В новия брой 7-8 на AUTO BILD ще намерите:

2807
2023

ИЗПРЕВАРВАТ ЛИ КАМИОНИТЕ ОТ СКУКА?

Христо Ангелов

ТОВА ОПРЕДЕЛЕНО Е КЛАСИКА: ДВИЖИТЕ СЕ ПО МАГИСТРАЛА С две ленти и изведнъж пред вас в лявата пътна лента се изнася камион, който е решил да изпревари друг камион с по-висока само с 5 км/ч скорост. Следват спирачки от ваша страна, както и от страна на движещите се след вас, понякога се получават доста рискови ситуации. После идва ред на няколкоминутно изпреварване, чийто резултат е вероятно от порядъка на спестени 2 минути за един час в полза на изпреварилия водач на камиона. Е, да не говорим, че понякога изпреварващият камион се движи с по-висока от разрешената за товарните МПС-та скорост… Така, ако се движите нормално по-магистралата, рязко трябва да намалите темпото с поне 50 км/ч, за да позволите на камиона да изпревари с 5 км/ч повече другия камион. Сигурно ще се запитате, защо водачите на камиони се изпреварват в тези случаи: единият веднага след това се нарежда пред другия. И когато на изпреварения му стане скучно, може пък той да повтори упражнението и за пореден път да вдигне нивото на стрес на пътуващите автомобили. Може би трябва да се помисли за евентуална забрана за такива изпреварвания. Особено през летния сезон и то по тези и без друго натоварени магистрали.

Новата служебна кола на Бонд?

Aston Martin показа новото поколение Grand Tourer. DB12 принципно е един голям фейслифт. Дали все още е достоен за агент 007?

ПИТАЛИ ЛИ СТЕ СЕ НЯКОГА, защо един таен агент винаги се движи с най-впечатляващите автомобили? С новия DB12 Бонд няма да има никакъв проблем с това да направи впечатление. Aston Martin заменя с новия автомобил цели два модела: DB11 и DBS. Така 12 вече не може да играе само ролята на елегантен GT. На практика той трябва да мутира в супер GT. Под капака му работи 4-литро[1]вият битурбо агрегат на AMG. V8 двигателят в DB12 разполага с 680 к.с. – това е доста повече от 535 к.с., предлагани от мотора на DB11, както и не много по-малко от 725 к.с. в DBS Superleggera. По отношение на максималния въртящ момент британците също са се постарали – DB12 раз[1]полага с 800 Нм, на разположение от 2750 оборота. Всичко това е достатъчно за уверени динамични характеристики, като спринтът от 0 до 100 км/ч се взема за 3,6 сек, а максималната скорост на DB12 е 325 км/ч.

НОМЕР Е ПО-ДОБЪР ВЪВ ВСИЧКО

Третото поколение на компактния SUV от Волфсбург: AUTO BILD тества прототипа на VW Tiguan. Досега моделът не е возел толкова комфортно – както и не е бил толкова луксозен и модерен.

ВСЪЩНОСТ ДНЕС ТРЯБВАШЕ ДА ГОВОРИМ ЗА шофиране. Искаха да ни покажат, колко добре работят окачването, настройката на амортисьорите, кормилното управление и каква добра хармония има между тях. А след това от VW ни дават изцяло облепен и възможно най-добре маскиран Tiguan, като кокпитът е покрит не с плат, както обичайно го правят останалите. Може би са забравили? Не, хората от VW са изключително горди с новата си мултимедийна система, огромния монитор, благородните материали, внимателната изработка, че биха я показали на целия свят: да, взехме си поука! Номер 3 ще е по-добър във всяко едно отношение. През 38-ата календарна седмица, тоест в края на септември, те първо ще покажат новото поколение на компактния си SUV пред служителите на VW, а след това ще се проведе и световната премиера. Мотото: от Волфсбург за света.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин