В новия брой 3/2024 на AUTO BILD ще намерите:

1103
2024

Първи впечатления

ТИХИЯТ ЛЪВ

С изцяло нова платформа Peugeot E-3008 насочва фокуса към електрическата мобилност. Със SUV-а французите тръгват на лов за VW ID.5 – първи тест

ТОЙ Е ЕДНА ОТ ГОЛЕ­МИТЕ НОВОСТИ В ПРО­грамата на Peugeot – не само заради размерите си. За първи път 3008 ни се представя като електромобил, но различен от останалите си електрифици­рани роднини от концерна на Stellantis. Благодарение на но­вата платформа STLA, на която е базиран E-3008. Тя не е моди­фицирана архитектура на модел с двигател с вътрешно горене, която приютява и електрическо задвижване, а е създадена с фокус върху електрическата мобилност.

Тоест, всичко е свръхмодер­но? Е, не съвсем. Тъй като STLA платформата може да приютява и модели с двигатели с вътреш­но горене, така че новият 3008 няма да е изцяло електриче­ски. Днес обаче ще говорим за електрическия модел и какво предлага той.

Първи впечатления

НИКОГА НЕ Е БИЛ ПО-ЦЕНЕН

Tiguan 3 се изкачва по посока премиум. При това напълно съзнателно, което ще катализира интереса

С ТРЕТОТО ПОКОЛЕНИЕ НА TIGUAN КОНЦЕР­НЪТ VW вероятно ще дос­тави удоволствие не само на клиентите, но и на себе си. До този момент компактният SUV е продаден 7,6 милиона пъти в целия свят. С атрактивните до­пълнения в новото му изпълнение успехът определено няма да за­тихне, особено на фона на факта, че новият Tiguan се движи отвъд пропагандираната повсеместно електрическа мобилност.

Макар че това не е съвсем вяр­но, тъй като благодарение на разширената платформа MQB evo бе възможно в новия Tiguan в непосредствено съседство до двигателя с вътрешно горене да бъде монтиран също електро­мотор с батерия в подподовото пространство. Резултатът е Plug-in хибрид, който според стандарта WLTP може да измине вече 100 км изцяло на ток. Побиращата 19,7 кВтч високоволтова батерия може да се захранва на бърза зарядна станция с до 50 кВт. С което VW се изкачва в лигата на частично електрифицираните модели на Mercedes и BMW.  

Съветник за покупка

ПЕТ SUV МОДЕЛА В ДОБРА ФОРМА

Между 4,50 и 4,70 м има 20 см, но също и голям брой любими модели с висока позиция на седене. В този съветник за покупка проверихме пет представителя от този клас

НЯМА ПРАВИЛО БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ. КО­гато принципно се твърди, че размерът няма значе­ние, ние все пак казваме: поня­кога не е точно така. Например при любимите ни SUV-ове. Ако возите постоянно четирима-пе­тима души, или често помагате за пренасянето на покъщнина, се нуждаете от автомобил с голям формат. Това няма как да стане със SUV с дължина до 4,50 м. За целта по-подходящ ще бъде модел с дължина меж­ду 4,50 и 4,70 м. Избрахме пет модела от тази лига – наистина шарена комбинация. Audi дори участва с двама представителя в този съветник за покупка. И, от една страна, ни изненадва с Q5, който в техническо отношение е от средния клас, но с дължината си от 4,68 м успява да се побере в нашия диапазон. И, от друга страна, с почти с 10 см по-къ­сият Q4 e-tron, който защитава честта на електромобилите в този тест като единствен модел с електрическо задвижване.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин