2021
НОВОТО НОРМАЛНО?
Христо Ангелов
ПРЕДИ 15 ГОДИНИ ВСИЧКО ИЗГЛЕЖДАШЕ ПО-РАЗЛИЧНО – ние самите и заобикалящият ни свят. Същото се отнася и за AUTO BILD. Съдържанието на списанието бе пълно с тестове и представяния на мощни автомобили с двигатели с вътрешно горене, с тестове на малки коли, ванове. За плановете за електромобили се пишеше като за нещо много далечно, все още несигурно и много екзотично. Със сигурност никой не е бил убеден, че колите с електрическо задвижване наистина ще се появят толкова масово след години и ще бъдат така разпространени във всекидневието и съзнанието ни. Давам пример с този брой на AUTO BILD България – около 70 процента от съдържанието му е свързано с представяне и тестове на електромобили или Plug-in хибриди! Аз самият чета редовно германския AUTO BILD още от самото му излизане на пазара (над 35 години) и работя в българското списание от над 15 години – досега определено не сме имали толкова „наелектризиран“ брой. Самият аз съм тествал през последния месец 4 автомобила – 2 електромобила, един Plug-in и само един с конвенционално задвижване с двигател с вътрешно горене (на теория имаше възможност и той да е Plug-in). Така че колкото и да не бяхме убедени (говоря за себе си), че това ще се случи, електрическата революция при автомобилите дойде. Макар и в България тя все още да е далеч от масова. Уви, нормално…
AUTO SHANGHAI 2021
На автомобилното изложение в Шанхай се състояха премиерите на много любопитни нови модели. AUTO BILD направи една обиколка на AUTO SHANGHAI 2021
Mercedes EQS
Daimler отваря нова глава. Електрическият Mercedes EQS ще бъде вътрешна конкуренция на S-клас
СИГУРНО СЕ ПИТАТЕ ОТКЪДЕ НИ Е ХРУМНАЛО да обявим още в началото новия Mercedes EQS за суперзвезда? Моля, запазете спокойствие и ни оставете да обясним.
Типична за суперзвезда определено е появата на EQS. С дължина от 5,22 метра новият електрически Mercedes е с 4 см по-дълъг от нормалния S-клас. А по отношение на дизайна от Mercedes дори са измислили нещо ново: дълго междуосие, почти без ръбове, пътническа клетка, която се простира като едно цяло от ос до ос. Предните и задните надвеси? Къси са. Необичайна форма. Дори изискваща време за свикване, но все пак суперзвездите се открояват от масата.
НОВИЯТ РАЗМЕР НА VW
Електрическата офанзива на VW продължава: с ID.6 хората от Волфсбург пускат голям SUV с три реда седалки – първоначално само за Китай
КОГАТО VW РАЗТЕГЛИ TIGUAN НА ДЪЛЖИНА, трябваше да бъде измислено ново име; XXL версията бе кръстена Allspace. При електромобилите този въпрос се решава по-елегантно: на автомобилното изложение в Шанхай VW показа дългата версия на „електрическия Tiguan“ ID.4 и го кръсти ID.6 (номер 5 е резервиран за Coupé-то). По-точно казано, ID.6 е само предварително име, тъй като големият модел с висока позиция на седене първоначално ще се предлага в Китай, а тъй като там VW работи с двама партньори, ID.6 ще има две версии. Веднъж съвместно със севернокитайското предприятие FAW като ID.6 Crozz (белият модел на снимката) и на юг заедно със SAIC като ID.6 X.
EQBABY НА БОРДА
ЛЕПЕНКИТЕ „BABY ON BORD“ ВЕЧЕ НЕ СА НА мода – също, както и превозните средства, на които бяха залепени – вановете. Повечето хора намират SUV-овете за по-атрактивни. Затова и в днешно време децата се возят на по-високата задна седалка на тези модели. Например като в GLB. Или пък в електрическия му вариант EQB – стига семейният бюджет да може да отдели поне 100 000 лв. Преди компактният SUV да бъде при клиентите в края на годината, ние ще хвърлим един поглед във вътрешното му пространство. Ръбестата му каросерия не може, а и не иска да скрие родствената си връзка с GLB.
Продължете на следващата страница