В НОВИЯ НИ БРОЙ 12/2018 ЩЕ НАМЕРИТЕ


13
юни
2018

РЕДАКТОР НА БРОЯ – Димитър Пешев

АСИСТИРАЩИ СИСТЕМИ – ПЪРВО ЗА ТЕЖКАТА КАТЕГОРИЯ!

КОГАТО В РЕДАКЦИЯТА ПОЛУЧИМ ПОРЕДНОТО ПРЕССЪОБЩЕНИЕ за нов модел, там неминуемо присъства тлъста доза информация за асистиращите системи. Разпознаване на пътни знаци, автоматично спиране, поддържане на лентата… и какво ли още не. Благодарение на техническите достижения и поевтиняването на датчиците и камерите в резултат на икономиите от мащаба системите за сигурност стават по-достъпни от всякога. Това е чудесно – винаги си заслужава втори чифт „очи“ да бдят за случващото се на пътя. Защо обаче лансирането на всички тези асистенти не започне ударно от сектора на тежкотоварните автомобили? Та нали те са тези, които са постоянно на пътя и с които стават най-тежките ПТП- та? В момента „загриженият“ EС изисква единствено две асистиращи системи – за аварийно спиране и за следене на лентата. Те определено са важни, но защо никой не мисли за асистентите за завиване и предупреждението за мъртвата зона? Именно те могат да спасят огромен брой колоездачи и мотоциклетисти, които камионите удрят при десен завой. Само за тази година 18 колоездачи са загубили живота си в Германия при такива маневри. Ето защо компанията Edeka е инвестирала сумата от 600 евро на камион, за да добави система (собствена разработка) за следене на мъртвата зона на всичките си товарни автомобили. Аплодисменти, а кога лидерите на ЕС ще покажат волята да задължат производителите да поставят серийно въпросната система?

Новото BMW Z4

След шест месеца новият роудстър ще се появи на пазара. AUTO BILD навъртя няколко бързи обиколки с прототипа

 

ПРЕДВАРИТЕЛНОТО ЗАГРЯВАНЕ МОЖЕ ДА СЕ осъществи и без алкохол – от радост! Намираме се на „Мирамас“, състезателната писта на BMW в Южна Франция, и загряваме. Пет обиколки с M240i, пет обиколки с M2. Едва след като адреналинът ни се е покачил неимоверно много, от BMW ни канят да се качим в Z4 M40i, в моя случай с майстора на напречното ускорение Йос ван Ас на предната дясна седалка. Както обикновено сближаването между човек и машина става на няколко етапа. Първоначално се движим в режим Comfort. След това е ред на Eco Pro, но икономичният режим е толкова смислен на пистата, колкото и да сложиш шоколадов сос върху изпечена наденичка. Много по- подходящ е Sport Plus.

Тест: Rolls-Royce Cullinan

ВЕЧЕ НИЩО НЕ Е КАКТО ПРЕДИ. СЕГА ДОРИ И Rolls-Royce иска да печели в сегмента на благородните SUV-ове. Разбира се, скромността му е чужда: дължината на Cullinan, кръстен на най-големия откри- ван някога диамант, е 5,34 метра, а широчината му – 2,16 метра; всичко това при собствено тегло от 2,7 тона. Внушително. С тези размери съществуват пълноценни каравани. Разбира се, сравнението не е уместно. Когато Rolls-Royce направи SUV, то той трябва да е ултра. Накратко: да представлява нов мащаб за автомобилния лукс. А новият Cullinan се опитва да премести границите нагоре във всеки един детайл. Той е първият модел, появяващ се с двойно задвижване и с четири завиващи колела. Първият Rolls със сгъващи се задни седалки и с голям заден капак.

СРАВНЕНИЕ: COUPÉ-СЕДАНИ С 6-ЦИЛИНДРОВ ДИЗЕЛОВ МОТОР

Красотата изисква жертви

Няма спор – и двата модела изглеждат страхотно. Освен това A7 и CLS се управляват първокласно. Обратната страна на медала: подобни превъзходни коли си имат своята цена

 

ПОЗВОЛЕНО ЛИ ИМ Е ДА ГО ПРАВЯТ? ЗАДАДОХМЕ този въпрос, когато се появи първият CLS – беше през 2004 г. Швабите пуснаха на базата на Е-клас един дързък модел със заоблени форми и категорично неразумен характер. Както междувременно знаем, автомобилът пожъна успех. Сега на пазара се появява третото поколение. И според нас CLS е намерил своята съвършена и завършена форма. По-стегнат и по-наточен в сравнение с преди. С решетката на AMG GT, с дълъг преден капак, тесни прозорци, нисък, скосен назад покрив и изтеглена задница.

Представяме ви: Първото SUV-Coupé на Audi

Q8 е нещо повече от Q7 с покрив от A7

AUDI ДОСТА ЗАКЪСНЯ С Q8. ОЩЕ ПРЕЗ 2008 година BMW пусна на пазара Х6 – първото SUV-Coupé, през 2015 година го последва и Mercedes с GLE Coupé. Ами Audi? Те нямаха SUV-Coupé – но това ще се промени през юли. Първото впечатление: каква страхотия! Близо 5 метра дължина и 2 метра широчина са сериозно изявление, но са нещо нормално в този клас. В предна- та част доминира внушителната осмоъгълна радиаторна решетка – характерният признак на новите Q-модели. При конкретния екземпляр радиаторната решетка е матовосива (S line Exterieur), но ще се предлага и в цвета на каросерията и в черно. Ще правите впечатление в огледалото за обратно виждане. Ос- тава въпросът колко „лошо“ ще гледа RS Q8?

Тествахме маскирания прототип на Audi Q8!

Техническият ръководител на проекта д-р Вернер Кумер (48) е седнал зад волана на прототипа на Q8, който все още е маскиран, но вече се вижда: огромен SUV с дължина над 5 метра и толкова широк дори със сгънати огледа- ла, че при ремонти по магистралата по-добре да се движите в лентата за камиони. Но визуално е напълно различен от техническия си брат Q7: надвесът отзад е по-къс, задницата е скосена, задната колона е наклонена, височината на автомобила е по-малка (с 2 сантиметра). Дори и осмоъгълната огромна Singleframe радиаторна решетка и изпъкналите арки на калниците са като при състезателния болид на Валтер Рьорл от едно време.

BMW i8 Roadster

Най-спортният plug-in хибрид сега е с още по- голяма мощност и с по-дълъг пробег на ток. А с открит гюрук удоволствието е още по-голямо

КОГАТО СЕ ЗАГОВОРИ ЗА АВТОМОБИЛИ С електрически контакт, целокупното народонаселение може да се раздели на три групи: сред феновете са хардлайнерите, които приемат само изцяло електрическото задвижване. Следват вечно отричащите тази технология, които особено при спортните автомобили просто не могат да живеят без тътена на двигателя с вътрешно горене. И съществува трета група, съставена от по-скоро рационално мислещите, които си казват: защо пък да не комбинираме и двете? Спорт и електричество. Тътен и тишина. Именно за тази прослойка преди пет години бе замислен BMW i8. Един спортен plug-in хибрид, който ТРЯБВА да може да върви изцяло на ток, но МОЖЕ да се движи и с двигател с вътрешно горене с придружаващия го саунд. Или обратното. С други думи радост от шофирането и положителна емоция от намалените разходи, но без все още ширещия се страх от ограничен пробег. Почти 14 000 бройки са продали от BMW от 2013 година досега по целия свят. Та този BMW i8 баварците са го преработили: сега той още по-дълго остава тих благодарение на уголемения акумулатор и увеличения с това пробег на ток. В същото време много бързо произвежда завиден тътен в сравнение с всеки друг електрически автомобил.

Новият Citroën C5 Aircross

Първи впечатления

ИМАМЕ СИ ЧЕТИРИЗНАЦИ. СЛЕД PEUGEOT 5008, Opel Grandland X и DS 7 Crossback сега на същата база се появява и C5 Aircross – един сравнително голям SUV, който иска да се превърне в майстор на комфор- та. Тъй като в унисон с новото лице на Citroën флагманът на марката връща старите френски добродете- ли – „Aircross ще предлага най-до- брия комфорт в класа“, обещава ръ- ководителят на проекта Жан-Филип Лами, който седи зад волана на авто- мобила, докато се возя. Високи цели, тъй като сегментът на SUV-овете от среден клас се простира от благо- родното Volvo XC40 до VW Tiguan. „Нашият мащаб бе Hyundai Tucson“, обяснява Лами, който нарежда своя автомобил сред благородните марки в класа. C5 Aircross притежава доста впечатляващ силует – отличават се двуетажните фарове и третият стра- ничен прозорец. Интериорът също блести с широките и дебело тапи- цирани седалки, както и с многото място.

ПРИЛОЖЕНИЕ ЗА МОТОЦИКЛЕТИ

НАЙ-СТРАННИТЕ МОДЕЛИ НА СЕЗОНА

500-КИЛОМЕТРОВО ПЪТЕШЕСТВИЕ ОКОЛО СВЕТА

ТОМ КРУЗ ЯХВА BMW В „МИСИЯТА: НЕВЪЗМОЖНА – РАЗПАДАНЕ“

Honda Gold Wing Машина за власт и още нещо

Piaggio Medley  Най-доброто от два свята

BMW MOTORRAD DAYS Под знака на безопасността

Ангел Караньотов с планка в дланта

ТЕМА НА БРОЯ: РАЗХОД НА ГОРИВО

НАЛАГА СЕ ДА ПРЕОСМИСЛИМ. ЗАСЕГА САМО НА хартия, не в реалността. Защото от 1 септември тази година новорегистрираните автомобили най-внезапно ще започнат да харчат повече. Поне според проспектите, но не и на пътя. Защото по автомобилите няма да се промени нищо. От тази дата обаче разходът им ще  бъде измерван по нова методика. И ако от 1992 година в сила беше Новият европейски цикъл на движение (NEDC), то от септември вече ще важи само методът WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Procedure). Амбициозната цел той да бъде глобален няма да бъде изпълнена, поне засега. Засегната е предимно Европа. Но втората цел – да бъде по-близо до реалността, ще бъде изпълнена. Крайно време беше, както се вижда и от нашата Top 10 класация на най- големите „измамници“. При тестовете на AUTO BILD измервахме отклонение над 50 процента между NEDC и реалността – което показва, че досегашните лабораторни измервания на барабанни тестове нямат нищо общо с истината.

Новата Honda Clarity 

Тест

ВИЕ СТЕ СТЕСНИТЕЛНИ И НЕ ЖЕЛАЕТЕ ДА ВИ наблюдават? Тогава в никакъв случай не си купувайте Honda Clarity! Иначе на всеки светофар хората ще ви сочат, ще вадят мобилни телефони и ще правят снимки. Без значение дали дизайнът на „японеца“ с късото междуосие, дългите надвеси на каросерията и странните детайли ви харесва или не: той определено прави впечатление! А също толкова космическа колкото външността е и техниката на тази Honda. Автомобилът се движи изцяло електрически – вече свикваме с това. Но вместо да зарежда ток от контакта, Clarity си го произвежда сама. Под капака на автомобила има горивна клетка, в която се осъществява реакция между водород и кислорода от въздуха. Вследствие на тази реакция се получават: a) ток, и б) чиста вода.

Употребявани автомобили

Nissan Navara D40 от 14 000 лв.

КАКВО Е ОБЩОТО МЕЖДУ БЛОКЧЕ ШОКОЛАД и ранна Navara D40? И двете могат да се счупят, буквално. Доста пикапи от модела D40 най-неочаквано се счупиха на две части въпреки много дебелата си рама. Причината за тоталната щета на носещата конструкция бе смъртоносната комбинация между невидима корозия, пълзяща отвътре навън, и пукнатини поради умора на материала. В същото време излъчва- нето на произвеждания от 2005 до 2015 година в Барселона „японец“ е толкова стабилно и внушително, че като част от сътрудничеството между Renault-Nissan и Daimler с леки промени той междувременно завладява улиците и като Mercedes X-клас и Renault Alaskan. Дългият 5,22 метра Midsize пикап може да открадне шоуто на някои SUV-ове с хромираните си декорации и огромните колела – както се вижда от представения тук добре поддържан екземпляр от SBT Germany.

 

1600 километра през Италия: Mille Miglia

Поне веднъж в живота трябва да участваш в Mille Miglia? Непременно!

ОТ П У С К А . В К Ъ Щ И Д Е Й С Т В И Т Е Л Н О С И мислят, че отивам на мъжка отпуска, когато във вторник се качвам на самолета за Италия. Да, донякъде ги разбирам. Няма да ме има цели пет дни. Ще измина 1609 километра в Mercedes 300 SL с крилати врати през слънчева Италия. Mille Miglia! Мечтата на всеки, който има поне капчица бензин в кръвта. Но отпуска? Колегите, които вече са имали шанса да стартират на Mille, ме съветват да се наспя предварително. Не ми се вярва да е чак толкова зле – или пък? Едва кацнал във Верона, Северна Италия, Mille Miglia вече започва. Потеглям към Бреша, на около час път. Показвам шофьорската си книжка, разрешителното за състезание – също. Получавам разрешение за старт. Поне за мен. Автомобилът бива проверяван малко по-щателно.

 

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >