В новия брой 6/2021 на AUTO BILD ще намерите:


8
юни
2021

КЪДЕ ОСТАНА ВРЪЗКАТА „ЧОВЕК-МАШИНА“?

Димитър Пешев

TЪЧСКРИЙН, АВТОМАТИЧНА ТРАНСМИСИЯ, ВРЪЗКА СЪС смартфона, частично или изцяло електрическо задвижване… в общи линии, така изглеждат повечето авто­мобили, до които се докосваме днес. Tе са като космически совалки в сравнение с предшествениците си – при това не от началото на века, а отпреди 30-40 години. И действително са като от друга галакти­ка по отношение на сигурността, както и на удобствата в купето. Това разкриват две своеобразни сравнения в този брой – на първото и последното поколение на Volkswagen Caddy, както и на S-клас W140 и W223. Наскоро започнах да осъзнавам, че именно възможността за контакт с ав­томобилите от онази друга отминала епоха ще ме кара да си спомням разни неща с носталгия в бъдеще – и дай Боже, един ден ще ми позволи да разказвам на внуците си какво е да превключваш предавки (а не бутони D, R, P…), да дърпаш смукача, да изчакваш подгряването на дизел, да завиваш с „истинска“ ръчна спирачка… И въобще – да изживееш истинския контакт човек-машина. И в бъдеще този контакт ще го има – но тогава по-скоро ще го наричаме „човек-компютър“. Пожелаваме ви прият­но четене и смяна на предавките – ако вече не карате автоматик, разбира се.

Италианско изкушение

Култивираната алтернатива в класа на мощните седани носи името Maserati Ghibli Trofeo. Разполагащата с 580 к.с. V8 битурбо машина трябва да се докаже и на пистата

АКО ДРЕХИТЕ ПРАВЯТ ХОРАТА, ТО ДВИГАТЕ­ЛИТЕ правят автомобилите – това важи и за Ghibli. Седа­нът е на практика нормалният мо­дел на Maserati. Толкова нормален, че италианците дори монтираха двигател със самовъзпламеняване. И въпреки това Ghibli винаги си остава екзотичен, като специално в Германия продажбите му не бяха кой знае колко високи.

Да караш Ghibli означава да си различен от останалите. А от края на 2020 г. е дори още по-ексклу­зивно, тъй като за първи път мо­делът с четири врати се предлага с V8 мотор. 3,8-литровият битурбо агрегат с гени на Ferrari не познава никакви граници: 580 к.с. и 730 нютонметра разполагат с пълна свобода за действие.

НОВАТА ЗВЕЗДА EQT

Citan Kombi става T-клас. Разгледахме отвътре електриче­ския вариант EQT

СЛУШАЙТЕ! НА ФРЕН­СКИ ТОВА СЕ ПРОИЗ­НАСЯ като „écouter“, или точно като най-нова­та електрическа звезда EQT. Скрит знак за сътрудничеството с Renault? Няма значение, просто ще проверим дали електрическа­та версия на бъдещия T-клас на­истина се подчинява. С широките си „рамене“ и силно изразените калници EQT изглежда доста спортно за „баничарка“.

КРАСИВО БЪРЗ

270 км/ч вдига новият VW Arteon R. Освен това разполага с 320 к.с., интелигентно двойно задвижване, 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя, адаптивни амортисьори и много други. Какво може този красавец – ще разберем от теста

ТОЙ ВСЕ ПАК Е ТОПМО­ДЕЛЪТ НА VW – ARTEON. Абстрахирайки се от SUV-а Touareg, тъй като фамозни­ят Phaeton бе спрян през 2016 г. Техниката – също и тази на новия Arteon R с 320 к.с. – е от MQB платформата, тоест от Golf. Дали това е добре? За седан с дължина от 4,87 метра? Трябва да призна­ем едно нещо – Arteon изглежда страхотно добре, особено като R. С широката си радиаторна ре­шетка, изтегления преден капак, дългия силует и издадената зад­ница. Нисък, приведен, елегантен. Предлаганото място е много ще­дро. Препоръчваме шофьорската седалка ErgoComfort: голяма, добре оформена и с много добра странична опора.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин