В НОВИЯ НИ БРОЙ 09/2019 ЩЕ НАМЕРИТЕ


3
сеп.
2019


Редактор на броя Главният редактор  РАЛФ ПЕТРОВ

След лятната ваканция се връщаме към обичайното ежедневие, гарни­рано с по-интензивен трафик, повече задръствания и нерядко повишен пулс зад волана. В същото време ин­дустрията не се уморява да измисля улеснения, които да облекчат всички нас в автомобила: безжичен интернет от гнездото за запалката, миниатюрна машина за еспресо в купето, допъл­нителна инсталация за освежаване на въздуха, мобилно приложение за разчитане на грешките от бордовия компютър или интелигентен ключо­държател, който не можете никога да загубите. Е, има и по-евтини помощници в колата. Като например бутилката с вода. Хидратацията на организма е изключително важна при пътува­не, и то не само в жегите. В нашия първи воден тест ще научите много за малко познатите, но полезни факти за водата.

МОЩТА ИДВА ОТ СРЕДАТА

След 66 години с предно разположен двигател сега Corvette C8 се появява с V8 мотор зад водача

ДАЛИ НАЙ-ПОСЛЕ ЩЕ ИЗЛЕЗЕ ОТ СЯНКАТА на Porsche 911? След про­дължила 66 години голяма спортна кариера Corvette за първи път сменя концепцията на задвиж­ване – средно разположен двигател вместо внушителен V8 зад предната ос. Така осмото поколение на най- американския от всички спортни автомобили (sorry, Ford Mustang) става още по-бързо и по-пъргаво. И това действително е предизвика­телство – C7 бездруго беше съвсем близо до нивото на Porsche. За в бъдеще американският модел ще предлага по-добро разпределение на тежестта, а нареченият Small Block 6,2-литров V8 агрегат ще разполага с най-малко 495 к.с. и максимален въртящ момент от 637 нютонметра – все пак той е атмосферен.

Първи тест на Mercedes GLS: впечатлява с размери, комфорт и техника.

S-КЛАС Е НА ВЪРХА. И В Ъ П Р Е К И Т О В А съществува автомобилен живот и над луксозния модел. Име­то му е Mercedes GLS и във второто си поколение той трансформира лукса на S-клас на по-високо ниво. Разбира се, имаме предвид не само превъзхождащите размери на GLS. Моделът сега е по-дълъг (5,21 м) и по-широк с три сантиметра (1,96 м), а вътре спо­койно могат да пътуват до седем пасаже­ри. Изключителната височина от 1,83 метра (–2 см) осигурява място в багажника за 2400 литра. Макар и на пръв поглед да не се забелязват, вътрешните добродетели на GLS блестят. Комфортът е от първосте­пенно значение.

МОЩНИЯТ РЕВ НА МАЛКОТО „ЛЪВЧЕ“

PE U G E O T П О К А З В А ЗЪБИ. Е, ПОНЕ харак­терните LED светлини в п р е д н и ц а т а н а н о в о т о Peugeot 208 напомнят на зъби на хищник. От първия тест обаче ще научим дали новото „лъвче“ захапва здраво. Дългият 4,06 метра Peugeot 208 използва една и съща техника със своя по-голям брат 308 – както и с братовчеда от концерна Opel Corsa. Добри предпоставки за предлагане на достатъчно място. Отпред „укротителите на лъвове“ седят удобно, докато на втория ред пасажерите с ръст до 1,80 метра се чувстват сравнително добре. Иначе задната седалка предлага спокойна позиция на седене. По­вече стрес изпитва водачът, тъй като масивните задни колони му пречат на видимостта.

Този Mercedes AMG A 45 S 4Matic+ се движи като мълния и се забива право в сърцето

ОТ AMG ОПРЕДЕЛЕНО НЕ СЕ ШЕГУВАТ! ДА изка­раш 421 к.с. от 2-литров 4-ци­линдров двигател с турбо­компресор? Няма друг, на който това да му се е удало досега! За да не допусне прегряване на тази адска машина, AMG включва в охлаж­дането на сгъстения въздух дори климатичната инсталация. Доста хитро, нали?

Всъщност какво ли не й се е случ­вало на тази А-класа: след като стана нелепа жертва на лосове, успя да се превърне в най-мощния представи­тел на компактния сегмент. И той върви като по учебник: без турбо­дупка и изключително равномерно AMG A 45 S ръси своята мощност не­брежно от ръкава. Няма дори нотка на напрежение. До 7200 оборота той се върти като електронен часовник. Поздравления!

ЩЕ ДАВА ЛИ SCALA ТОН?

Големият концерт на компактните автомобили. Новият член на оркестъра: Škoda Scala. Ще успее ли талантливият „чех“ да засенчи рутинираните си колеги?

SCALA – ТОВА НИ КАРА ДА ПРАВИМ асоци­ация с Милано и голямата оперна сцена. Дали Škoda ще успее да направи едно голямо и запомнящо се представле­ние? Пред нас е наследникът на просторния, но неособено впечатляващ и притежаващ качество на малък автомобил Rapid. Сега моделът има модер­на визия, но е сдържан и делови. Най-впечатляващият елемент е голямото задно стъкло. Автомо­билът е базиран на платформата MQBA0 – както например и VW Polo. „Чехът“ обаче я използва докрай – дължината му е 4,36 метра (Golf 4,26), а междуосие­то – 2,65 метра (Golf 2,62).

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >