В новия брой 6/2025 г. на AUTO BILD ще намерите:

1606
2025

ГОРДЕЕМ СЕ С ТЕБ, МОМЧЕ!

Редакторът Димитър Пешев

ОЧИТЕ МИ СЕ НАСЪЛЗЯВАТ ВСЕКИ ПЪТ, КОГАТО НАЦИОНАЛНИЯТ химн на Република България звучи благодарение на постиженията на наш сънародник в спорта – без значение дали става въпрос за щанги, художествена гимнастика или каквато и да било друга дисциплина. След тазгодишното Гран При на Монако във Формула 3 обаче очите ми не просто бяха насълзени… от тях бяха потекли реки! Защото Никола Цолов постигна най-големия успех в историята на българския автомобилизъм – с победата си в основното състезание по легендарното улично трасе, което са покорявали икони на моторспорта като Ники Лауда, Михаел Шумахер, Макс Верстапен… Успехът на Никола е успех и на цялото му семейство, което също заслужава овации – а за нашата страна е особено значим, защото макар и футболът у нас да е най-гле дан, българинът има сърце за автомобилния спорт. Сърце, което Никола успя да накара да забие учестено. Давай газ, Никола – искаме те отново на най-високото стъпало на почетната стълбичка. А в най-близко бъдеще мечтаем да те видим на стартовата решетка във Формула 1. Защото самият ти си номер 1.

ВРЕМЕ ЗА ШОУ В ШАНХАЙ

Китайците купуват повече автомобили от европейците и американците заедно и доминират експорта. Нищо чудно, че автомобилните изложения в Китай се превръщат в централни събития в света на автомобилите. Германските производители също се представиха силно в гостуването си на чужд терен

ЧАСЪТ Е 9 СУТРИНТА, А АВТОМОБИЛНИЯТ свят отдавна се е събудил. Докато отвън една ламаринена каравана се придвижва в задръстването към National Exhibition and Convention Center, а посетителите на Auto Shanghai се редят на безкрайни опашки, отвътре на всеки четвърт час се състои по една световна премиера. Покривалата се вдигат едно след друго – на стилни SUV-ове, футуристични седани, луксозни ванове или амбициозни спортни автомобили. И не защото всички те се опитват да се „надвикат“ едни други, а към входовете са се насочили много хора като към мравуняк, човек придобива впечатлението, че с оглед на огромното търсене в Китай двигателят на автомобилния бранш се е развъртял в посока овърдрайв. На изложението обаче е ви дима една промяна: да, както и преди, Китай е най-важният автомобилен пазар, внуците на Мао купуват повече нови автомобили, отколкото европейците и американците заедно. И откакто Доналд Тръмп се изявява като създател на нов ред в световната икономика, милиардният източен народ се превърна в още по-важен за европейците. Но въпреки това в Шанхай се забелязва малко повече делова атмосфера: щандовете са по-малки, представянето е по-сериозно, а сапунените мехури не са толкова шарени.

ТОК ВМЕСТО ДИЗЕЛ

След осем години Citroën C5 Aircross навлиза във втора обиколка, като се задвижва вече също така изцяло от електричество

ПЪРВОТО ПОКОЛЕНИЕ НА CITROËN C5 Aircross се появи на пазара през 2017 година. С други думи, сега е моментът да се пред стави наследникът на атрактивно то SUV от среден клас. При това сега „французинът“ за първи път пристига също със задвижване изцяло на ток, с наименование ë-C5 Aircross. Визуално новият C5 Aircross се сбогува с досегашната си по-скоро овална форма и се сдобива по-ясно изразени кантове и ръбове. Към това е добавен новият характерен дизайн на марката Citroën, който вече видяхме при C3. Специфичните му елементи са например новото лого в ретро стилистика, както и актуализираните фарове, представляващи съчетание от хоризонтални и вертикални елементи при дневните светлини, изработвани опционално също така с модерна LED техника. В профил новият C5 Aircross залага на непрекъснати прави очертания, най-характерното от които се простира от предната решетка чак до задницата. Спускащият се доста ниско преден капак и линията на покрива, която се снижава след втория ред седалки, следва да оптимизират аеродинамиката на автомобила с висока позиция на седене: според Citroën коефициентът на въздушно съпротивление е 0,75.

НАЕЛЕКТРИЗИРАЩА ЛЕГЕНДА

Цели 33 години французите произвеждаха Renault 4. След приблизително същия период отсъствие, сега моделът се завръща, но задвижван изцяло на ток. Вече имахме удоволствието да го тестваме

RENAULT ПОДДЪРЖА СМЕЛО КУРСА. С актуалния R4 E-Tech французите не само продължа ват да следват стратегията си за електрификация, но едновре менно с това своята успешната ретро-фикация. След Renault 5, новият Renault 4 отново е инспириран от славното минало, а именно от първия компактен автомобил, достигнал масово серийно производство. Дума та ни е за онзи прословут R4, произвеждан неуморно от 1961 до 1994-та. За тези 33 години са продадени внушителни осем милиона екземпляра от модела. Между другото, навреме то този R4 е бил оборудван с редови 4-цилиндров агрегат, генериращ от 26 до 45 к.с. Сега обаче рестартът на легендата подкупва клиентите с електромотор и мощност от 120 или 150 коня. По-потентната версия се захранва от батерия с капацитет от 52 киловатчаса. На по-малкото братче пък е предоставен 40-киловатчасов акумулатор.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин