В новия брой 7-8 на AUTO BILD ще намерите:


20
юли
2021

ДЕФИБРИЛАЦИЯ ИЛИ ТОКОВ УДАР?

Димитър Пешев

В ПОСЛЕДНО ВРЕМЕ ВСИЧКИ СМЕ ПОД ВИСОКО НАПРЕЖЕНИЕ. ОТ 2035 Eвропейският съюз спира регис­трациите на бензинови и дизелови автомобили и на практика оставя само елек­трическите. На този фон новината за произ­водството на електромобили от непознатaта за българина марка Next.e.GO в Ловеч изглежда малко по-позитивно и по-перспективно – но надали ще подейства като дефибрилатор за българската икономика. Просто ми е трудно да го повярвам с оглед на грандиозния провал на всички подобни проекти у нас още от зората на демокрацията. И въпреки това дълбоко в себе си тая надеждата, че съм лош пророк – и че този път ще се получи. Стискайте палци и вие – и внимавайте с високото напрежение!

Ferrari 296 GTB

НАЙ-ДОБРОТО ОТ ДВА СВЯТА

ТОВА УСЕЩАНЕ „ИСКАМ ГО“ НЯМА КАК ДА НЕ ви е познато. Един поглед и готово – вече сте влюбени. Това ми се случи при вида на но­вото Ferrari 296 GTB. После обаче идва ред и на това: V6 и Plug-in хибрид. Бърз поглед към техни­ческите данни: там пише 1470 килограма собствено тегло с пакет от лека конструкция. Звучи като разумна концепция. Капацитетът на батерията е само 7,45 кВтч, то­ест достатъчно за приличен бууст, но и същевременно достатъчно лек, за да не влияе на динамиката.

Концепцията със задно-средно разположен двигател ни е позната от F8 Tributo и в комбинация с Plug-in от SF90 Stradale. 296 GTB всъщност е доста по-компактен. 4,57 м дължина и 2,60 м между­осие; пет сантиметра по-малко, отколкото при F8 и SF90. Елегант­ната каросерия е без внушителни спойлери, като с помощта на ак­тивни аеродинамични елементи и интелигентно отвеждане на въз­душната струя, включително па­кет Assetto-Fiorano, генерира 360 килограма налягане на притис­кане. Геометрията на окачването е усъвършенствана в сравнение с други спортисти със средно раз­положен двигател и е напасната към по-късото междуосие.

БЪТЪН ТЕСТВА ЗА НАС НОВИЯ LOTUS EMIRA

СРЕЩАТА С БЪТЪН НА ПИСТАТА НА LOTUS Е чудесна възможност за раз­говор, включително относ­но бъдещия и изцяло електриче­ски хиперавтомобил Evija, който той вече си е поръчал, за отбора му в нашумялото състезание Extreme-E, в което Lotus е техно­логичният му партньор, както и за Radford, новата фирма за изработ­ка на каросерии, на която е съсоб­ственик и отново в партньорство с Lotus произвежда първия си собствен спортен модел.

Но нека първо затегнем кола­ните в Emira. Бътън включва на първа предавка и двамата заедно шеметно се понасяме в идващия завой. Това е първият екземпляр, който слиза от поточната линия, поради което, според Бътън, „ще започнем кротко“.

e-tron

МАЙСТОР НА ПРОБЕГА

НИТО РАК, НИТО РИБА? Q4 E-TRON ТРЯБВА първо да бъде огледан. Принципно той е нов мо­дел, но заради събратята си по концерн ID.4 и Enyaq е нещо като стар познайник. Или: при ком­пактна външна дължина от 4,59 метра отвътре моделът предлага място като в XL SUV. Без пътни­ци и багаж тежи над 2 тона, но е маневрен като малък автомобил. И въпреки сложната техника под капака задните спирачки на това електрическо Audi са барабанни.

Независимо какво месо предпо­читате, Q4 е истински вкусен. Q4 е събрат по платформа на VW ID.4 и пряк роднина на Škoda Enyaq. Хубаво, че е така – тези два модела вече имаха своя елек­трически прощъпалник. От тези два SUV-а Q4 е взел и доста пър­гавото усещане при управление. Теглото на батериите от близо 500 килограма се разпределя в пода на SUV-а и затова Q4 е доста стабилен. Същевременно автомобилът вози (благодарение и на опционалните регулиращи се амортисьори) толкова меко и комфортно, сякаш се намирате в голяма лимузина.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин