2025
НАДЕЖДА ЗА ПО-ДОБРИ ВРЕМЕНА
Христо Ангелов
НАСТРОЕНИЕТО В БРАНША НЕ Е ДОБРО: VW, PORSCHE И BMW представиха годишните си отчети през последните месеци – със значителен спад на печалбите. Лошите резултати обаче не са изненадващи. Отдавна са взети мерки за подобряване на положението: бяха представени нови модели като VW ID.1 и Mercedes CLA, BMW обяви своята Neue Klasse. Съще временно има смяна на стратегията – да продължи залагането на двигатели с вътрешно горене, за да се постигне гъвкавост. Към това се прибавят икономии на разходи, структурни промени и нови мерки за важния за производителите китайски пазар. Разбира се, всичко това няма да промени ситуация от днес за утре. Автомобилната индустрия все още е сериозно разтърсена. Но расте надеждата, че кризата ще бъде преодоля на до няколко години. Същевременно има раздвижване и в политиката: Европейският съюз планира облекчаване на наказанията за нарушаване на граничните стойности на CO₂, твърде вероятно е да бъде гласувано и отлагане на забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Това би облекчило па зара на автомобили, но няма да помогне на климата. Тъй като, докато браншът се бори с нови и нови забрани и изисквания, ЕС е под натиск да инвестира много повече във военно оборудване.

ШЕСТАК СЪС СКРИТИ КОНЧЕТА
Audi A6 Avant – новото измерение на бизнес класата е съчетание от спортен дух и комфортна динамика
AUDI ПРЕВКЛЮЧВА НА ЗАДЕН ХОД – поне така изглежда, когато се вгледаме в актуалната гама на моделите. До скоро в Инголщат планираха наследникът на А6 да се нарича вече А7, но в началото на февруари от Audi изведнъж се коригираха: А6 всъщност ще си остане А6. И ако сега някой си мисли, че новото А6 с производствен код С9 ще бъде просто А6 e tron с ДВГ, то той определено греши. Новото шесто поколение изглежда по-скоро като уголемена версия на А5. А и в крайна сметка е точно това: ниско изтеглена предница, широка Single Frame решетка с атрактивен черен външен кант при S-Line. Новото Audi A6 Avant ще се предлага в 11 разновидности на лаковото покритие. Атрактивните предни светлини отново се предлагат също с матрична LED техника, поне опционално в пакетите Tech Plus и Tech Pro, а при базовата версия работи конвенционален LED.

ПОРЕДНИЯТ ГОЛЯМ УДАР?
С Bigster от Dacia възнамеряват да се качат в по-висок сегмент, като не изневеряват на философията за предлагане на финансово изгодни автомобили. Първият ни тест на новия конкурент на Tiguan и компания
ЗА DACIA ЗАПОЧВА ДА СТАВА ТЯСНО. СЛЕД като основният бизнес си върви като по вода в сегментите А и В, хората от Renault логично имат апетит да нахлуят вече и в С-SUV сегмента. Не на последно място заради нестихващия интерес на клиентите към този тип автомобили. С други думи, Tiguan и компания са попадна ли в мерника на новия Bigster, който, подобнo на по-малките си събратя, стъпва на плат формата CMF-B на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi. Външно роднинската връзка с по-малкия Duster се раз познава от пръв поглед: с 4,57 м новото попълнение в портфолиото на Dacia отчита по-голяма дължина с около 23 см и предлага 5 см допълнително междуосие. Ширината от 1,81 м и височина от 1,71 м остават почти непроменени. По отношение на оборудва нето французите логично сериозно са надградили: за първи път при Dacia се предлага плъзгащ се стъклен панорамен покрив, електрическа клапа на багажника, двузонов климатроник, адаптивен темпомат и кресло за водача, което се настройва частично електрически. Всичко това все пак с доплащане.

TIGUAN XL
Времената, в които големият Tiguan се казваше Allspace, Времената, в които големият Tiguan се казваше Allspace, oтминаха. С лансирането на Tayron Volkswagen вече отново има в гамата си стратегически важния за българския пазар модел с трети ред седалки. Ние изпробвахме семейния автомобил мечта
УДЪЛЖЕНА С 25 СМ КАРОСЕРИЯ, 7 места, леки промени в дизайна – и светещи предна и задна емблема: така накратко бихме могли да представим основните разлики между Tiguan и неговия нов голям брат Tayron. Хората от Волфсбург се кълнат, че нито една ламаринена част между двата модела обаче не била напълно идентична. Вторият по големина SUV в гамата на Volkswagen официално стъпи на българския пазар с богата гама от задвижвания и клиренс цели 20 см. Бензинов „мек“ хибрид, Plug-in хибрид или дизел, предно или двойно задвижване – в този микс всеки клиент трябва да намери подходящото решение за своите нужди, а просторната каросерия трябва да осигури щедро пространство за всеки член на семейството. Не само отпред, но и на втория ред ще се чувствате прекрасно – а ако изместите регулируемата на длъжно делима задна седалка, дори ще можете да кръстосате крак върху крак зад водача! А най-задните места осигуряват достатъчно място дори и за възрастни – макар и за по кратки пътувания.
<p><strong>Продължете на следващата страница <!–nextpage–></strong></p>

ОТВЪН SUV, ОТВЪТРЕ КОСМИЧЕСКА СОВАЛКА
Големите седани не са на мода? Глупости! Те все по-често се маскират като всъдеходи – както новият Hyundai Ioniq 9
Б ЛИЗО 1000 КИЛО МЕТРА ОТ СЕВЕР НА ЮГ, гъста мрежа от магистрали и скоростни пътища, както и строго съ блюдавана максимална скорост от 120 км/ч: съществуват и по-примамливи страни за пътешествия от Корея – поне в представите на хората с бензин в кръвта. За поколението E обаче намиращият се между Китай и Япония полуостров е Елдорадо. Поч ти никъде другаде не можете да се движите толкова равномерно, никъде другаде високите технологии не се приемат с такова въодушевление и рядко снабдяването с електроенергия е толкова добро – за автомобилите на модерни станции за бързо зареждане, а за пасажерите – с гурме-кафенета дори и на най-отдалечените места. Затова е много подходящо, че Hyundai не отпразнува премиерата на своя електрически флагман Ioniq 9 на Route 66 или в някой американски национален парк. Вместо това корейците изпращат дългия 5,06 метра SUV от Сеул до отдалечения на 430 километра град Бусан, като въобще не се притесняват от ниските температури. Все пак батерията на корейския колос е с капацитет от 110 кВтч. и благодарение на ефективния си енергиен мениджмънт и гладката каросерия с характерна чупка в задницата, както и на впечатляващия си коефициент на аеродинамично съпротивление, той притежава пробег до 620 километра – тоест има достатъчно резерви.

PORSCHE ЗА НОВОТО ВРЕМЕ
Новото поколение на Porsche Macan се предлага само с електрическо задвижване. AUTO BILD тества модела във версия Macan 4 и ще ви каже колко от усещането за Porsche е запазено
НОВИЯТ MACAN ВПЕ ЧАТЛЯВА С ВЪНШНИЯ си вид, който е типичен за Porsche и същевременно поставя нови акценти. Предницата е доминирана от тесни LED матрични фарове и нов, аеродинамично оптимизиран вентилационен отвор. Погледите привлича новото разпределение на фаровете с четириточкови дневни светлини и ниско разположен модул на основния фар. Линията на покрива преминава с елегантна извивка назад и завършва в динамична задница с преминаваща през цялата широчина LED светлинна ивица – елемент на дизайна, станал междувременно характерен за моделите на Porsche. Друг акцент са безрамковите врати, придава щи на автомобила елегантност а ла Coupé.

Нови модели, стар дуел
Hyundai Ioniq 5 и VW ID.4 са сред предпочитаните модели в сегмента на електрическите SUV-ове. Междувременно на старта са преработените версии с висока мощност. Първи сравнителен тест на по-мощните версии с 4х4 N Line X и GTX
СТРУВА НИ СЕ ПОЗНА ТО – МАЙ ВЕЧЕ Е ИМАЛО сравнение между Ioniq 5 и ID.4. През октомври 2021 г. двата електрически SUV вече се изправиха един срещу друг. Нашият извод тогава: и двата модела са добри, комфортни и бързи – корейците обаче притежават по-голяма компетентност при електромобилите. От Волфсбург изтеглиха късата клечка. Сега на ход са новите поколения на моделите. И в двата автомобила има малко на брой промени, обновления и подобрения. Сега ще ги съпоставим. И при двата автомобила имаме по-висока мощност на зареждане и по-голям пробег заради по-големия капацитет на батерията. Това звучи като ново разбъркване на картите. Първи тест на вариантите с по-голяма батерия, по-мощен електромотор и стабилно 4×4 задвижване. От концерна Hyundai идва разполагащият с 325 к.с. Ioniq 5. Той струва от 108 900 лв., има батерия с капацитет от 84 кВтч и според WLTP може да измине до 495 километра. Неговият противник от VW мобилизира 340 к.с., като по същия цикъл дори предлага пробег от 517 километра. Струващият поне 115 246 лв. ID притежава капацитет на батерията от 77 кВтч. Много по-важно: междувременно от VW позволяват мощност на зареждане от 175 кВт на станциите за бързо зареждане. В практиката това означава: за около 28 минути ID.4 е заредил батерията си от 10 до 80 процента. Ioniq 5 извършва това упражнение дори само за Височина 775 мм 18 минути – тъй като мощността на зареждане е до 260 кВт.
<p><strong>Продължете на следващата страница <!–nextpage–></strong></p>

ГОЛЯМ ТЕСТ НА 52 МОДЕЛА ЛЕТНИ ГУМИ С РАЗМЕР 225/40 R 18
Сезонът на летните гуми чука на вратата. AUTO BILD тества за вас актуалните модели
СПОРТНИТЕ КОМПАКТНИ МОДЕЛИ КАТО VW GOLF, Audi A3 и нашият актуален тестови автомобил BMW Серия 2 залагат на размер на гумите 225/40 R 18. На пазара цари голямо разнообразие от модели в този размер. За да стартирате не само спортно, но и сигурно през пролетта, AUTO BILD 36 тества 20 актуални модела гуми. Ценовият диапазон за комплект гуми е от изгодните 570 лв. (Sailun Atrezzo ZSR2, Laufenn S Fit EQ+) до солидните 900 лв. (Michelin Pilot Sport 5). Първо добрата новина: почти половината от кандидатите заслужиха оценка „отлични“ или „много добри“. Първото място си разделиха гумите на Goodyear и Michelin, плътно следвани от Bridgestone. Четвъртото място се заема от триото Continental, Hankook и Kumho – с еднакъв брой точки.

Приложение за мотоциклети 2025

Употребявани автомобили
ЧУВСТВИТЕЛНА ХИЩНА „КОТКА“
Представено преди пет години, второто поколение на Peugeot 2008 е доста разпространено на пазара за употребявани автомобили. Какви са ползите от покупка като употребяван на френския SUV?
КОМПАКТЕН И ШИКОЗЕН – ТАКАВА БЕШЕ философията на Peugeot 2008. Второто поколение на модела, което е на пазара от 2020 г., бе значително по-атрактивно. Повдигнатият малък автомобил се превърна в сериозен мини-SUV, който се продава доста добре в Европа. Как обаче се представя френското дизайнерско творение като употребявано?

Екстратур
MUSTANG С МАНИЕРИ
Mustang е мощен, но e най-подходящ за пътувания на дълги разстояния. Steeda Q767 превръща иконата на Ford в танцьор с бензин в кръвта. Покарахме този Q по пистата и се убедихме – Mustang определено ще вземе завоя
В ГЪРДИТЕ МИ БИЯТ ДВЕ СЪРЦА… признавам, че действително си падам по Mustang. Винаги е било така. Без значение дали става дума за историческото Coupé с твърд покрив, или за актуалния Fastback 5.0 – обичам тези рустикални, шумни и дрезгаво звучащи машини. Освен това ме въодушевява светът на автомобилите, които се движат по писта. Фино следване на траекторията, прицелване в идеалния апекс, балансиране с газта – превъзходна забава в преследване на десети от секундата. Но могат ли тези два свята да бъдат комбинирани? Никакъв шанс!
<p><strong>Продължете на следващата страница <!–nextpage–></strong></p>

Две срещи на високо равнище
Абсолютната кралска лига при Mercedes S-клас не са моделите на Maybach. В австрийските Алпи да премерят сили се срещнаха Mercedes S 680 Guard и Mercedes AMG S 63 E Performance
КОЙТО СИ МИСЛИ, ЧЕ MAYBACH МОДЕЛИТЕ ОЙТО СИ МИСЛИ, ЧЕ MAYBACH МОДЕЛИТЕ MAYBACH МОДЕЛИТЕ на S-клас са черешката на тортата при автомобилите тортата при автомобилите на S-клас са черешката на тортата при автомобилите със звезда в емблемата, не познава значението на събратята AMG S 63 E Performance и S 680 Guard. Не съществува по-голям звезден прах на четири колела – при нужда дори и бронирани срещу стрелба със снайперите Драгунов…