В НОВИЯ НИ БРОЙ 09/2019 ЩЕ НАМЕРИТЕ

0309
2019

Скандинавската висша лига

Volvo XC60 B5 AWD Inscription | Volvo XC60 gegen XC90 B5

ЗАЩО ВСЪЩНОСТ B ? ПОД КАПАКА НА бяло­то Volvo XC60 не работи бен­зинов, а дизелов двигател с подпомагане от система за мек хи­брид. Шведите вероятно са искали да се отърват от D заради дизеловия скандал и забраните за шофиране в градовете – все пак имиджът на дви­гателите със самовъзпламеняване пострада сериозно. Жалко само, че в момента, в който най-после дизе­ловите двигатели станаха екологич­ни, за мнозина те вече не са тема. Хубавото е, че поне хората от Volvo остават верни на работния принцип на двигателя и са го оборудвали с подпомагане с 48-волтова бордова мрежа. Дали резултатът ще е добър?

Употребявани автомобили

Изгодна е само като нова

Ниската загуба на стойност поддържа високи цените на употребяваните Dacia Logan MCV

ПРИ ТЕСТОВЕТЕ НА УПО­ТРЕБЯВАНИ автомо­били на AUTO BILD даваме един съвет, който е като ос­новен закон: откажете се от всички екстри, които не са ви абсолютно необходими! Не само защото ще спестите пари при покупката, но и защото луксозните глезотии често отказват след няколко години и ста­ват причина за скъпоструващи ре­монти. Това е едно старо правило, с което се сблъскваме неприятно при Dacia Logan през един горещ ден. Кой изобщо днес поръчва семейно комби без климатична инсталация?

Употребявани автомобили

Скромен – но дали е добър?

БАЗОВО ОБОРУДВАНЕ – ПРИ ŠKODA RAPID това се оказва истинско мъчение: при 35 градуса на сянка ние сме ужасени – тази 4-годишна Škoda наистина няма климатична инсталация! И на­шата фотосесия се превърна в „потна работа“. Въпреки това симпатичният автомобил остави добри впечатления у нас – неза­висимо от бедното оборудване, интериора от твърда пластмаса (дори и дръжките за отваряне на вратите са от черна пластмаса). Но горещо е не само в тази Škoda, и цената е гореща. Като нов Rapid е струвал 36 000 лева, днес цената е под 12 000 лева: толкова много автомобил за толкова малко пари!

Употребявани автомобили

Двигател и акумулатор – страхотни, останалото – по-зле

ПРОГРЕСЪТ НЕВИНАГИ Е БЕЗБОЛЕЗНЕН. ТОВА го знае и Улф Шнакенберг, ръководителят на клона на Autohus в Бремен. Когато на пар­кинга на автокъщата се появи Tesla, той се намръщва. И това е необичай­но емоционална реакция на фона на десетките хиляди автомобили, кои­то се продават тук всяка година. Но мнението на Шнакенберг за Start-up „американеца“ е категорично: „Це­ната просто не отговаря на качество­то.“ Прав е, рационално погледнато, по отношение на качеството Model S с цена над 80 000 лева е в лигата на Dacia и Lada.

Екстратур

Светът е неговата арена

Нишата на нишите: Jeep Gladiator е пикап кабриолет с двойна кабина. Никой не се нуждае от него, но доставя адско удоволствие. През 2020 г. ще се появи и в Европа – нямаме търпение

АМЕРИКАНЦИТЕ И ТЕХНИТЕ ПОЗНА­НИЯ по европейска исто­рия – по-добре да не об­съждаме този въпрос. Хората от Jeep са кръстили новия си модел Gladiator. Което е странно от ис­торическа гледна точка, тъй като в древния Рим гладиаторите са се придвижвали най-често пеша. А работата с Jeep Gladiator е точно обратното – изобщо няма да ви се наложи да ходите пеша. Нито да се биете. Gladiator следва пътя, дори и такъв да няма. Ако искате да участвате в гладиаторски игри, то ще ви се наложи да се катерите.

SUPRA В СВРЪХТЕСТ

Supertest Toyota Supra zusammen fotografiert mit Tesla Redakteur: Guido Naumann, Florian Neher Toyota Supra

Новата Toyota Supra е базирана на BMW Z4. Това е добре за динамичните й постижения, но дали е добре и за идентичността на марката?

НЕКА ЗАПОЧНЕМ С КРАТ­КО ПРЕДСТАВЯНЕ НА нашия герой. Офи­циалното име на модела е Toyota GR Supra. GR означава Gazoo Racing, тоест подразделението за моторспорт на Toyota. С това още от самото начало става ясно каква иска да бъде новата Supra – състезател за нормални пътища.

Поне би подхождало в историче­ски аспект. Тъй като произвеждано­то от 1993 г. четвърто поколение на Supra остави траен спомен в главите на хората с бензин в кръвта по цял свят: 3-литров битурбо 6-цилиндров мотор с привидно безграничен по­тенциал (сравнително лесно серий­ните 330 стават 600 к.с.), широки калници, атрактивна задница с осем кръгли светлини, задно мегакрило като част от опционалния аероди­намичен пакет – истински конку­рент на Ferrari 348 или Porsche 993 Carrera.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин