В НОВИЯ НИ БРОЙ 16/2018 ЩЕ НАМЕРИТЕ


26
сеп.
2018

 

РЕДАКТОР НА БРОЯ  ХРИСТО АНГЕЛОВ

КАКВО СТАВА С РАЗХОДА НА ГОРИВО НА ХАРТИЯ?

ОТ ГОДИНИ СЕ ДИСКУТИРАТ нереалните стойности на разхода на гориво, посочвани от производителите. Отклоненията от регламентирания от законодателя NEFZ и тестовете на германските ни колеги бяха от порядъка на 30 процента и не бяха рядкост. Нищо чудно: с покрити и облепени фуги на каросерията и с напомпани до пръсване гуми автомобилите бяха тествани в лаборатории. Новата норма WLTP ще внесе яснота и ще ни помогне да предложим реалистичен ориентир за купувачите на автомобили. А какво ще се случи? Засега почти нищо. Иначе предстоят огромни разходи за новото сертифициране на много модели на производителите. Тоест може да се каже, че настъпва хаос. Както за фирмите производителки, така и за клиентите. Поредният скандал се задава поради факта, че сега производителите посочват завишени стойности на разхода на гориво. Това ще ги улесни през следващите няколко години да постигнат процентна икономия спрямо днешните данни. Тоест стойностите на CO2 емисиите ще се повишат на хартия, а автомобилите ще си останат същите. Положителна промяна?

 

Mercedes представи първия си напълно електрически SUV, наречен EQC.

С ТОЗИ АВТОМОБИЛ ЩЕ СИ ГОВОРИШ КАТО С НАЙ- добрия си приятел. Той ще те слуша и ще изпълнява безропотно желанията ти. „Слушай, Mercedes, трябва да ме закараш до най-близката зарядна станция! Желателно е да разбира от CCS, да може да зарежда ускорено.“ За съжаление все още не сме успели да го изпробваме, защото производството на първия изцяло електрически SUV на Mercedes ще започне едва в началото на следващата година в Бремен. В средата на 2019 интригуващият екземпляр трябва да се появи при търговците. Но на фона на всичко онова, което вече знаем за мултимедийната система MBUX на Mercedes, може да заявим съвсем смело: момче- то ще се справи! По време на първата ни среща с модела хората от Mercedes прошепват на ушенце: „И да знаете, той може много повече…“ С други думи владее всичко освен отработени газове. Например да предоставя свободно пространство. EQC е дълъг 4,76 м и се паркира точно между двата си събратя с ДВГ GLC (4,66 м) GLE Coupé (4,89). Благодарение на междуосието от 2,87 м пасажерите могат да пътуват изключително удобно, а багажникът побира цели 500 литра.

 

Автомобилното шоу в Пебъл Бийч

Необикновеният плаж

КОГАТО ПОКРАЙ ВАС МИНЕ РЯДЪК МОДЕЛ McLaren F1, то няма как да не зяпнете от учудване. Всеки би го направил (освен ако не притежава такъв автомобил). Ако след малко обаче видите още един, а до тротоара са паркирани три Lamborghini-та, отсреща се задават две Bugatti Veyron, следвани от Bentley и Rolls-Royce, то тогава си- гурно сънувате – или се намирате в Монтерей, Калифорния (САЩ). На може би най-фамозното, скъпо и ексклузивно автомобилно шоу на годината. Тук дори и шофьорът на шатъл микробуса се извинява: „Днес видях толкова много Ferrari- та, оправдано е да давам пълна газ.“ Concours d’Elegance на голф игрището в Пебъл Бийч на Тихия океан се провежда от 1950 г., различавайки се от всички световни изложения, ралита и мероприятия. Всъщност тук става дума за класики или олдтаймери. От дълго време обаче конкурсът се е превърнал в шоу за автомобилите от миналото и бъдещето. На поддържаната зелена поляна под горещото слънце на Калифорния. В днешни времена няма друго такова събитие, на което автомобилният свят от минало- то и бъдещето да се доближават толкова много.

 

Новият „испанец“ Seat Tarraco

ИСПАНЕЦ , MADE IN GERMANY – ТОВА БУДИ доверие. Още с раждането си Tarraco е голямо момче. С дължина от 4,73 метра моделът е с 30 см по-дълъг от Ateca. Междуосието на Tarraco е 2,79 метра – тук сантиметрите са с десет повече в сравнение с Ateca. Не звучи така, сякаш ще ви е тясно. Вътре спокойно могат да пътуват петима възрастни. Срещу доплащане ще разполагате и с още две допълнителни седалки. Е, тогава ще ви остане малко място за багаж, но в нормалния случай вместимостта на багажника е от 760 до 1920 литра (със сгънати седалки). Предницата на получилия своя дизайн в Барселона Tarraco има остри ръбове, триъгълни LED светлини и характерна радиаторна решетка – това е новият дизайнерски език на Seat. Извивката продължава през целия автомобил, достигайки до задницата, която също е с триъгълни LED светлини. Отвътре флагманът на испанците има свободно разположен 8-инчов тъчскрийн и серийно вече познатия ни виртуален кокпит с дигитални уреди.

 

BMW iNext

Следващият, моля!

ТОВА Е ПРОКЛЯТИЕТО НА РАННИТЕ действия. Когато BMW i3 се появи на пазара преди три години, нито техниката, нито клиентите бяха готови за електромобилите. С тогавашната технология на батериите през зимата пробегът падаше под 100 километра, а доста странният дизайн не е пригоден като масов. Обезсърчени от високите разходи и очаквания малък брой продажби, в BMW забавиха създаването на нови i-модели. И то точно в момента, когато конкурентите от Audi и Mercedes взеха решение да пуснат конкуренти на Tesla – e-tron и EQC. Последните два модела вече бяха показани и ще се появят на пазара през пролетта на 2019 г. BMW обаче ще чака още три години, докато пусне the next big thing – действително едно голямо нещо. За да има успех, сега BMW няма да пусне малък автомобил като i3, а огромен SUV. С дължина от близо пет метра, която в комбинация с пестящата място техника ще осигури много пространство. Освен това с показаната студия BMW хвърля поглед върху кокпита на бъдещето. Вече не са предвидени бутони и превключватели, но затова пък огромен тъчскрийн и дървена централна конзола.

 

Peugeot E-Legend

BONJOUR AGAIN

КОЛОНИТЕ НА ПОКРИВА СА ТОЛКОВА ТЕСНИ, ЧЕ почти можеш да гледаш през тях. Тапицериите на седалките са също толкова сини колкото и преди. Няма начин да не се сетите кой модел цитират дизайнерите на Peugeot в новата си студия: 504 Coupé, онази кулминация във фирмената история, която догодина ще празнува 50-ия си рожден ден. Сега тази нова, вдъхновяваща студия ще бъде показана на автомобилния салон в Париж. При това E-Legend изобщо не е ретро по отношение на техниката – под ламарините се крие електромобил. Докато в цял свят новите електри- чески модели изпъкват с различния си външен вид, Peugeot тръгва по обратния път: модерна техника в позната опаковка. Най-впечатляващ е погледът от- страни. Дълъг преден капак, тясната талия и късата задница изглеждат спортно и до днес.

 

Мини-SUV-ът DS 3 Crossback

Благородната дъщерна фирма на Citroën DS Automobiles ще представи на автосалона в Париж DS 3 Crossback. Вече разгледахме първия електрически SUV на PSA

ТОВА Е ЗАДАЧА, ОТ КОЯТО ТЕ ЗАБОЛЯВА ГЛАВАТА: „Трябва да разработите SUV в B-сегмента, който е толкова страхотен, че има потенциал да се превърне в бестселър.“ Шефът на отдела за разработка на продукти на DS Етиен Менан и неговият екип се захванали за работа и накрая представили DS 3 Crossback. Въпреки компактните си размери от 4,12 ме- тра дължина и 1,80 метра широчина малкият кросоувър изглежда доста внушителен. Огромните колела с диаметър 690 милиметра (такива са например в Mercedes GL), късите надвеси на каросерията и големият клиренс определено спомагат за това. Въпреки че тук, в Париж, хората се дистанцират от предишните модели на DS и подчертават новия път, „акулската перка“, или оптическото прекъсване на линията на височината на средната колона, прави огромно впечатление. Елементът ни е познат от първия DS 3. Впечатляващи са и скритите дръжки на вратите. Те изскачат, когато водачът се доближи на по-малко от 1,50 метра разстояние. Познато ни е от Tesla, но го виждаме за първи път в изгодния компактен клас. Иначе DS се ориентира в посока премиум, като иска да ни грабне с много екстравагантност и авангард.

 

Първият електромобил на Audi

Audi представи своя електрически SUV: с мощност от 480 конски сили и пробег от над 400 километра e-tron ще се изправи срещу Tesla

ПО Ч И Т А Т Е Л И Т Е Н А TESLA ТРЯБВА ДА ПРО- явят смелост тези дни. Шефът постоянно се явява по телевизията и оставя неособено приятно впечатление. По същото време на пазара се появяват първите сериозни продукти на конкуренцията. Преди три седмици Mercedes спечели дуела за престиж с Audi и представи EQC, а миналата седми- ца хората от Инголщат показаха с e-tron как си представят „убиеца“ на Tesla. Всъщност по отношение на външния вид Audi тръгва по подобен на Tesla път: електромобилът не трябва да изглежда прекалено странен и необикновен, за да може да се продава добре в глобален аспект. Ако e-tron се беше появил на пазара като Q5 Coupé с конвенционално задвижване, то сигурно щеше да изглежда по същия начин. Дългият 4,90 метра модел на Audi е далеч от внушителността на BMW iNext. И въпреки това изглежда вълнуващо – новата линия на шеф-дизайнера Марк Лихте придава на e-tron точно онзи авангард, който липсваше на клиентите в продължение на годи- ни. В комбинация с удълженото до 2,93 метра междуосие дизайнът има своите предимства. Отвън e-tron е с размери колкото Q5, а отвътре – с тези на Q7. Затова Audi с основание посочва, че електрическият SUV е пригоден за петима пасажери и товарен обем от над 660 литра. Наистина изненадващо при тази спортна форма!

 

Тази супер Supra!

Toyota Supra е „сестрата“ на BMW Z4 – със същите гени, но с постоянен покрив!

ПЪРВО НАЙ-ВАЖНИЯТ ВЪПРОС: ТОЙ ИЛИ ТЯ – за Supra става въпрос. Официално от Toyota казват „новия Toyota Supra“! Но става и „новата Supra“ – някак си звучи много по- подходящо. Изяснихме темата, насочваме се към автомобила. След 6 години разработка пред нас стои маскиран предсериен автомобил на испанската писта Circuito del Jarama. Под фолиото всъщност трябва да е автомобилът, създаден съвместно с BMW и готов за серийно производство. При качването ни очаква първата изненада: здравей, BMW! Управлението на климатика, iDrive контролерът, воланът и бутоните на вратите категорично са от BMW. Минус? Напротив – харесва ми! Друг плюс: редовият 6-цилиндров двигател. Той притежава солидна тяга още от под 3000 оборота. Ще попитате каква е мощността на Supra?

 

Opel Combo Life

НОВИЯ Т OPEL COMBO LIFE Е БАЗИРАН НА платформата на PSA EMP2 и е идентичен с моделите Peugeot Partner и Citroën Berlingo. На външен вид моделът от Рюселсхайм естествено се различава от френските си събратя – най-вече с характерната за Opel радиаторна решетка с широки хромирани лайстни. Късата база на Combo е с дължина 4,40 метра, а дългата – 4,75 метра (в това изпълнение можете да разполагате с трети ред седалки). Серийно Opel е оборудвал Combo Life с две плъзгащи се врати – за по-лесно товарене и качване. Освен това стъклото на задния капак се отваря отделно. Вътрешното пространство на Combo Life е издържано в черен цвят, вътре откриваме типичните за Opel мултифункционален волан и аналогови уреди. Има огромен брой поставки – общо 28. За втория ред можете да избирате между цял ред седалки или три отделни. Предлаганото място е повече от доста- тъчно и на двата реда, а седалките са сравнително удобни за пътуване. Материалите са обикновени, но изработката им е добра. Вместимостта на багажника е от 597 до 2126 литра в късата и от 850 до 2693 литра в дългата база. За Combo се предлагат и някои комфортни екстри: подгряващ се волан, отопление на предните седалки, индуктивно зареждане на смартфони, както и панорамен покрив. Инфотейнмънт системата с 8-инчов монитор владее интегриране на смартфони чрез Apple CarPlay и Android Auto, също така се предлагат и различни асистенти за водача.

 

Първо сравнение на Kia Ceed

ПРАВО В ДЕСЕТКАТА

КОРЕЙЦИТЕ СТАВАТ ПО- ДОБРИ С ВСЯКО поколение. Така се случва от години при сравнителните ни тестове с участието на Hyundai и Kia. Макар и да звучи като клиширана фраза, всъщност действително е така. При това с последствия. Но по-добре да представим всичко по реда си. По време на първия тест новата Kia Ceed ни хареса много, а сега моделът трябва да се докаже срещу сериозните си конкуренти. Най-вече срещу VW Golf – мащабът на класа – но също и срещу Honda Civic, Opel Astra и Renault Mégane, всичките оборудвани с малки бензинови двигатели с мощност около 130 к.с. Поразровихме се в архива ни и се оказа, че Golf действително е губил по точки в сравненията ни: през 2002 г. срещу Renault Mégane и през 2007 г. срещу Toyota Auris Diesel. Тогавашните поколения на Mégane и Auris са се представили в страхотна форма. Иначе Golf винаги е печелил – срещу всеки и всички. Но както знаем, всяка серия си има своя край. А както вече споменахме – корейците стават все по- добри. Но по-добре прочетете сами.

 

Сравнение на седани от среден клас с дизелови двигатели

Ще спечели ли Mazda с германски добродетели?

MAZDA, МАРКАТА ОТ ХИРОШИМА, ДЪЛГО време бе символ на солидна техника в скучна опаковка. Последното обаче остана в минало- то. Третото поколение на 6, което е на пазара от 2013 г., играе ролята на разумната Alfa Romeo. За да продължи обаче да носи печалба, моделът бе подложен на разкрасителна процедура. Със свеж фейслифт и с нов дизелов двигател „японецът“ се изправя срещу германските си конкуренти Opel Insignia и VW Passat. Отвън променените брони и фарове, както и ауспуховите тръби загатват за фейслифта. За сметка на това във вътрешното пространство обновлението е осезаемо. С висококачествени материали, освежена централна конзола и 8-инчов монитор в Mazda навлиза сериозна доза лукс. Навигационна система, LED фарове и двузонов климатик – всичко това вече е серийно в 6. Качеството на детайлите на „японеца“ изглежда значително по-зряло. Непроменено остава предлаганото място. Без значение дали на предните или на задните седалки – тук ще седите удобно и просторно. Багажникът също е с прилична вместимост – 480 литра – като освен това може да бъде разширен благодарение на разделената на две задна седалка. Какво повече му трябва на човек?

 

Първо сравнение на Audi Q8

В града има нов шериф

С МРАЧЕН ПОГЛЕД Q8 ПОГЛЕЖДА СВОЯ противник в дуела. Чисто новото острие на Audi се изправя срещу GLE Coupé на Mercedes, което е на пазара от три години и е базира- но на пуснатия през 2011 г. M-клас. Разликите в поколенията между автомобилите веднага си проличават. Високотехнологичен език на формите за модела от Инголщадт, като дизайнерите са получили задача да прикрият внушителните размери на луксозния SUV. До голяма степен са успели – Q8 спокойно може да бъде взет за кросоувър от средния клас. GLE Coupé пък е типичен мачо от старата школа, с вентилационни отвори на огромния преден капак, подчертано издадени калници и странно различни гуми. Дебели 315-ки на задната ос и огромно тегло: GLE Coupé тежи почти 2,4 тона. Audi, с почти идентични широчина и височина, но и с една педя по- дълго, не е толкова тежко заради алуминиевите части на каросерията си – все пак кантарът показва 2,3 тона, което не е малко.

 

Електрически мъници

ПРАВИЛНИЯТ ЕЛЕКТРОМОБИЛ ЗА ВСЕКИ ДЕН

БЕШЕ ПЪРВИЯТ МИ ПЪТ. ПРИ ТОВА НЕ БЕШЕ отдавна. След 25-годишен стаж и хиляди въпроси от сорта на „Кой автомобил да си купя?“ приятелката ми от дете Брита ме изуми с питането си. „Кой автомобил да си купя – тоест кой електромобил?“ За един момент давах на късо и щях да кажа „Нито един“, но успях да се съвзема. Помислих малко и отговорът се появи от само себе си: „Всъщност защо не!“ Трябва да знаете, че Брита живее близо до град Любек. Красива еднофамилна къща, в гаража освен служебната кола на мъжа й е паркирана и стара Corsa. С нея Брита ходи на работа в Хамбург, на около 50 километра, а после изминава още 50 километра обратно до дома си. Абсолютно подходящо за един електромобил, който би трябвало да се справи. Вълнуващ въпрос, който доведе до този материал. Кой електромобил би отговорил на изискванията на Брита? Или колко голям електромобил му трябва на човек, за да пътува с него всеки ден до работата и да бъде щастлив? Избрахме три кандидата за Брита. Всички те са с изцяло електрическо задвижване, обикновени и много различни от Tesla. Малък, пъргав и най-изгоден: Smart EQ fortwo – идеален за необвързани без претенции за място за паркиране пред офиса. Издръжлив, просторен и за съжаление най-скъп: Renault Zoe с батерия с капацитет 41 кВтч – доста сериозен кандидат за втори автомобил в семейството. И точно между тези два електрически мъника се позиционира VW e-Up – дали малкият модел от Волфсбург накрая ще уцели златната среда? Открихме отговорите сами – на базата на собствения опит. След установяване на разхода и на пробега, както и след проверка на времето за зареждане, сега с чиста съвест можем да направим нашите препоръки – при това не само за Брита.

 

Употребявани автомобили: VW Passat Variant

VW най-сетне отново произвежда издръжливи автомобили! Passat Variant с бензинов двигател със 180 к.с. се представи толкова убедително в продължителния тест на AUTO BILD, че тестът бе удължен – с още 50 000 километра!

ТАКА ИЗГЛЕЖДА ПЕРФЕКТНОТО НАЧАЛО НА един продължителен тест: още с пристигането си в Хамбург (30 май 2016 г.) само за 10 дни измина 5300 километра за „разработване“. Тестовият координатор Гунар Хайш написа в бордовия дневник, че започва „един страхотен продължителен тест“. „Дори не ми се иска да слизам от колата!“ Може би ще си кажете, че за такъв коментар при дълги пътувания допринася масажната функция на седалката на водача, но тя не получи одобрение. Още при пробег 12 986 км в бордовия дневник пишеше: „Най-шумната масажна седалка на всички времена. Много изнервя- ща при дълги пътувания.“ Проблемът е познат на VW, сервизите са получили указания за отстраняване на скърцането. Проблемът: различните материали на механиката на масажиращата функция се търкат един в друг. Специална смазка ще осигури спокойствие. С другите акценти на оборудването имахме по-голям късмет. Тестовият автомобил бе конфигуриран с 31 опции. От дигиталното арматурно табло, през голямата навигационна система, до зимния пакет включително подгряване на външните задни седалки. Естествено, стряскащо е, когато един Passat Comfortline внезапно струва над 110 000 лева (в Германия). Но за нас на преден план е тестът. Защото само когато един автомобил е оборудван с толкова неща, може да възникнат и много проблеми. Качеството си проличава едва тогава, когато всичко това функционира безупречно. И точно това можем да кажем за Passat. И той функционира толкова добре, че нашият колега Мирко Менке дори си го пожела.

 

РЕПОРТАЖ

АУТОМЕХАНИКА 2018

Свързаност, автоматизация, електрификация: тенденциите при автомобилните производители вече се пренасят в гаражите, които се грижат за ремонта и поддръжката

 

ЩОМ СТАНЕ ДУМА ЗА БЪДЕЩЕТО НА автомобилните сервизи, досега експертите отваряха сладка приказка за очила с добавена реалност, които дават възможност да погледнете като с рентген отвъд металната каросерия, за да се запознаете с всички връзки и детайли. Или пък рисуваха футуристична картина на свързаността с облака в работилница, която осигурява мигновена справка с пълната техническа документация и информация за наличността и цената на необходимите резервни части. Компютри и алгоритми вместо гаечен ключ и вакуумна помпа? Колкото и примамливо да звучи, тази реалност е все още далеч от нас. Но се приближава.

 

Употребявани автомобили на Hyundai и Kia

Колко добри са царете на гаранцията?

Докато са нови, са напълно безгрижни: Kia дава гаранция от 7 години или 150 000 километра, Hyundai – 5 години. Но какво е положението, когато тези „корейци“ остареят? AUTO BILD провери един 8-годишен Hyundai i30 – и оцени и продължителния тест.

 

Toyota RAV4 от 25 000 лева

Издръжлив и надежден

Четвъртото поколение на RAV4 бе провал и не допадна на клиентите. В същото време катерачът със странна визия е много надежден в дългосрочен план

 

BMW Серия 5 (F10) срещу Golf VII

По-щастливи с употребяван автомобил?

Употребявано Серия 5 или нов Golf? Който си поставя този въпрос, сега ще получи точен отговор

 

ВЪОДУШЕВЛЕНИЕ

Mercedes AMG G 63

От Mercedes са превърнали ръбестото чудовище в спортен автомобил. AUTO BILD го тества в провинцията, сред полята: V8 битуро, 585 к.с.

НЯКЪДЕ КЪСНО ВЕЧЕРТА СЕДИШ ПРЕД тази стара малка пицария, съдържателят Микеле излиза, поглежда те с големите си очи и пита: „ТИ ли беше този днес с G-класата? Щях да звъня в полицията – с такива коли се возят само лоши момчета!“ „Да, Микеле – отговарям аз, – днес карах едно чудовище. Но единственото лошо нещо в мен е жаждата ми за бира!“ Пътуване из провинцията, северната част на област Хесен, моето родно място Цигенхайн ин дер Швалм, 4068 жители плюс Микеле. Той се появява, носейки студена бира, и сяда до мен, а аз му разказвам историята си. Оръжието на четири колела тежи 2,6 тона, като въпреки това спринтира за 4,3 секунди до темпо 100 км/ч, тъй като в предницата му работи внушителен V8 битурбо агрегат с 585 к.с., а от ауспуховите тръби излиза силен тътен.

 

ВЪОДУШЕВЛЕНИЕ

Lada 4×4 Urban

АЛТЕРНАТИВНИЯТ СИМВОЛ НА СТАТУС

ОТ ИЗВЕСТНО ВРЕМЕ НАБЛЮДАВАМ ФЕНО- мен в квартала – също както например лесничей следи екзотичен животински вид, скрит в гората. Ето още един екземпляр! Но тъй като не живея в гората, а в милионен град, не става дума за лама, а за Lada. Модел Niva, или по-точно 4×4 Urban, познат с латинското си наименование vehiculum civitas popular. Променените виждания относно автомобил, който никога не е печелил сравнителен тест и дори никога не е получавал 2 звезди на единичен тест, както и който от четири десетилетия се произвежда без промяна в Русия, са разнообразни. Както и ирационални. На нито един друг модел слабостите не биват прощавани толкова лесно, колкото на този минивсъдеход. Автомобилът е истински парадокс. Карам го през един горещ летен ден в Хамбург…

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >