В НОВИЯ БРОЙ 4/2021 Г. НА AUTO BILD ЧЕТЕТЕ:


6
апр.
2021

ЗВЕЗДНО АВТОМОБИЛНО БЪДЕЩЕ?

Главният редактор Ралф Петров

ГОДИНАТА Е 2030. ПОЛУЧАВАТЕ С В О Я А В Т О М О Б И Л, К О Й Т О всъщност е компютър на колела. Като дигитален продукт той може да бъде постоянно надграждан и актуализиран. По­добно на мобилния телефон имате възмож­ност да ползвате или игнорирате онлайн услугите. Желаете да шофирате автономно в града? Само изберете между месечен наем или постоянен абонаментен план. Искат ви се еднократно 50 к.с. допълнително, за да прескочите уикенда до пистата в Серес? Просто въведете номера на кредитната си карта. Имате нужда от по-голям пробег на акумулаторната батерия? След получаване на плащането производителят ще отключи допълнителния капацитет дистанционно. Според производителя на процесори Nvidia на десет милиона автомобила могат да се печелят по 50 милиарда долара годишно, по-голямата част от които се формират от допълнителни месечни услуги. За да излезе сметката обаче, е нужен повсеместно бърз и надежден интернет. А той ще дойде от звездите. Tesla залага на 7000 сателита на SpаceX, хиляда от които са вече в орбита. Китайският собственик на Volvo – Geely, от 2020 година работи върху собствена сателитна мрежа. В Европа VW заедно с космически стартиращи компании плани­рат изпращането на собствени интернет сателити, за да са независими от конкурен­цията, която в критични ситуации би могла просто да остави милиони „неприятелски“ автомобили неподвижни. И непотребни.

Renaulution

Ново лого на Renault след почти сто години, амбициозни планове и смели концепции за следващите десет

НАПОСЛЕДЪК НЯКОЛКО ГОЛЕМИ АВТОМОБИЛ­ни производителя изненад­ващо решиха да си променят логата: General Motors, Kia, Peugeot. Поредно освежаване сега предприе и Renault, като тунингова въведе­ния през 1925 диамант за нашия 21-ви век. Визията е олекотена в стила на масовата тенденция сред глобалните играчи в бран­ша. Използвания досега 3-измерен ромб французите заменят за фино лого с двойни очертания.

При обявяването на революцион­ния план за бъдещето на компания­та, ефектно озаглавен Renaulution, новият диамант на Renault бе пред­ставен с гордост от самия Лука де Мео, изпълнителен директор на Renault. Същото лого откриваме вече и върху решетката на Renault 5 Prototype. Оттогава новият сим­вол се разгръща постепенно, без излишен шум, първо в актуалната рекламна кампания на ZOE във Франция, както и профилите на марката в социалните мрежи. Твър­де умерено, но ефектно лансиране.

До 2024 г. актуалното лого ще се появи върху всички нови модели на французите. Паралелно с това в Париж залагат и на електрическа офанзива. През следващите пет го­дини на пазара трябва да се появят 14 нови модела, като седем от тях с електрическо задвижване. Прототи­път на един от тях вече бе показан и представлява реплика на компакт­ната икона от 80-те – Renault 5.

Renault Arkana

С Arkana французите от Renault пускат хечбек-SUV в стила на BMW X4. Първи тест на разполагащия със 140 к.с. мек хибрид

ТОВА С COUPÉ ЛИНИЯТА НА ПОКРИВА НА SUV СЕ владее почти само от герман­ските премиум производите­ли. Или поне досега беше така, тъй като Renault пусна Arkana. Хечбек- SUV-ът е не само значително по- изгоден от GLC Coupé и компания. Той изглежда с половин размер по-малък от своите премиум ко­леги с дължина от 4,80 метра. Въпреки това Arkana не пести прекалено място: при качване на втория ред се налага да навеждате главите си, но все пак нагоре има достатъчно място – стига да не сте по-високи от 1,85 метра. За първия тест получихме базовия бензинов агрегат. Той си върши работата доста прилично, като добре изо­лираният мотор придвижва доста пъргаво този немалък SUV.

Кралят на лъвовете

ТОКЪТ Е НОВИЯТ БЕН­ЗИН А 98 Н. ЗАТОВА И от Peugeot преустройват спортното си подразделение и в бъдеще ще залагат на елек­трификация. Началото поставя 508 PSE (Peugeot Sport Engineered), чийто разполагащ с 360 к.с. Plug-in хибрид го прави най-мощното Peugeot на всички времена. Всеки­дневната пригодност и комфортът не би трябвало да пострадат.

Тествахме краля на лъвовете. Първо нека разгледаме автомоби­ла. Отвори в броните и прагове­те, заден дифузьор, внушителни 20-цолови джанти, неоновозелени акценти, черни лога – несъмнено се появяват спомени за 406 от култовите филми „Такси“. Качваме се, затягаме коланите и потегляме. Стартирането винаги е в електри­чески режим. Възможен е елек­трически пробег до 42 километра.

ФИНИЯТ ФРЕНСКИ СТИЛ

С DS9 луксозният бранд DS има амбиция да впечатли високия среден клас

КОГАТО СТАВА ДУМА ЗА СЕДАНИ ОТ СРЕДНИЯ висок клас, за какво се сеща­те? BMW Серия 5? Mercedes E-клас? Audi A6? Ние също, но съ­ществуват и много други модели. Например най-новото френско творение – DS 9. Една предста­вителна лимузина, която е дълга почти пет метра, а с междуосието си от 2,90 метра обещава много място.

Но за това после – сега нека обърнем внимание на външния вид. DS 9 определено ще при­влече погледа ви, а леко наму­сените LED фарове (серийни!) и вертикалните дневни светлини изглеждат великолепно.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин