В новия брой 6/2024 г. на AUTO BILD ще намерите:

1406
2024

ДИЗЕЛОВ ДУЕЛ

Дизел, двойно задвижване и много техника – така оборудвани германските SUV-ове не са никак евтини. Дали новият VW Tiguan ще изхвърли от ринга BMW X1?

СИНЬОТО Е ЦВЕТЪТ НА НЕВИННОСТТА – но недейте да се заблуждавате. BMW X1 и VW Tiguan водят здрава битка. Като компактни SUV-ове те трябва да умеят всичко: да бъдат тихи на дълъг път, да бъдат удобни, да могат да натоварят някои неща, да бъдат маневрени и практични в града. И тъй като въпреки доста самоуверените си цени двата модела са сред най-продаваните в своя клас, инженерите са получили право да разработят и монтират всичко, което се побира в каросерия от 4,5 м. Кой произвежда по-добрия автомобил?

КАРОСЕРИЯ: ТУК TIGUAN ВАДИ СВОИТЕ КОЗОВЕ Форматът на наскоро обновения Tiguan остава непроменен. Дължината му е 4,54 м – на нея моделът предлага образцово място. Задната седалка може да се регулира, облегалката й да се настройва отделно и да се сгъва. Отзад е доста просторно – вместимостта на багажника е от 652 до 1650 л. Субуферът на опционалната аудиосистема Harman/Kardon все пак оставя място за резервно колело, макар и да не позволява на двойно регулиращия се товарен под да заеме най-долна позиция.

НЕКА ОПИТАМЕ ПО УЮТНИЯ НАЧИН

Нашият пълен хибрид от продължителните тестове Honda CR-V e:HEV AWD достигна финала. Бързаме да го заявим: не се справи абсолютно убедително с всички ситуации. Но след разглобяването въпреки някои дребни наченки на ръжда ни впечатли с устойчивостта си на износване

ОТКАКТО ЯПОНЦИТЕ ЗАГУБИХА желанието да участват на доста бурния дизелов пазар (и без друго европейски специалитет) и залагат на пълни хибриди, японските марки са изправени пред един проблем: как да заобиколят патентите на хибридния пионер Toyota като планетарната трансмисия? Решението на Honda е сравнително оригинално. То работи на три режима: CR-V e:HEV потегля в града на ток, но зарядът на малката батерия с капацитет от 1,5 киловатчаса обаче стига най-много до следващия ъгъл. Впоследствие, или при мощно ускоряване, системата минава във втория си работен режим. Това се усеща, тъй като сега бензиновият агрегат се събужда и започва да действа като агрегат за ток без да задвижва директно колелата. Те продължават да бъдат задвижвани електрически – с произведения от бензиновия двигател ток. На езика на Honda това се нарича Hybrid Drive, или хибриден режим.

КИТАЙЦИТЕ НИ СКРИХА ТОПКАТА

Auto China пренареди картите на старите и новите автомобилни сили

НИКОЙ НЕ БИ ИСКАЛ ДА Е НА НЕЙНО място: това, което Хилдегард Мюлер видя по време на обиколката си на Auto China в Пекин, вероятно не се е харесало на председателката на германския автомобилен съюз. Не само защото осемте зали на изложението се пръскаха по шевовете, на пресконференциите нямаше свободни столове, а посетителите се редяха на опашка, за да научат някоя и друга новост. Така да се каже тук в прес-деня имаше повече хора, отколкото в дните с посетители на IAA във Франкфурт навремето – да не говорим за тъжната картина на автосалона в Мюнхен. Времена – та, в които германците бяха тук втора притегателна сила за пуб – ликата, вече отдавна са минало. Да, плесницата, която получи – ха в Шанхай VW, Audi, Mercedes и компания стресна доста германските производители и те се взеха в ръце и сега показаха в Китай някои наистина впечатляващи новости. От една страна, това не е (очакваната) електрифицирана версия на класиката G-клас, непроменена от почти пет десетилетия. Audi Q6 e-tron също не става по-вълнуващо и не компенсира късната си поява само защото в Китай е получило няколко сантиметра по-голямо междуосие. Колкото и да е важна Neue Klasse за BMW, погледите на щанда привлича един стар познайник от IAA, а фейслифтът на Серия 4 и i4 не са сензация.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин