В НОВИЯ НИ БРОЙ 15/2018 ЩЕ НАМЕРИТЕ


28
авг.
2018

РЕДАКТОР НА БРОЯ ДИМИТЪР ПЕШЕВ

ЛИЧНАТА ЗАЩИТА СРЕЩУ ВРЕДНИ ЕМИСИИ

Надявам се повечето от вас да четат този брой на плажа и да си почиват или вече да са отпочинали добре. Именно лятото е сезонът, в който трябва да се опитаме да забравим грижите и да се отдадем на веселие. За съжаление, след него идват есента и зимата – а с тях и смогът. Смог, генериран както от отоплителни уреди на твърдо гориво, така и от 20-годишни дизели с отстранени катализатор, ЕГР и т.н. И докато подобни МПС-та са проблем на държавата, която почти липсва, мерките, които бихме могли да вземем, за да се предпазим, са изцяло в нашите ръце. Първата от тях би могла да бъде монтаж на филтър с активен въглен в купето – за да филтрирате над 90% от азотния диоксид и да дишате по-чист въздух, докато сте с вашата кола в трафика. Помислете за тази стъпка при следващото обслужване на автомобила – като превантивно действие за задаващия се студен сезон и защита на организма си.

 

Фейслифт на Audi TTS

ПО-ВИСОКО, ПО-БЪРЗО, ПО-НАДАЛЕЧЕ – това е мотото, което производителите обичат да използват за своите нови модели. За автомобилите това почти винаги означава: повече конски сили. Но не и при Audi. Те пускат новото си TT и редуцират максималната мощност. Няма нищо лошо. Макар и да липсват четири конски сили, автомобилът е станал по-бърз. Разяснението: TTS е по-екологичен (норма за вредни емисии Eвро 6d-TEMP), оборудван е с филтър за твърди частици. Иначе TTS си върви яко, както и досега. Червеният тестови автомобил (специална версия TTS Competition) спринтира по-бързо от 0 до 100 км/ч в сравнение със своя предшественик. Малко допълнителен максимален въртящ момент (плюс 20 Нм до впечатляващите 400 Нм) и нова автоматична трансмисия DSG със седем степени и два съединителя помагат на TTS за внушителното му ускорение.

 

Съветите на AUTO BILD

НИЕ БИХМЕ СИ КУПИЛИ ТЕЗИ АВТОМОБИЛИ

 

КО Й Т О ИМА И З Б О Р – ИМА И КЪСМЕТ. В мъчение изборът се превръща единствено тогава, когато липсва ориентация. Също като в супермаркета, където върху пет метра щандове са наредени над 100 вида кисело мляко. И да се чудите кое да вземете. За да не ви се случи същото и когато търсите автомобил, решихме да ви дадем съвет. От всички нови модели, появили се на пазара през последните месеци, избрахме най- вълнуващите коли и ви ги представяме тук. Разделени в три ценови класа (40 000, 50 000, 60 000 лв.), ще получите общо 18 препоръки на AUTO BILD. Така определено всеки ще открие своя фаворит – от спортния водач до разумното и пестеливо голямо семейство. Във всеки клас допълва- ме и със съвет за употребяван модел с тази цена. Все пак колите втора ръка често са нашият първи избор. Късмет с търсенето!

 

Jeep Wrangler срещу Mercedes G-клас

ПРАВО В КАЛТА

ВОДАТА ПРЪСКА НАВИСОКО, ДВИГАТЕЛИТЕ вият диво, но подобно начинание не е никакъв проблем за Jeep Wrangler и Mercedes G-клас. Е добре, фотографът искаше да ги вкараме там. Въпросът е дали за тези автомобили съществуват наистина сериозни пречки. Тъй като те са всъдеходи, а не просто SUV-ове или кросоувъри. Те са направени именно за този начин на придвижване – да продължават напред и да не спират, преминавайки през всякакви възможни и невъзможни препятствия. Локви, кал, скалисти терени, пясък, гора – няма значение. Wrangler и G-клас наскоро се появиха в новите си версии, но като цяло си остават произведени съгласно закона за чистотата на всъдеходите: рама, цял мост (е добре, сега Benz е с не- зависимо окачване на предната ос), двойно задвижване, понижаващи предавки, блокаж на диференциала, голям клиренс (24 см). Както и всичко останало, за което можете да се сетите. При това открай време. Висока, ръбеста каросерия, издаде- ни калници, кръгли фарове, почти вертикални стъкла.

 

Първи сравнителен тест на новото Audi A6

Нещата за новото Audi A6 стават сериозни: в първия сравнителен тест моделът се изправя срещу BMW Серия 5 и Volvo S90 – всичките с мощни дизелови двигатели. Ще успее ли модерно оборудваният в техническо отношение модел от Инголщат да се наложи?

ТРУДНИ ВРЕМЕНА ЗА AUDI. ШЕФЪТ Е В затвора, дизеловият скандал няма край, по- следно фирмата от концерна Porsche представи фактура за сервизна акция за 22 000 дизелови Cayenne – заради двигателите на Audi. Затова новият A6 се явява нещо като светъл лъч на този фон. Дали моделът ще успее да даде тон във високия клас? Определено няма да му е лесно – в лицето на Серия 5 на BMW и Volvo S90 среща талантливи конкуренти. Трябва да признаем, че от Audi са се спра- вили забележително добре с дизайна на новото A6. С ниско разположена радиаторна решетка, издадени калници – подобно на първото quattro – както и със забележителна задница. Там само дизайнерът знае за какво са тези „фалшиви“ бленди. BMW с гордост носи две истински ауспухови тръби. 530d изглежда някак си миниатюрен в сравнение с внушителното A6 – макар че външните размери са почти идентични. А Volvo? „Шведът“ в никакъв случай не трябва да се крие от двата „германеца“ – дори напротив. Той изглежда въодушевяващо, издължен и с покрив а ла Сoupé. Това обаче означава и по-малко място за главите на втория ред в сравнение с A6 и 530d.

 

Сравнение на луксозни SUV-ове

Новият Touareg предизвиква останалите: дължина 4,88 метра, тегло 2,3 тона, с модерна техника и цена над 120 000 лева: достатъчно ли е това срещу XC90 и GLE?

VW ИМА НОВ ГЛАВАТАР. НЕ, НЕ, СПОКОЙНО, господин Дийс, не сте уволнен. Но след като преди 2 години Phaeton остана в историята, сега върховият модел на марката е новият Touareg. Излъчването му е подходящо. Дължина 4,88 метра, впечатляващо широк – 1,98 метра, желаем ви много радост в тесните многоетажни паркинги. Теглото е 2,3 тона. С изискан дизайн, приятно сдържан с изключение на голямата хромирана предница и с много взискателни детайли. Но големи благородни SUV-ове предлагат и други марки. Например Volvo с XC90. Кое- то, въпреки че не му личи, е на пазара от 2015 година. Третият подобен модел е Mercedes GLE, който по принцип е ML от 2011 година, но бе прекръстен през 2015 година, а наследникът се очаква още през тази година. VW има много преимущества. Предлага значително повече място от конкурентите си, които също са достатъчно просторни. Особено силно впечатление прави изключителната широчина на интериора.

 

Фейслифт за Fabia

Свежа външност и нови асистиращи системи за Fabia, която вече няма да се предлага с дизелов двигател

МАЛКИТЕ РАЗЛИКИ МО- ГАТ ДА СЕ ОКАЖАТ ОТ голямо значение. При лифтинга на муцуната на Fabia дизайнерите на Škoda са се справили само с няколко движения. И въпреки това от втори поглед ще забележите подмладяването у малкия „чех“. Ъпдейтът бе необходим – все пак произвежданият от 2014 г. модел е сред най-продаваните от чехите заедно с Octavia. А събратята му по концерн VW Polo и Seat Ibiza бяха изцяло обновени през миналата година, като сега използват модерната платформа MQB-A0. На Fabia ще й се наложи да почака няколко годинки за нея. Вместо това за утеха на клиентите има няколко нови асистиращи системи. В списъка с опциите вече присъстват асистент за смяна на пътната лента и за излизане от паркинг (доплащащи се), както и асистент за дългите светлини (отново с доплащане). Базовото оборудване е допълнено от LED дневни светлини, бордови компютър и системата Škoda Care Connect.

 

СПЕЦИАЛНО ПРИЛОЖЕНИЕ

НОВОСТИ ЗА СЛЕДПРОДАЖБЕНИЯ СЕРВИЗ

Живата факла: автомобилът през лятото

Bosch спасява дизела

АББ: двигател за електрическа мобилност

Автомобилите: новата мишена за кибератаки

Филтър с активен въглен: чист въздух в купето

Колко рower има в Shell V-Power?

 

Семейната совалка Peugeot Rifter

Отключвате, качвате се и започвате да се чудите… Откъде тези хора са взели толкова много свободно място в купето?

ЕРАТА НА ВАНОВЕТЕ СЯКАШ ОКОНЧАТЕЛНО приключи. Пазарът ненаситно крещи за още модели от гамата SUV, поради което изобщо не е изненада, че Peugeot съвсем съзнателно залага при представянето на новия Rifter на модния термин Outdoor. А фактът, че под изисканата обвивка се крие надеждна техника на ван, по време на тестовете ни дори се оказа предимство. Отвън каросерията на автомобила е практично опасана с предпазна за- щита и излъчва неприкрит приключенски дух. И въпреки удобните си плъзгащи врати Rifter сигурно ще се хареса и на повечето заклети фенове на класическия SUV.

 

Продължителен тест – Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD Style

Hyundai Tucson се справи с дистанцията от 100 000 километра без проблеми. И зад оценката 6 има само един малък минус

КОГАТО СТАРТИРА ПРОДЪЛЖИТЕЛНИЯТ ТЕСТ на AUTO BILD на Hyundai Tucson, той ни се стори някак блед. Това вероятно се дължеше на скучния цвят White Sand Metallic – но това скоро остана на заден план при забележките на потребителите в бордовия дневник. Произведеният в Словакия „кореец“ бързо спечели нашите симпатии. Защото, както много точно отбеляза един колега, той „притежава много вътрешни добродетели, които компенсират липсата на визуална и емоционална привлекателност“. Един от тях е мощният дизелов двигател, който единодушно бе определян като „жизнен и тих“, реагираше спонтанно на командите с педала на газта и разполагаше с достатъчно резерви дори и на шеста предавка при ви- сока скорост. И наистина: Eвро 6 4-цилиндро- вият двигател демонстрира необикновена мощност – вместо обещаните 136 к.с. той разви 148,9 к.с. на динамометричния стенд, тоест близо 10 процента повече. Въпреки това беше много икономичен: средният разход от 7,3 л/100 км за цялата дистанция на теста може да не звучи особено добре на фона на данните на производителя (4,2 л/100 км), но въпреки това е впечатляваща стойност: повечето от тези 100 000 километра бяха навъртени при доста бързо шофиране по магистрали. При тестовия цикъл на AUTO BILD разходът бе 6,1 литра – също добро постижение за автомобил с тегло 1641 килограма, но това може би се дължи също така и на липсващото двойно задвижване.

 

Тест на Mercedes A 200 7G-DCT

Интелигентен събеседник

– Hey Mercedes!

– What can I do for you?

– It’s very hot here…

– Temperature is set to 23 degrees.

ТАКА ЗАПОЧВА ДЕНЯТ НИ С НОВИЯ А-КЛАС. Извинете ни за английския – и ние се стремим да пазим българския език, но за съжаление новият компактен Mercedes не го „говори“. А неговата интелигентна инфо-развлекателна система е разработена с участието на български специалисти! Колко жалко… Всъщност трябва да свалим шапка на нашите гурута по електроника – защото системата MBUX действа почти на ниво изкуствен интелект и разбира много повече от определени заучени фрази. Достатъчно е само да кажете „Топло ми е“ – и Benz-ът се усеща, че трябва да намали температурата в купето. Разбира се, тази команда далеч не е единствената, с която А- клас ще ви зарадва – „Навигирай до Пловдив“, „Имам нужда от хляб“ и т.н. – ще останете изненадани колко интелигентна е MBUX в действителност.

 

Употребявана Škoda Superb от 34 000 лв.

Капакът е голям и има много място под него

ЛЯТНАТА ОТПУСКА ОЗ- НАЧАВА И СТРЕС въпреки почивката: какво ще можем да вземем с нас, какво трябва да остане у дома? Просто не е за вярване как преди сме успявали да пътуваме петима в „костенурка- та“, казват родителите и си мечтаят за микробус още при раждането на второто дете. В същото време семейното спокойствие може да бъде по- комфортно, по-разумно и най-вече по-евтино: с Škoda Superb. Третото издание на представения през 2001 година чешки Passat може да натовари 625-1760 литра багаж дори и като седан – повече от голяма част от комбитата. Освен това предлага място за краката отзад като в дълга лимузина. Затова и няма нищо чудно, че този Fullsize автомобил от среден клас е толкова търсен.

 

Употребяван Mercedes CLA

Shootingstar без проблеми

ПРЕЗ 2013 ГОДИНА ПРИ Д И Л Ъ Р И Т Е Н А Mercedes се появиха съвсем нови клиенти. Представени- ят на Berlin Fashion Week CLA въодушеви тълпи от водачи, които преди не бяха искали да имат нищо общо със „звездата“. На обществеността особено й допадна провокативният дизайн. Същото не може да се каже за традиционалистите, които се дразнеха от дизайна, леко неумело адаптиран от CLS. В началото на 2015 година го последва комбито, наречено Shooting Brake (Х 117). То наистина изглежда малко странно, но благодарение на по-високата линия на покрива предлага повече място над главите за пътниците на задната седалка, както и багажник с вместимост близо 500 литра.

 

Въодушевление

КОЯ ЧАРОВНИЦА ДА ИЗБЕРЕМ?

Представяме ви три грации: Alpine, Giulia, Corvette. Едно изключително съблазнително трио…

 

Репортаж

Bye-bye Beetle

Най-после истинско лято в Германия и точно сега VW спира от производство своя последен кабриолет. Казваме на Beetle „bye-bye“

СЛЕД ТЕМПО 100, Н А Й- К Ъ С Н О 1 1 0 вече можете да спрете с опитите да спасите прическата си. Да вдигнете яката си или слънчевите си очила над челото – няма да ви помогне. В открития Beetle духа северен вятър. Силен и студен. Той преминава покрай разположеното напред предно стъкло, покрай врата ви и инстинктивно посягате към шапката си. Най-добре тя да е вълнена. Това е сред най- честните неща на последния кабриолет от Волфсбург. Beetle скоро ще слезе от конвейера завинаги – време е за последно пътешествие за сбогом.

 

Въодушевление

ГОЛЯМАТА НАГРАДА НА ХАМБУРГ

Един облачен и сив ден на север, който изведнъж се превръща в шарен. Благодарение на почти 2000 к.с.

ЗА ТОВА МЕЧТАЕ ВСЕКИ ШЕФ НА ОТБОР. Три McLaren-а на трите първи места: McLaren 720, 650S Spider и 12C чакат с ръмжене на червен светофар – но не на пистата „Силвърстоун“, а в центъра на Хамбург, директно до телевизионната кула. 1995 к.с. на празен ход, наоколо няма момичета, за щастие и полицаи, които знаят за нашата разходка. Ние обещахме да спазва- ме закона, тъй като улиците няма да бъдат затворени специално за нас, само защото например тези ракети вдигат 330 и повече. Така че: 50 км/ч в града покрай реката и през тунелите – нашата „Голяма награда на Хамбург“ се усеща като Монако. Това с голямата награда е вярно – трите британски суперспортни автомобила струват общо над 1 милион лева. Светофарът светва зелено – до нас дама с Mini потегля. С 60 км/ч. Ние се придържаме към 50 км/ч. Смайващо е колко малко е остаряло 12C за десет години. Изчистени форми без никакви чупки – като чаша фин Darjeeling.

 

Още по темата