В новия брой 5/2022 на AUTO BILD можете да прочетете:

1205
2022

СРАВНИТЕЛЕН ТЕСТ

ЕДНА ЧУДЕСНА КОМБИНАЦИЯ

Компактните комбита са наистина практични, но в момента не са на мода. Новото Peugeot 308 SW и VW Golf Variant в битка за вниманието и короната сред комбитата

КОМПАКТНИТЕ КОМБИТА В ДНЕШНО ВРЕМЕ като че ли бяха „прегазени“ от SUV-овете. Няма рационално обяснение защо е така. Комбитата демонстрират практичност. Особено когато разнообразната каросерия е комбинирана с икономичен бензинов двигател и успокояваща автоматична трансмисия. Както е например при нашите тестови кандидати Peugeot 308 SW и VW Golf Variant.

ТОВА ПРЕДЛАГАТ: АКО ЩЕ СЕ ВОЗИТЕ НА ЗАДНАТА СЕДАЛКА, ТО ПО-ДОБРЕ ДА Е В GOLF

На пръв поглед разликите в размерите никога не могат да бъдат открити. Затова и не е учудващо, че пилотите и в двата автомобила се чувстват чудесно. Да, Peugeot изисква от водачите си да надничат над малкия волан, а седалките са по-малки и с по-лоши контури – макар и да изискват компромиси, те няма да ви настанят неудобно. Още повече, че Peugeot се отличава с повече любов към детайла при изработката. Равенство има и при багажните отделения. 1600 литра са напълно достатъчни за всекидневието.

С ДОБРА УПРАВЛЯЕМОСТ, ПРАКТИЧНИ И ДОБРИ?

Добър външен вид, достатъчно мощност и практични размери. Малките SUV-ове са във върховна форма

ЗА УСПЕХА НА МАЛКИТЕ SUV-ове няма какво повече да се каже. С компакт[1]ни размери, разнообразие и решаваща, малко по-голяма височина на седене те се борят за ума и сърцата на купувачите. И това функционира с успех. От своя дебют през 2017 г. VW T-Roc е с постоянно присъствие в Топ 10 на най-продаваните модели в Германия, но конкуренцията също не спи. Renault Captur и Ford Puma се появиха на пазара през 2019. Крайно време е за германския бестселър да бъде освежен, за да защити позициите си. Новият мо[1]дел се разпознава добре по загладената предница, коя[1]то сега е с по-малко на брой хоризонтални елементи, но затова пък с преминаваща през цялата широчина LED ивица. На LED техника сега се залага и при фаровете и задните светлини. Последните са по-тънки и с нова графика. Като цяло T-Roc е по-изчистен, по-семпъл и по-загладен. За някои е и прекалено примерен – въпрос на вкус.

КРАСИВ ЗАВЪРШЕК

За името Shooting Brake бихме могли да поспорим. За привлекателните завършеци на Genesis G70 и Mercedes CLA – не

ПЪРВОНАЧАЛНОТО ВЪЛНЕНИЕ ОТСТЪПИ място на логиката. Добре, шикозните комбита с ограничен фокус върху полезната стойност днес се наричат Shooting Brake. Приемаме го. Затова и няма да започнем от пионерите в този сегмент, които естествено бяха без задни вра[1]ти – като Reliant Scimitar или Volvo P1800 ES („ковчегът на Снежанка“). Модерен наследник на този сегмент е Mercedes CLA. Сега моделът има конкуренция. Благородната дъщерна марка на Hyundai Genesis настъпва с G70 в същия сегмент. Крайно време за отговори: кой е най-красивият и преди всичко е най-доброто благородно комби? Разделени на четири задни светлини, изтеглено настрани задно стъкло и впечатляващ спойлер на покрива доминират в задницата на G70. С широка задна колона и без задни странични прозорци в профил моделът не прилича на комби. Предницата е различна – с тесните си, разположени едни върху други дневни светлини. Значително по-класически, макар и още по-спортен, ни се представя CLA. В сравнение с класическия A-клас предлаганото от септември 2019 г. комби е по-дълго с 27 сантиметра. Това си личи по издължения, елегантен силует със силно скосения назад покрив и типичните за марката хоризонтални задни светлини. Динамичната предница не се различава от тази на нормалната A-класа. Това важи и за ниско разположената предна броня, която придава на модела повече динамика, но във всекидневието лесно може да пострада от бордюри, прагове и неравности. Роднинската връзка с компактния модел си личи и във вътрешното пространство.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин