Редактор на броя Главният редактор РАЛФ ПЕТРОВ
След лятната ваканция се връщаме към обичайното ежедневие, гарнирано с по-интензивен трафик, повече задръствания и нерядко повишен пулс зад волана. В същото време индустрията не се уморява да измисля улеснения, които да облекчат всички нас в автомобила: безжичен интернет от гнездото за запалката, миниатюрна машина за еспресо в купето, допълнителна инсталация за освежаване на въздуха, мобилно приложение за разчитане на грешките от бордовия компютър или интелигентен ключодържател, който не можете никога да загубите. Е, има и по-евтини помощници в колата. Като например бутилката с вода. Хидратацията на организма е изключително важна при пътуване, и то не само в жегите. В нашия първи воден тест ще научите много за малко познатите, но полезни факти за водата.
МОЩТА ИДВА ОТ СРЕДАТА

След 66 години с предно разположен двигател сега Corvette C8 се появява с V8 мотор зад водача
ДАЛИ НАЙ-ПОСЛЕ ЩЕ ИЗЛЕЗЕ ОТ СЯНКАТА на Porsche 911? След продължила 66 години голяма спортна кариера Corvette за първи път сменя концепцията на задвижване – средно разположен двигател вместо внушителен V8 зад предната ос. Така осмото поколение на най- американския от всички спортни автомобили (sorry, Ford Mustang) става още по-бързо и по-пъргаво. И това действително е предизвикателство – C7 бездруго беше съвсем близо до нивото на Porsche. За в бъдеще американският модел ще предлага по-добро разпределение на тежестта, а нареченият Small Block 6,2-литров V8 агрегат ще разполага с най-малко 495 к.с. и максимален въртящ момент от 637 нютонметра – все пак той е атмосферен.
Първи тест на Mercedes GLS: впечатлява с размери, комфорт и техника.

S-КЛАС Е НА ВЪРХА. И В Ъ П Р Е К И Т О В А съществува автомобилен живот и над луксозния модел. Името му е Mercedes GLS и във второто си поколение той трансформира лукса на S-клас на по-високо ниво. Разбира се, имаме предвид не само превъзхождащите размери на GLS. Моделът сега е по-дълъг (5,21 м) и по-широк с три сантиметра (1,96 м), а вътре спокойно могат да пътуват до седем пасажери. Изключителната височина от 1,83 метра (–2 см) осигурява място в багажника за 2400 литра. Макар и на пръв поглед да не се забелязват, вътрешните добродетели на GLS блестят. Комфортът е от първостепенно значение.
МОЩНИЯТ РЕВ НА МАЛКОТО „ЛЪВЧЕ“

PE U G E O T П О К А З В А ЗЪБИ. Е, ПОНЕ характерните LED светлини в п р е д н и ц а т а н а н о в о т о Peugeot 208 напомнят на зъби на хищник. От първия тест обаче ще научим дали новото „лъвче“ захапва здраво. Дългият 4,06 метра Peugeot 208 използва една и съща техника със своя по-голям брат 308 – както и с братовчеда от концерна Opel Corsa. Добри предпоставки за предлагане на достатъчно място. Отпред „укротителите на лъвове“ седят удобно, докато на втория ред пасажерите с ръст до 1,80 метра се чувстват сравнително добре. Иначе задната седалка предлага спокойна позиция на седене. Повече стрес изпитва водачът, тъй като масивните задни колони му пречат на видимостта.
Този Mercedes AMG A 45 S 4Matic+ се движи като мълния и се забива право в сърцето

ОТ AMG ОПРЕДЕЛЕНО НЕ СЕ ШЕГУВАТ! ДА изкараш 421 к.с. от 2-литров 4-цилиндров двигател с турбокомпресор? Няма друг, на който това да му се е удало досега! За да не допусне прегряване на тази адска машина, AMG включва в охлаждането на сгъстения въздух дори климатичната инсталация. Доста хитро, нали?
Всъщност какво ли не й се е случвало на тази А-класа: след като стана нелепа жертва на лосове, успя да се превърне в най-мощния представител на компактния сегмент. И той върви като по учебник: без турбодупка и изключително равномерно AMG A 45 S ръси своята мощност небрежно от ръкава. Няма дори нотка на напрежение. До 7200 оборота той се върти като електронен часовник. Поздравления!
ЩЕ ДАВА ЛИ SCALA ТОН?

Големият концерт на компактните автомобили. Новият член на оркестъра: Škoda Scala. Ще успее ли талантливият „чех“ да засенчи рутинираните си колеги?
SCALA – ТОВА НИ КАРА ДА ПРАВИМ асоциация с Милано и голямата оперна сцена. Дали Škoda ще успее да направи едно голямо и запомнящо се представление? Пред нас е наследникът на просторния, но неособено впечатляващ и притежаващ качество на малък автомобил Rapid. Сега моделът има модерна визия, но е сдържан и делови. Най-впечатляващият елемент е голямото задно стъкло. Автомобилът е базиран на платформата MQBA0 – както например и VW Polo. „Чехът“ обаче я използва докрай – дължината му е 4,36 метра (Golf 4,26), а междуосието – 2,65 метра (Golf 2,62).