориво и осигурява по-активно усещане при шофиране. И наистина скоростните кутии с двойни съединители демонстрират първокласно поведение при превключване със своите пакети от съединители, работещи в мас- лена баня. Почти без прекъсване в подаването на мощност – тоест без дразнещи паузи при превключване – смените на предавките са екстремно комфортни. Но този вид трансмисии си има своите недостатъци. Финото дозиране при потегляне или бързото низходящо превключване при кикдаун не са сред силните им страни. В нашето сравнение на 8 модела от всички класове ние проверихме какви са разликите в сравнение с механичните скоростни кутии и какви са възможностите на съвременните автоматични трансмисии. Ние искахме да разберем как се представят моделите при директно сравнение, когато предавките се превключват на ръка или автоматично? Проверихме и оценихме разхода на гориво, динамичните характеристики, усещането при шофиране и естествено съответните надценки при възможно най- идентични модели (каросерия и двигател). За тази цел проведохме практическо измерване на разхода на гориво в града, междуградските пътища и магистралите. На финала за всяка двойка модели даваме препоръка кой вариант според нас е по-добър: с ръчно или с автоматично превключване.

 

ДАЛИ ЩЕ МЕ ОБЯВЯТ ЗА ГЛУПАК, АКО СЕГА СИ КУПЯ ДИЗЕЛОВ АВТОМОБИЛ?   

Край на истеричните дебати за дизела! В голямото ни сравнение срещу бензина ще изясним с кое задвижване ще се чувствате по-добре. В първата част от теста ще противопоставим шест двойки

 

ДАЛИ ЩЕ Я НАРЕЧЕМ ДИЗЕЛОВА ПАНИКА, ще говорим за истерия, или пък ще решим да вярваме в добрия край на събитията – през миналата година на двигателите със самовъзпламеняване не им бе никак лесно, дори напротив. Те бяха заклеймени като смърдящи и замърсяващи въздуха. За съжаление и официално: градските управи наложиха или обмислят налагането на забрани за движение (в центровете на различни градове, другаде – в самите градове). Старите дизелови двигатели – тоест моделите с Eвро 5 и всичко надолу, вече нямат право да се движат в центъра на Щутгарт, в части от Хамбург и дори по отделни отсечки на магистралите в провинция Северен Рейн-Вестфалия. Дали тези забрани ще помогнат? Със сигурност никой не може да каже, но ние можем да ви кажем следното: как стоят нещата с актуалните дизелови автомобили. Най-вече в директното сравнение със спечелилите отново симпатиите на купувачите бензинови модели. Сравнихме: разходи, характер на управление, вредни емисии – на общо 24 автомобила, с най-високата към момента норма за вредни емисии Eвро 6d-Temp.

 

Кой е кралят на комбитата?

В първия си тест новото A6 Avant ще премери сили с V90 и E-клас T-модел. Ще успее ли новото голямо комби на Audi да изпревари двата наложили се конкурента?

СТРАННО, НО ЕЛЕГАНТ- НО – ТОВА МОЖЕ ДА СЕ каже за новото A6 Avant. Колегите са единодушни, че от трите комбита в това сравнение моделът от Инголщат е най-красив. Но тук няма да говорим за това. Вместо това ние ще търсим най-доброто комби от висок клас. А при тях са важни най-вече практичните таланти. И те нерядко са в конфликт с елегантната линия. Това е много добре известно както на познавачите на Т-модела, така и на купувачите на V90. Актуалните поколения са с по- големи външни размери, но заради дизайна са жертвани няколко литра от вместимостта на багажника.

 

КОЙ ЩЕ СПЕЧЕЛИ НАДПРЕВАРАТА?

Шестима тестващи от AUTO BILD тръгват едновременно с шест автомобила с различни задвижвания от Хамбург към Мюнхен. Кой ще стигне най-бързо? И кой най-евтино?

КЪДЕ СЕ ГУБИ ЯН? ДНЕС Е ЧЕТВЪРТЪК, 4 октомври 2018 г., малко след 8 сутринта, но от Ян няма и следа. В понеделник уговорихме една Tesla под наем за кратък срок. 1900 лв. за два дни, с включени 2000 километра пробег, като колегата Ян трябваше да я вземе. А сега седим на пристанището в Хамбург и чакаме. Къде ли е Ян? Нека в това време ви представим останалите от групата: Щефан е зареждал цяла нощ своята Toyota Prius Plugin, за да може да измине първите километри, без да харчи гориво. В ранни зори Денис бе първи на бензиностанцията за водород със своя Hyundai Nexo, Томас е напълнил догоре с дизел своето BMW 520d, Клаудия е направила същото със своя Mercedes E 200 (само че с бензин) и си е взела кафе, а Андреас е заредил своето Audi A5 g-tron с метан. Всички са тук и са готови за старт. Най-после се появява и Ян. Пътуването на класа на AUTO BILD – така се нарича групата в WhatsApp, която основахме за пътешествието ни, може да започва. В нея са посочени и правилата на играта: стартираме от пристанището в Хамбург, а финалът е „Алианц Арена“ в Мюнхен.

 

БЕЗКРАЙНА ПРОЛЕТ

При отворен покрив в Mazda MX-5 винаги е слънчево. Но как се справя забавният автомобил с дъжда, солта по пътищата и стреса от продължителния тест във всекидневието?

 

ЕДВА ВЪВ ВСЕКИДНЕВИЕТО СЕ ВИЖДА ДАЛИ ЕДНА любов е силна. Не през пролетта, когато чувствата се развихрят, а през есента на една връзка. Когато сутрин вали дъжд, когато се събудиш с главоболие и махмурлук и по пътя към офиса не виждаш нищо друго освен мъгла и ауспуха на камион – отдясно, на нивото на очите ти. Защото точно това е обратната страна на медала при роудстъра. И точно тя може да разруши любовта към MX-5 – също както и разглобяването в края на продължителния тест! Как ще приключи всичко след 100 000 км? С брачен терапевт или с хепиенд? Връзката започна като в любовен роман: слънчев ден през април, една рубиненочервена Mazda с малък 4-цилиндров двигател, кожена тапи- церия, оборудване Sports Line и цена 56 400 лв. (по данни за Германия). В зависимост от розовите очила тази MX-5 не предлага много (само две места, почти никакъв багажник, тънка ламарина). Или просто всичко, което доставя удоволствие: пъргав атмосферен двигател (7500 оборота!), тегло от само 1031 килограма, задно задвижване и светкавично бързо превключване – като искрата, която ще прескочи между вас. Точка.

 

SECOND HAND

VW Amarok 2.0 TDI , Vierzylinder , Turbo , 1968 ccm , 132 kW , 180 PS , Allrad , Automatik , rot , 03.2014 , 2014

Amarok се предаде, но не и водачът му

След 857 553 километра фатална повреда на двигателя прекрати успешната бизнес връзка между Ханс Ренгер и неговия Amarok

КРАТКО ПРИДЪРПВАНЕ – И КРАЙ. СЛУЧВА СЕ на идиличен междуградски път в Бавария, а Ханс Ренгер винаги се е опасявал от това: без предупреждение любимият му VW Amarok 2.0 BiTDI 4Motion просто сдава багажа. На платформата в сервиза механиците потвърждават лошото предчувствие. Повреда на бутало – фатална щета за двигателя. Така рекордният пробег от 857 553 километра приключва. Миналата година AUTO BILD разказа за баварския спедитор, който чупи всякакви рекорди за пробег.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >