Списание » В НОВИЯ БРОЙ 7-8/2022 НА AUTO BILD:

В НОВИЯ БРОЙ 7-8/2022 НА AUTO BILD:

2807
2022

НЕ СЪЗДАВАЙТЕ „СИСТЕМНИ НАРУШИТЕЛИ“!

Христо Ангелов

АКО ЗАКОНИТЕ СЕ СПАЗВАХА… АКО ТОЗИ ИЛИ ОНЗИ СИ БЯХА свършили работата… В България обикновено започваме да си говорим за тези неща, когато се случи поредната трагедия на пътя. И стигаме до извода, че е можело да бъде избегната. Не, не очаквайте от дрогиран човек зад волана, който не спазва никакви правила и живее с мисъл за безнаказаност, изведнъж да се осъзнае и да спре да гази нагло. Очаквайте от органите на реда да попречат на такива да вилнеят по пътищата, особено когато са без шофьорски книжки или употребили забранени вещества. Ами просто е: спираш, задържаш, санкционираш. Иначе става отказ от извършване на служебни задължения. И за това трябва също да бъдат съдени. Не, не ни казвайте, че не можете да се справите с всеки[1]дневните гонки по булевардите на големите градове. С камери, с ефективни акции могат да бъдат предотвратени ежедневните трагедии на пътя. Само като пример: преди няколко годи[1]ни на централния булевард „Курфюстендам“ в Берлин вследствие на гонка между мощни автомобили, минали на червено, бе убит възрастен човек, минаващ на зелено с автомобила си. Единият от „състезателите“ (блъснал автомобила на пенсионера) получи доживотна присъда за умишлено убийство, потвърдена и на втора инстанция. Другият (който не е участвал в катастрофата) – присъда от 13 години. Така че по-добре е не да отглеждаме „системни нарушители“, а чрез ефективни присъди да им се попречи да създават трагедии.

Нещо витае във въздуха

Със студията ID. Aero VW показа електрическата версия на Passat. Тя се отличава с аеродинамика, място и пробег – и ще се появи и като комби

КОМПАКТЕН КЛАС, SUV И СЕМЕЕН ВАН – VW вече пренесе тези сегменти в ерата на електромобилите с ID.3, 4, 5 и Buzz, а следващият наред е от лигата на Passat. Тя имаше премиера под формата на близката до серийно производство студия ID.Aero. Макар и с малко забавяне, тъй като хората от Волфсбург искаха да я покажат още през април на Auto Show в Пекин. Заедно с напускащия шеф на марката VW и бъдещ член на Управителния съвет на Volkswagen Китай Ралф Брандщетер получих възможността да разгледам ексклузивно автомобила няколко дни преди официалната премиера. Сега ID.Aero е тук и съответства доста точно на това, което ще се появи през 2023 г. на пазара като ID.7. Дизайнерите само ще изпипат още някои дребни детайли. Иначе ни харесва, че концепцията залага вместо на класическата седан задница на стилните линии. Заедно с ниската височина и отличната аеродинамика.

ЕКСТРЕМНАТА АНГЛИЯ

С пълна газ в лентата за изпреварване: това, което се провали при Брекзит, сега британците си го наваксват автомобилно. Поканихме четирима представители на Острова за една бърза обиколка

За днес… и за утре.

Казват, че противоположностите се привличат. Но дали наистина е така? Тук виждате два суперспортни автомобила на Mercedes. AMG One е хибрид, а Vision AMG – електромобил

ТУК ВСИЧКО Е ЕКСТРЕМНО: AMG ONE ще бъде произведен само 275 пъти, висок е само 1,26 м и разполага с 1063 к.с. Въпреки това вътре се побират и по-високи пасажери – въпреки фиксираните седалки тип корито. Агрегатът е от автомобила на Mercedes от Формула 1 за 2015 г., 1,6-литровият V6 се развърта до 11 000 оборота, като мощността му е 574 к.с. Прибавяме и електромотори, единият от които е разположен на коляновия вал, единият в турбината и два са на предната ос. Системната мощност е 611 к.с., което е достатъчно за максимална скорост от 352 км/ч. One струва 5,4 милиона лева.

Малко ток не е излишен

ДОСЕГА ГАМАТА ОТ МОТОРИЗАЦИИ НА Nissan Juke се огранича[1]ваше до 1.0-DIG-T бензиновия вариант със 114 к.с. Все пак клиентът можеше да избира между ръчни и автоматични скорости. От есента Nissan ще разшири гамата с един вариант пълен хибрид. Техниката е от алианса с Renault, от Япония идват двигателят с вътрешно горене и електромоторът, а от Франция – трансмисията, малката хидридна батерия с капацитет 1,2 кВтч и стартер[1]генераторът. Двигателят с вътрешно горене е 1,6-литров 4-цилиндров и е разработен специално за хибридни модели, като мощността му е 94 к.с., а максималният въртящ момент – 148 нютонметра.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