В НОВИЯ НИ БРОЙ 14/2018 ЩЕ НАМЕРИТЕ


24
юли
2018

 

РЕДАКТОР НА БРОЯ ХРИСТО АНГЕЛОВ

ДА МИЯТ ИЛИ ДА ГИ БИЯТ?

КОГАТО СВЕТОФАРЪТ СВЕТНЕ ЧЕРВЕНО И СПРЕТЕ С АВТОМОБИЛА си на кръстовище в София или друго населено място в България, могат да ви се случат няколко неща: на стъклото ви да почука просяк и да иска двадесет стотинки, да погледнете встрани и да видите каруца с кон, спряла зад автомобил за 200 000 лв., или пък предното ви стъкло изведнъж да бъде намокрено и една ръка да почне да маже по него, в опит да го изчисти. Докато в първите два случая можете да се отървете от ситуацията с махване на ръка или усмивка, в третия няма как да минете само с това, а ще трябва да дадете някоя стотинка или левче. Естествено, ако не искате да си навлечете гнева на мияча на стъкла, който в най-добрия случай да ви изкриви чистачката или да ви одраска колата (особено, ако сте жена). Подавате с нежелание парите и… в следващия момент ви глобяват от общината 50 лв. за съучастничество. Съгласно новата Наредба за обществения ред на Столичния общински съвет, която трябва да бъде гласувана в края на месеца. Паричната санкция ще бъде наложена само ако водачът на превозното средство плати на мияча на стъкла. В противен случай контролният орган не може да докаже провинението. Целта била да се изчистят максимално кръстовищата от миячите. Интересно – никъде не се споменава каква е санкцията за тях и дали изобщо ще има такава. Както и че тяхното място не е на пътя, и от полицията, а не самите шофьори, би трябвало да се погрижат за това. Иначе може да се стигне до саморазправа в опит да прогоните мияча и освен глоба да си навлечете и съдебно дело. И пак нищо не се споменава за просяците по светофарите, за каруците в центъра на София…

… така изглежда новият GLE

Новият GLE е по-динамичен и по-спортен. Въпреки това остава верен на следваната от 20 години линия с внушителна задна колона. При размерите също почти няма промяна – няколко сантиметра тук и там би трябвало да са достатъчни. И това при все че платформата на GLE е нова. Тя е базирана на тази на новата E-класа. Това е добре за асистиращите системи, където в момента Mercedes е водеща сила. Така и новият GLE се движи почти сам, може да изпреварва автономно и може да бъде управляван дистанционно чрез смартфон – например при паркиране или излизане от паркомясто. От Mercedes правят огромна стъпка и по отношение на оформлението на кокпита – той ще представлява смесица от A-клас (гласови команди и огромен монитор) и E-клас (страхотни изработка и материали)

 

McLaren Senna

Най-хубавите 30 минути от живота ми

Най-новият на харддиска с неизтриваеми спомени: 16 горещи обиколки на пистата Ещорил с McLaren Senna. Къде е бутонът за връщане на преживявания? 

СТРАХЪТ Е ЛОШО НЕЩО, РЕСПЕКТЪТ Е НЕОБХО- дим, за да останеш жив. Познавам някогашната писта от Формула 1 в Ещорил, познавам колата от предишните й фази на разработка, познавам и себе си. Днес задачата е свободно каране, максимум три автомобила едновременно, с разрешено изпреварване. Всичко това ще контролира седящият до мен Чарли – компактен мускулест мъж и бивш автомобилен състезател. Да управляваш Senna, е като сляпа среща след запознанство по интернет. Човек е любопитен кого ще срещне, показва се от най-хубавата си страна и се чувстваш в болида като на първа среща. Когато обаче още от самото начало обектът на твоята страст се държи много капризно, превъзхожда те още от първия диалог и това се засилва след всеки завой на пистата?

