2024
ПО-СТРОГ КОНТРОЛ ЗА ТРОТИНЕТКИТЕ И ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ ВЕЛОСИПЕДИ!
Редакторът Димитър Пешев
САМО ОТ НАЧАЛОТО НА ГОДИНАТА У НАС ПЕТИМА ВОДАЧИ НА електрически тротинетки са загубили живота си. Заради нарастващия брой инциденти с индивидуалните превозни средства на ток в Сливен вече конфискуват и тротинетки, и велосипеди на нарушители, които ги управляват в пешеходни зони, където има опасност да блъснат някого. Голяма част от иззетите 2-колесни са на деца – чиито родители впоследствие дори били благодарни на полицаите за действията им. И с право: защото все по-големият брой тротинетки, а и електрически велосипеди, развиващи висока скорост и управлявани от непълнолетни лица, създават още по-сериозни опасности за трафика в големите градове. При това тези опасности се създават там, където сме свикнали МПС-та да няма и където по традиция родителите имат усещането, че малките деца са в по-безопасна среда и не се налага да бъдат държани постоянно за ръка. Затова и други градове би следвало да се поучат от примера на Сливен – и било то със санкции или само с предупреждения, да започнат да упражняват по-сериозен контрол върху непълнолетните водачи на електрически велосипеди и тротинетки на ток, какъвто от години се прилага в Германия (там на пияни водачи на тротинетки отнемат книжките за лек автомобил). Защото в условията на променящия се свят всички имаме нужда от безопасна среда за придвижване – с каквито и да било превозни средства.
ОТ ЕКСКЛУЗИВНИ ДО НЕПРЕХОДНИ
По време на Goodwood Festival of Speed отново можеха да се видят много на брой специални автомобили. Кулминациите
СЕГА И КАТО МАШИНА ЗА ПИСТАТА
AMG GT 63 Pro отпразнува премиера и е създаден за състезател
НА ПРАГА НА ФЕСТИВАЛА В ГУДУУД, Mercedes-AMG се възползва от възможността да представи най-новата версия на GT: AMG GT 63 Pro. И както е типично между Hill Climb и Goodwood Circuit, всичко е свързано с едно нещо: представянето на състезателната писта. Тъй като Pro е настроен за използване на пистата. По отношение на дизайна AMG GT 63 Pro не се различава много от обикновения AMG GT.
БЪРЗ, ПРАКТИЧЕН, С ГОЛЯМ ПРОБЕГ
Представителните седани на Audi стават електрически: новото Audi A6 e-tron преминава в горния клас на електрическата мобилност
КАКВО ВИ ГОВОРИ СЪКРАЩЕНИЕТО PPE? Може би се сещате за Audi Q6 e-tron или идентичния Porsche Macan? Правилно! И в бъдеще ще има още един модел с висока позиция на седене от Инголщат, базиран на Premium Platform Electric: Audi A6 e-tron. Но не се притеснявайте, напълно електрическият модел няма да замени варианта на А6 с двигател с вътрешно горене – следващото поколение просто ще се казва A7. Накратко, за да го класифицираме: A6 – включително Audi 100 – се произвежда от 1968 г. и сега е в своето осмо поколение. Преименуването от Audi 100 на A6 става през 1994 г. с фейслифта на четвъртото поколение
ЕЛЕКТРОМОБИЛ ЗА ИСТИНСКИ ALFISTI
За първия тест на новия Alfa Romeo Junior производителят пуска само електрическата версия и то най-мощната: Veloce. Получихме възможност да я тестваме на легендарната писта в Балоко
МАЛЪК ЕЛЕКТРИЧЕСКИ SUV, произведен в Полша и тясно свързан с десетки автомобили на Stellantis Group като Jeep Avenger – дали това е достатъчно италианско за алфистите? И после онази трескава промяна на името от Milano на Junior малко преди пускането на пазара, защото член на правителството прояви патриотизъм и разпали настроения срещу автомобила, наречен Milano, но произведен извън Италия. Историята помни Alfa Junior. Това беше Coupe от 1966 г. с каросерия на Bertone и малък високооборотен 4-цилиндров двигател с два разпределителни вала, може би класиката на Alfa par excellence. Изборът на име също не е безрисков. Версията Veloce разполага с 280 коня, но дали това е подходящото нещо за феновете на марката?
ПРОЛЕТНО ЕЛЕКТРИЧЕСКО ПРЕЗАРЕЖДАНЕ
Първото издание на Dacia Spring предизвика някои ехидни усмивки. С второто издание скептиците обаче окончателно остават в миналото, защото промените са съществени
МИКРОЕЛЕКТРОМОБИЛ. ВЕРОЯТНО ТОВА е коректното определение за симпатичния Dacia Spring. При това нямаме предвид единствено дължината от 3,70 м или хомеопатичния радиус на завиване от 9,63 м. Защото това важи с пълна сила също така и за цената. Трябва да сте си спестили поне 38 990 лв., за да се сдобиете с малката електрическа бегачка, която след фейслифта цели да надгражда с осезаеми характеристики на кросоувър. Като имаме предвид цените на електромобилите на пазара, това си е поредната сериозна заявка. Защото с тези пари получавате нов електромобил с 65 коня, който ускорява за 13,7 сек от 0 до 100 км/ч. В същото време багажникът предоставя пространство от 308 до 1004 л, а с помощта на акумулатурна батерия с капацитет 26,8 кВтч според стандарта WLTP изминавате 225 км. Зареждането се извършва с 3,7 кВт от домашния контакт в рамките на 11 часа или от уолбокс за 7 часа от 20 до 100 процента. От Dacia срещу 1500 лв. допълнително предлагат опционално комбиниран порт Combo CCS за бързо зареждане с постоянен ток, с който времето за зареждане се скъсява до 45 мин, ако стартирате при 20 процента и дръпнете щекера на 80 процента.
Продължете на следващата страница