2023
НЕ УМУВАЙТЕ КАКВО ЩЕ ПРАВИМ С БАТЕРИИТЕ – А С ГОРУБЛЯНСКИТЕ ДИЗЕЛИ!
СЛЕД СПИРАНЕТО НА СУБСИДИИТЕ В ГЕРМАНИЯ ПРОДАЖБИТЕ на Plug-in хибриди като алтернатива на дизела секнаха рязко. Досущ като пробега на електромобил от старо поколение след пускане на отоплението. Но каквото и да си говорим, поне в Европа дните на ДВГ-тата със самовъзпламеняване при леките автомобили са преброени. Който не вярва, нека огледа гамите със задвижвания при повечето модели от ниския и средния клас. И докато все още реха[1]вата мрежа от зарядни станции и по-високите емисии на СО2 при бензиновите машини ни карат да се питаме доколко в действителност е разумно дизелът да бъде зачеркнат, у нас към автомобилите втора (до осма) ръка на този тип гориво определено трябва да подходим значително по-радикално. Причината е проста: никой не иска да инве[1]стира нито в нови филтри за твърди частици, нито в скъпи ремонти по AdBlue системата. И така дизелите Евро 3, 4 и 5 „нов внос“, осо[1]бено при по-големи тунинг амбиции, реално започват да бълват сажди на нива, близки до тези при допотопен автобус „Чавдар“ с двигател Perkins. Който не вярва, нека да мине с парцал регистрационната табела на някой „мачовски“ автомобил с надпис no smoke, no fun отзад. Именно този проблем трябва да занимава съзнанието на анализаторите на пейката пред блока, които на чаша (подобие на) бира под звуците на последните чалга хитове вадят съществени заключения относно целия жизнен цикъл на електромобила. А на съседната площадка децата им поглъщат поредната свръхдоза фини прахови частици от „чипосания“ дизел на комшията.

HONDA ПО ТРИ
Със CR-V, ZR-V и e:Ny1 японците изпращат в надпреварата три нови SUV-а
ТАЗИ ПРЕМИЕРА Е ОСОБЕНА. ОСВЕН CR-V, който навлиза в шестото си поколение, Honda ще пусне в Европа още два SUV-а: ZR-V и e:Ny1 като първият e напълно електрически модел с висока позиция на седене на марката. Нека започнем със CR-V, който също както и e:Ny1 прави дебют в Европа. Стартирал още през миналата година в САЩ, Китай и Япония, сега моделът намира пътя и до Стария континент – също и като Plug-in, което е премиера за Honda. Но за това по-късно. В сравнение със своя предшественик компактният SUV е още повече пораснал, като сега е с 10 см по-дълъг и има по-дълго с 4 см междуосие. На външен вид изглежда по[1]зрял, като няма много хром по себе си. Радиаторната му решетка стои по-вертикално и кара CR-V да изглежда по[1]внушителен. Във вътрешното пространство Honda използва по-висококачествени материали, като почти всички видими повърхности са покрити с по-меки материали – също и на втория ред.

В TOК С ВРЕМЕТО
Audi освежи електрическия SUV и смени името от e-tron на Q8 55 e-tron quattro. Дали сега той е по-добър?
AUDI НАРИЧА E-TRON Q8, С КОЕТО ВЛЕЗЕ В ток с времето и позиционира модела с номенклатурата на „четирите пръстена”. Това, че моделът получи номер 8, е разбираемо, тъй като с дължина от 4,91 м той е позициониран над Q4 и очаквания Q6. Затова е трудно в Q8 e-tron да говорим за липса на място. Това важи както за предните места, така и за тези на втория ред. Признаваме, че водачът и пътникът до него седят на единичните предни седалки значително по-удобно в сравнение със задните. Все пак возещите се на задния ред не страдат. Освен ако не търсят USB букса за зареждане на смартфона си или други устройства. Такива няма, но затова пък има 12-волтов контакт. Изненадващо е – също както и пластмасовите горни части на вратите. Нямаше да ни направи впечатление, ако тестовото Q8 55 e-tron не струваше 192 936 лв.

НАЙ-МОЩНИЯТ „ЛЪВ“
С Peugeot 508 PSE мощният Plug-in хибрид също получи фейслифт
С НАЙ-ПОТЕНТНАТА ВЕРСИЯ НА 508, „PLUG In Hybrid4 360 eEAT8“, Peugeot Sport Engineered (PSE) с двойно задвижване и системна мощност от 360 к.с., марката с лъв в емблемата си иска още веднъж да подчертае спортния си характер. Впечатляващата мощност на 508 PSE е възможна благодарение на комбинацията от 4-цилиндров бензинов агрегат с 200 к.с. и електромотор със 150 к.с., захранван от литиево-йонна батерия с капацитет от 12,4 кВтч.
Продължете на следващата страница