Новото Peugeot 508

Лимузина за шампиони

ЧОВЕК ДВА-ТРИ ПЪТИ БАВНО ОБИКАЛЯ АВТОМОБИЛА и продължава да не вярва на очите си! Кроткото и делово 508 сега е гладко като акула, задницата е секси скосена, а номера- та на модела дори не са разменени! Първото ни впечатление: Оле, Оле, Оле! Шапки долу и на колене! Но да оставим футболните емоции настрана. Любопитни сме да научим какво се крие под красивата външност на спортно изваяния французин. Първият ни директен контакт в атрактивната лимузина на пътя се случва в аристократичната GT-версия със 163 к.с. и 2-литров BlueHDI агрегат. Двигателят – още една изненада – той не е свързан към трансмисия с двоен съединител, а се управлява чрез прецизно превключваща осемстепенна автоматична скорост- на кутия от Аisin

Новият Ford Focus

Сериозно подготвен

ЗА ЧЕТВЪРТИ ПОРЕДЕН ПЪТ FORD ИЗЦЯЛО обновяват своя Focus. Амбициозната цел, която марката сама си е поставила, е да предложи на клиентите най-добрия автомобил в компактния клас! Постиженията на успешната Fiesta умело се надграждат от новия Focus: гладка предница, в която фаровете са сполучливо интегрирани без много кантове, една уголемена решетка, която разбира се, говори типичния за формите на Ford език и преден капак с четири характерни изпъкнали линии. Напомнящата ван линия на стъклата от предходния модел е напълно изоставена. В миналото остава малкото прозорче пред третата колона – сега задното странично стъкло завършва с вратата, което изглежда значително по-модерно.

 

От Ford не крият амбициите си да из- преварят категорично конкуренцията и да превърнат новия Focus в най-добрия в своя клас. При това с ясното съзнание за наличната сериозна конкуренция в лицето на Kia Ceed, Hyundai i30 или VW Golf. Засега може да се каже след- ното: докато по отношение на дизайна и качеството на изработка би могло да се спори, при динамиката Ford от го- дини не изневерява достигнато високо ниво. Същото важи и за новия Focus, който е чудесно настроен. Освен това в тествания от нас върхов модел може да включите допълнително режима Sport. Под капака ни се труди много- кратно награждаваният 3-цилиндров EcoBoost с все още 182 к.с. В сравнение с предходния модел от Ford са преработили архитектурата на цилиндрите, с което показателите са допълнително подобрени. Дори при ниски 1600 об./ мин максималният въртящ момент е 240 Нм. Не звучи много, но се усеща съвсем осезателно. Причината за това се крие и в наново настроената 6-степанна механична скоростна кутия. Официалното ускорение от 8,3 сек до 100 км/ч се усеща от водача значително по-бързо.

 

Новото Audi A6

Тази невероятна шестица!

СТРАХОТНА НОВА ШЕСТИЦА ПРИ AUDI. Всъщност говорим за новия модел на Audi със старото име: A6. Двигателят на автомобила е 3-литров V6-дизелов с 286 к.с. В икономичен режим на движение разходът на гориво е с 6 преди запетаята. Доста шестици за новото А6! Освен това колата е доста секси. Предницата: внушителна! Радиаторната решетка е като творение на изкуството в 3D, вентилационните отвори са огромни, а LED-фаровете – тесни. Задницата: уау! Когато натиснеш бутона за дистанционно отключване, това Audi те посреща със светлинно шоу. Кулминацията обаче е погледът отстрани към калниците. Те са внушителни като при някогашното рали-Audi на Рьорл; за бога, Валтер! И Марк. Марк Лихте, шеф-дизайнерът на Audi. Първо A8, после A7, сега A6 и скоро Q8: човекът не се спира… Сега обаче е крайно време да се съсредоточим върху A6. И да потегляме. Първото впечатление: тук вътре е доста тихо. Ще го измерим: при темпо 50 децибелите са 56; горе-долу такъв шум издава вашият хладилник. При скорост от 130 км/ч децибелите са 66, а това се равнява на разговор на масата по време на закуска. Първото ни впечатление: на борда е много комфортно, особено с двойното остъкляване с цена от 1000 лв. Тъй като сме на тема уют: толкова фино и с такава любов към детайла в тази лига е изработено само Audi. Фактът, че при темпо 50 км/ч върху настилка от паваж предната дясна вентилационна дюза малко тракаше, слагаме в категорията „единичен случай“, като продължаваме да се наслаждаваме на всяка секунда на борда.

 

Малки SUV-ове с бензинов мотор

Динамичен дизайн, приятни цветове, хитроумно задвижване – тези пет малки SUV-а се опитват да бъдат големи

КРАЙ НА ВНУШИТЕЛНИТЕ SUV-ОВЕ И ИЗЛИШНОТО за града двойно задвижване. Пред нас са лесните за боравене модели с висока позиция на се- дене а ла Kia Stonic, Mazda CX-3, Opel Crossland X, Seat Arona и VW T-Roc. Пет приятеля за семейството и свободното време, които с малки бензинови двигатели (115 до 130 к.с.), предно задвижване и ръчни скорости ще са ви напълно достатъчни. Единственото лошо чувство оставиха Seat и VW, кои- то до редакционното приключване на броя не успяха да кажат кога моделите им ще бъдат оборудвани с филтър за твърди частици (OPF) и ще отговарят на норма за вредни емисии Euro 6d- TEMP – засега това е планирано за края на 2018 г. Kia, Mazda (също без OPF) и Opel се движат екологично. Достатъчно ли е това за голямата изненада?

 

Продължителен тест: VW Golf Sportsvan 1.4 TSI

Golf се е устремил към върха

ЗАСЕГА ЩЕ КАЖЕМ САМО: НАИСТИНА  можете да разчитате на него. Golf Sportsvan се представи повече от чудесно през първите 100 000 километра. Той измина дистанцията на продължителния тест на AUTO BILD толкова убедително и без повреди, че за „добро поведение“ удължихме дистанцията с още 50 000 километра. С които тестовият автомобил се справи без почти никакви проблеми. Но да следваме хронологията. Пред април 2015 година стартира продължителният тест на един Golf, като задачата му беше да възстанови увреденият имидж на VW по отношение на надеждността. Да, в миналото някои модели от Волфсбург се представяха доста зле. От тази гледна точка новият кандидат показа, че нещата се подобряват – и то много. Sportsvan е практичен компактен модел с висока позиция на седене и амбиции на ван. Предишното му име беше Golf Plus. Тестовият Sportsvan TSI с мощност 150 к.с., 7-степенна скоростна кутия с два съединителя DSG и ниво на оборудване Highline струваше 58 840 лева. Внушителна цена – вероятно ще си помислите точно това в началото.

 

Сравнителен тест: комбита от среден клас

ПРИВЛИЧАТ ПОГЛЕДИТЕ

ПАРКИРАНО Е НА ФИН ЧАКЪЛ ПРЕД скандинавска вила, а на заден фон атрактивна блондинка носи торби с покупки. Или пък комбито е паркирано в стилно осветена градска обстановка. Или пък е на брега на красив залив. Прекрасно и много скандинавско! А ние се питаме: дали пък шведите са карали своето ново комби от среден клас, вместо само да го снимат на красиви места? Тогава със сигурност щяха да забележат, че V60 е много симпатично на външен вид, но не функционира оптимално „в работен режим“. Ние открихме някои недостатъци, които въобще не ни харесват. Но първо всяко нещо по реда си. Новото V60 се намира в средата на премиум лигата по отношение на цената. Което означава, че конкурентите му са модели като Серия 3 Touring на BMW и Audi A4 Avant. Струващото 70 920 лева V60 D4 се позиционира малко под тези два германски модела. цифри: 190 к.с. във Volvo и разполагащото със същата мощност BMW 320d Touring с цена от 78 100 лева и струващото 77 252 лева Audi A4 Avant 2.0 TDI. Солид- ни суми, които даже не включват задължителната в този случай автоматична трансмисия. А с някоя друга екстра тези цени скачат още повече. Тъй като Audi не предлага за тези пари нито темпомат, нито подгряване на предните седалки. А с малко повече лукс като например регулиращи се амортисьори или MMI Navigation Plus A4 струва дори 97 032 лева. A при BMW за идентично оборудвания Touring ще трябва да платите дори 94 394 лева.

 

Първи тест на новия Mercedes G 500

ВЕДНЪЖ ДА ИЗБЯГАШ ОТ ВСЕКИДНЕВИЕТО. Просто да зарежеш срещите, сроковете, грижите и задълженията. Най-добре там, където никой няма да те намери – кой не си е мечтал за това? Имаме идея за автомобила на нашето бягство: Mercedes G. Изцяло нов, но продължаващ да се произвежда съгласно закона за чистотата на всъдеходите, с носеща рама, голям клиренс (24 сантиметра), раздатъчна кутия, понижаващи предавки и три блокажа на диференциалите. На външен вид новият модел изглежда почти непроменен – сякаш си е същият ръбест и висок, както през 1979 г. Всички отличителни белези са още тук: кръгли фарове, издадени предни мигачи, внушителни предпазни лайстни, преминаващи през целия модел. А централното заключване все още звучи като изстрел в тъмното. Сега обаче G-клас е по-дълъг с пет сантиметра, както и с шест по-широк. Това осигурява чувствително повече място, без мо- делът да е станал майстор на пространството. Тук се качваш нагоре, а не влизаш вътре, като позицията на седене е изключително висока (отпред 92 см над асфалта), невероятно изправена и много удобна. На борда на практика всичко е ново, но все пак са запазени красиви детайли като здравата дръжка за пътника до водача. Широките монитори също някак си подхождат на G-клас с неговата ръбеста форма. Също като в S- или E-клас сега в кокпита има два 12,3-инчови дисплея за дигиталните уреди (2000 лв.) и за навигационната система (сериен). Добре дошли в новото време. От него е и 4,0-литровият V8-битурбо двигател с 422 к.с. Той придвижва G 500 напълно без усилия и изключително спокойно.

 

BMW X4 xDrive30i

Караш без да гледаш

КРАСИВ СИ, НО ЗАТОВА ПЪК НЯМАШ КОЙ ЗНАЕ какви умения – не можеш да четеш, да пишеш, нито да правиш каквото и да било. Ситуацията с новото BMW X4 е точното обратното на горе написаното. Версията със скосена задница на X3 изглежда малко тромава, но затова пък може доста неща. Затова казваме: по-добре не се заглеждайте много, а веднага се качвайте и потегляйте. Влизаме вътре и веднага след това излизаме. Гледаме отново табелката с обозначение на модела. Да, това е X4 – от гледна точка на пилота обаче моделът е 1:1 с X3. С фин и функционален кокпит, комфортни и удобни седалки, както и с лесно управление на системата iDrive. След това искаме да излезем от мястото за паркиране и при поглед през рамото установяваме: от средната колона назад тук всичко се различава от X3. Най-вече обзорът назад. Заради значително по- скосената задница и по-внушителните задни колони видимостта назад в X4 не е толкова добра. Още по-странна се вижда особената форма на X4 на седящите на втория ред.

 

Новото Audi e-tron

За Tesla e добро, за масите – още не

КАК СЕ КАЗВА МАЙКАТА НА НИКИ ЛАУДА? МАМА Лауда, мама Лауда! Сега тестващият редактор на AUTO BILD седи с превръзка на очите в прототипа на новото Audi e-tron, слуша „Money for Nothing“ на Dire Straits в 3D звук и се моли: мама Лауда! Какво друго ми оставя да правя, когато не виждам и усещам почти нищо от автомобила – никакво вибриране, никакво придърпване, само леко жужене на двата електромотора и може би лекия шум от движение на гумите? Защо тогава не преоборудват тази кола в концертна зала? Волфрам Йен, който разработват саунд-системите при Audi, е създал в сътрудничество с партньора Bang & Olufsen и институт Fraunhofer в e-tron такива магически звуци, каквито могат да бъдат чути единствено в концертна зала. Ще ви кажем само: 3D високоговорители в предните колони на автомобила. Возим се с електрическия SUV в Копенхаген, общо 170 прототипа навъртат километри в цял свят, а e-tron ще се появи на пазара в края на годината.

 

Hyundai Santa Fe номер 4 

По-добро от бавачка  По-важните промени при колоса обаче са под ламарините – и най- вече: при асистиращите системи. Две от тях бдят над децата по-зорко и от най-грижовните родители. Функцията за безопасно излизане автоматично ще заключи вратите, ако пътник отзад (вероятно – малчуган), реши да хукне навън, щом спрете, а в същия момент покрай вас минава друг автомобил. Друг кошмар може да предотврати системата за предупреждение за пътниците от втори ред седалки: асистентът следи за движение и напомня на водача за наличието на пасажери отзад с предупреждение на таблото. Ако системата от крие движение, след като шофьорът напусне автомобила и го заключи, се включва предупредителен звуков сигнал. Така няма опасност да за- бравите бебе или куче в купето при опасно високите летни температури.

 

МОЯТА ПЪРВА АВТОМОБИЛНА МЕЧТА

ROLLS-ROYCE SILVER CLOUD

Събираме нашите читатели с техните първи автомобилни мечти. Един мъж от Хамбург обича британски коли и се чувства на седмото небе, когато за първи път получава възможността да тества Rolls-Royce Silver Cloud

 

Качество made in England

 

Със Silver Cloud заводът в английския град Крю започва през 1955 г. за първи път производството на цели автомобили, вместо само на шасита за индивидуални клиенти. При второто поколение редовият 6-цилиндров мотор е сменен (1959) от V8 мотор. През 1963 г. със Silver Cloud III следват фейслифт и по-висока мощност. През 1966 г. моделът е заменен от Silver Shadow.

 

Най-мощните версии на Серия 3

ДЕНЯТ НА ЛЕГЕНДИТЕ

КОГАТО ГЕРОИТЕ ПАДАТ, ТОВА МОЖЕ ДА Е МНО- го болезнено. Сравнявайки лицата, фигурата и походката на известните личности преди 20 години и сега, виждаме, че славата е нещо преходно. Това важи с пълна сила и за спортните коли, при които остаряването започва още в деня на покупката. Всъщност всеки наследник на всеки модел е по-мощен и по-бърз, а за вас остават само спомените. Например като тези, когато M3 CSL побеждава Porsche 911 GT3 на различни писти. „Икона“, смята редакторът на AUTO BILD и почита- тел на BMW Марио Пукшеч. Той се осмели да извади своето собствено CSL, година на производство 2003, за шоу-надпревара с новото M3 CS. Искахме да разбере, колко по-спор- тен автомобил е новият CS? В техническо отношение доста: покривът и предният капак са от карбон, тапицериите на вратите са леки, алуминиеви носачи по осите и десет конски сили, но най-вече 50 Нм по-голям максимален въртящ момент в сравнение с нормалното М3 – всичко това е наследило M3 CS от двувратото M4 CS, което бе разпродадено преди две години. CS означава при BMW Club Sport, това е черешката на тортата, която струва 71 000 лв. повече. Няма смисъл да си блъскаме главата за покупко-продажби – всички 1200 екземпляра и без друго отдавна са разпродадени. Дали ще бъдат пришпорвани някога по състезателни писти? Или пък ще служат за автомобил за пътуване до офиса? Това усещане за ексклузивност винаги е налице (едно от общо 1200). Това, че моделът с четири врати е натъпкан с луксозни екстри като климатик, Head-up-дисплей или кожени тапицерии, се разбира от само себе си. Затова предпочита- ме да отидем на пистата Contidrom, където вече е пристигнал героят на Марио.

 

Second Hand

Audi A2 от 5000 лева

ЗА НЕГО ГОРЕ-ДОЛУ НЕ ВАЖИ – А2 ВИНАГИ провокира категорични реакции. Или го мразите и вече сте прелистили тази страница, тъй като това Audi със странен дизайн изобщо не ви допада. Или го въз- приемате с одобрение. И си спомняте, че при представянето си то сякаш бе изпреварило времето си с 10 години. Междувременно всичко това е забравено, дори и най-новите модели са на поне 13 години. Но из- цяло алуминиевата каросерия при малък автомобил е уникална и до днес. Днес нито един Управителен съвет не би дал одобрението си за нещо подобно. Ръжда? Забравете. Но ни е трудно да дадем еднозначен отговор за най-препоръчителен двигател. 4-цилиндровият агрегат със 75 к.с. е най-опростен и най-разпространен. Мощността му е достатъчна за прилично задвижване на капковидното А2, дори и при висока скорост. Слабостта при потегляне е оптимизирана с актуализация на софтуера, който изключва компресора на климатичната инсталация при ускорение. Но собствениците трябва внимателно да следят разхода на масло.

 

Second Hand

BMW Z4 от 10 000 лева

НАВРЕМЕТО КРИТИКИТЕ КЪМ Z4, КОЕТО през 2003 година бе представено като наследник на Z3, не бяха никак приятни. Сред най-приятелски настроените сравнения бе „като енот, паднал от дървото“. Моделното семейство с код Е85, произвеждано в завода на BMW в Южна Каролина, бе по-голямо, по-тежко и по-скъпо от предишното. Но то преди всичко беше истински Бенгъл. А трябва да се има пред- вид, че почеркът на някогашния главен дизайнер на BMW изобщо не допадаше на феновете … 15 години по-късно очите ни вече са свикнали със съвсем други дизайнерски ексцесии и в сравнение с тях Z4 прилича на носител на истинския дух на BMW. Малко украшения, задно задвижване и преди всичко класически редови 6-цилиндров двигател – при това без турбо – всичко това обещава най-висока радост от шофиране- то. Нежният като коприна ход, бързото развъртане, лекотата на превключването на предавките, прецизността, с която кормилното управление и окачването отклик- ват на желанията на водача: това е 100-процентово BMW. Затова и не е чудно, не дори и след много години първото Z4 има стабилна остатъчна стойност. Особено търсени на големите 6-цилиндрови 3.0i с 231 к.с. и наследникът 3.0Si с 265 к.с. По-слаби, но почти също толкова чаровни са и по- малките 6-цилиндрови модели с работен обем 2,2 и 2,5 литра с мощност между 170 и 218 к.с. Най-слабо търсен и поради това най-изгоден е вариантът 2.0i с 4-цилиндров двигател със 150 к.с., на върха се позиционират версиите Alpina и М с 300 респективно 343 к.с. Интериорът е прегледен и опростен.

 

Suzuki Jimny

Последният малък авантюрист

Никой друг малък високопроходим автомобил не предлага толкова големи офроуд възможности като Jimny. А това осигурява екстремно стабилно запазване на стойността на този катерач

 

Въодушевление

Отсечка за издръжливост с Jaguar I-Pace

В НАЧАЛОТО Е СМИРЕНИЕТО . JAGUAR I-Pace вече тръгна по пъти- щата на Европа, но това се случи девет години след появата на Tesla Model S. „Ние всички подценихме американците“, казва ръководителят на проекта Волфганг Цибарт. Цибарт седи на предната дясна седалка по време на първия ни тест на електрическия Jag. Точно в 6.30 ч. разскачаме i-Pace от контакта и стартираме нашето 344-километрово пътешествие през Великобритания – от единия до другия бряг. При това с батерии, заредени на 93 процента и обявен пробег от 450 километра. Дали всичко ще приключи успешно? В края на краищата голе- мият пробег е един от плюсовете на Tesla. По време на маршрута ни заобикаляме центровете на големите градове и се отказваме от отсечки на магистралите. Но още при първия спринт на светофара в сравнително заспалия Блекпул водачът на един наточен Focus RS се опитва да се състезава. Резултатът: Jaguar 1, Ford 0. Който си търси белята, си я намира при Jag… Но това не беше единственият такъв случай.

 

ВЪОДУШЕВЛЕНИЕ

AUDI Q8 50 TDI

Bella Italia осигурява живописните кулиси за новото Audi Q8 50 TDI. За 24 часа и над 1500 километра SUV-ът в цвят лава оранжево ни разкри своята същност

AUDI ПЕЧЕЛИ 24-ТЕ Ч А С А . ФА ЛШИ В И новини? Нищо подобно! Ние не говорим за „Льо Ман“, където Toyota триумфира наскоро, а за 24h d’Italia. На нашата малка обиколка на Доломитите с новото Q8. Внушителният модел с ярък лак получи възможност да се покатери в планината. Q8 се управлява перфектно в завоите, справя се успешно с опасността от недозавиване, остава спокоен и стабилен в граничната зона и ускорява изключително мощно. Управлението става все по-директно, но, малко странно, в средно положение оставя впечатление за синтетичност. Серийните стоманени дискове държат варианта с 286 к.с. винаги под контрол, като единствено при спускане в планината по-разумен вариант биха били карбонови спирачни апарати. Иначе петметровият всъдеход не показва никакви слабости.

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >