2025
ЗАВРЪЩАНЕТО НА БЮДЖЕТНИТЕ МОДЕЛИ
Рeдакторът Димитър Пешев
НА ПАЗАРА ОЩЕ ИМА ЕВТИНИ И ДОСТЪПНИ МОДЕЛИ! CITROËN доказва с новия C3 Aircross (стр. 18), че има и път, различен от този, по който целият бранш е поел. Бензинов SUV за 35 233 лв. – във време, в което повечето малки автомобили струват над 40 хил. лева, това е направо сензация. Дори в електрическата си модификация „французинът“ струва под 50 000 – аплодисменти! Във Volkswagen вероятно също са разбрали колко важно е да имат в гамата си бюджетни модели. На среща на висшия мениджмънт във Волфсбург беше обявено, че компанията разработва нов базов модел за около 40 хил. лева, който трябва да направи достъпна електрическата мобилност. За момента не се знае как ще се казва той, но ние очакваме името му да бъде ID.1. Премиерата на прототипа е насрочена за този месец, а серийната версия трябва да бъде пусната през 2027. По-добре късно, отколкото никога… Но като цяло покупката на автомобил си остава скъпо удоволствие. Според Доклада на DAT за 2025 средната цена, която германците са плащали за нова кола, е еквивалентна на 84 000 лева. Преди пет години сумата беше с около 30% по-ниска. Същевременно евтините модели изчезват от конфигураторите, защото производителите предпочитат да залагат на продукти с по-висок марж на печалбата. Ако търсите кола за под 40 хил. лева, ще имате доста малко варианти – обикновено с доста постно оборудване. И затова не е чудно, че дори в Западна Европа (нашия пазар дори не го коментирам), клиентите гледат към second hand офертите. Но и там цените остават високи: по данни на AutoScout24 средностатистическият употребяван автомобил в Германия струва еквивалента на 54 хил. лева (с 1,2 процента по-малко спрямо предходната година). Много търсени са бензиновите и хибридните автомобили, докато стойностите на употребяваните електромобили падат леко.

TESLA MODEL Y С НОВ СТИЛ
С фейслифта моделът става смесица между Cybercab и Cybertruck – SUV-ът трябва да стане по-комфортен
TESLA MODEL Y С НОВ СТИЛ С MODEL Y TESLA ПРЕОБЪРНА света на автомобилите. През 2024 г. Model Y достигна второ място на най-продаваните автомобили в света. Електрическият SUV е базиран на Model 3 и е по-малкият брат на Model X. Първите екземпляри в Германия са доста вени през 2021 г. и сега – в началото на 2025 г., Tesla показва фейслифта. Противно на обичайните за Tesla мерки по обновява не на моделите при Model Y има сериозни промени, като новата версия се разпознава незабавно. Това се дължи най-вече на новите фарове. Започвайки от ли нейните дневни светлини, които се простират по цяла та широчина на автомобила и които наподобяват на Cybertruck или Cybercab. Един етаж по-надолу се намират основните фарове с матрична LED техника. От страни предните светлини завършват в преработените и леко уголемени въздушни завеси. При оформянето на външността Tesla определено са се водили от темата за аеродинамиката – предницата е по-ниска в сравнение с досега.

ВЛАДЕЕ ПИСТАТА И ПЪТЯ
ФАКТЪТ, ЧЕ PORSCHE 911 МОЖЕ УСПЕШНО да се състезава по писти, вече отдавна е част от серийното оборудване. През 1999 г. хората в Цуфенхаузен донякъде изненадаха публиката с идеята да предложат на феновете на автомобили с магическите три числа допълнителна порция усещане за моторни спортове, без при това напълно да жертват пригодността на модела в ежедневието. Като резултат се появиха култовите модификации GT3, чийто успех безапелационно доказва добрата интуиция на производителите. Междувременно най-новото издание, под формата на вече осмо поколение, загрява на стартовата позиция. Специално за запалените фенове на движението по пистата или онези, които обичат да го демонстрират навън, както вече ни е добре познато, със свирепото крило отзад. А за тези, които предпочитат умело да прикриват възможностите на своето GT3, се предлага вариант с Touring пакет и изнасящ се заден спойлер, с легендарния отсечен ръб, наречен Gurney Flap.

7-МЕСТНИЯТ ЦЕНОРАЗБИВАЧ
МАЛЪК SUV С ДОБРО ОБОРУДВАНЕ И 20 СМ клиренс за 35 233 лева? Звучи като предложение трепач – особено за българския пазар. То се казва Citroën C3 Aircross – и се явява най-малки ят седемместен модел в Европа. Дизайнът ни е познат добре от C3, с който Aircross дели една платформа. Новото поколение на „французина“ е пораснало на дължина с цели 24 см и може да превозва до седем души, но само срещу доплащане от 1526 лв. и то при по-високите нива на оборудване. По отношение на задвижването се предлага за всекиго по нещо: само двигател с вътрешно горе не, хибрид и електрически вариант. Ние имахме възможност да изпробваме последните две изпълнения. Както подобава на истински Citroën, окачването Advanced Comfort на C3 Aircross филтрира много успешно неравностите – и особено „легналите полицаи“. При това автомобилът се разлюлява в по-малка степен от C4.
Продължете на следващата страница