2024
ГОЛЯМАТА РАБОТА НА MAZDA
С CX-80 Mazda влиза в лигата на петметровите SUV-ове. Първи тест на версията с 3,3-литров дизелов мотор
CX – 80 Е НОВИЯТ ФЛАГМAН на Mazda. С петте си метра дължина той е с 25 см по-дълъг от съвсем немалкия CX-60. Дизайнът – Mazda нарича актуалния стил „очарователна здравина“ – е ориентиран по CX-60. С голяма решетка, дълъг преден капак и още по-дълга каросерия със сравнително малко прозорци и внушителна задница. Красив детайл е преминаващата около прозорците хромирана лайстна, която се разширява в областта на най-задната колона. Това подчертава представителността на автомобила и насочва вниманието към третия ред седалки. На борда има много място – макар че пространството не изглежда толкова щедро, както всеки би предположил. „Заслугата” е на огромната централна конзола. Двата дисплея – един за уредите, един за мултимедията – разполагат с красива графика, добре четими уреди и прегледно сортирани менюта.
ДИСКОТЕКА НА КОЛЕЛА
С Cadillac Lyriq General Motors опитва да се върне в Европа. Първият тест ще изясни шансовете им на пазара
ПРИТЕЖАВАТЕ ЛИ СЛУШАЛКИ с функция за потискане на шума? Принципът е прост: слушалките произвеждат потискащ външните шумове звук, който не се чува. По този начин страничният шум бива заглушаван и звуковото преживяване със слушалките става по-интензивно. Именно този момент е адаптиран от Cadillac при Lyriq и вдигнат до следващото ниво: шумопотискане за цялото вътрешно пространство! Това става възможно благодарение на интегрираните в подглавниците високоговорители. По този начин в интериора става приятно спокойно, като страничният свят бива изключен. В комбинация с приказната аудиосистема с 19 високоговорителя Lyriq изведнъж става дискотека на колела.
УМНА КОМБИ-НАЦИЯ
Като премиум модел от среден клас Audi A4 B9 е постоянна величина от 2015 г. Със смяната на модела актуалната фейслифт версия става значително по-евтина като употребявана. Струва ли си покупката?
МОДЕЛИТЕ ОТ СРЕДЕН КЛАС НА AUDI традиционно се радват на добър имидж. A4 прави щастливи от три десетилетия не само притежателите на служебни автомобили, но и семействата и активните през свободното си време хора. Като употребяван моделът, представен през 2015 г. и получил фейслифт през 2019 г. от поколение В9, се радва на голяма популярност. ТОВА ПРЕДСТАВЛЯВА Заради все по-широката гама от SUV-ове на марката A4 като че ли загуби значение напоследък. Нивото на качеството на модела е сред най-добрите в класа. Значително по-широко разпространен от седана е популярната в Германия версия комби Avant. Нашият автомобил е от автокъща „Гихум” в Бокел и е бил служебен. За три години е изминал почти 130 000 км. Разбираемо – A4 често се използва като бърз и комфортен маратонец. Обстановката на борда зависи от бюджета на първия притежател. Базата е функционално сериозна.
Няма мода без кусури
Като малък кросоувър-хечбек VW Taigo иска да бъде едновременно емоционален и функционален. Колко добър е моделът на VW като употребяван?
НЮХ ЗА МОДА И РАЗНООБРАЗИЕ – за много от автомобилните производители тези неща не са важни. Volkswagen междувременно разшири доста гамата си от малки SUV-ове. С обща платформа като Polo е не само T-Cross, а от есента на 2021 г. и Taigo. По отношение на дължината той превъзхожда дори и T-Roc и буди интерес като кросоувър-хечбек и на пазара за употребявани автомобили с цената си до 40 000 лв.
ТОВА ПРЕДСТАВЛЯВА Като част от семейството T-SUV разработеният от VW do Brasil Taigo, също както и VW Polo, използва доказаната платформа MQB-A0 и с дължина от 4,27 м и широчина от 1,76 м е един подобрен автомобил. Ако сте с ръст 1,90 м отпред, няма да подпирате тавана, а багажникът с широко отварящия се заден капак също е съвсем приличен. Отзад обаче на Taigo му личи, че използва конструкция на малък автомобил.
БЪРЗИЯТ 50-ГОДИШЕН
Преди 50 години Porsche 911 Turbo за първи път отвя конкуренцията. Германците празнуват това събитие с шармантен юбилеен модел. Тествахме първия екземпляр от тези 1974 автомобила
В КАРМЕЛ БАЙ ДЪ СИЙ ХОРАТА разбират от коли. Все пак веднъж годишно през заспалото градче на Тихия океан преминава целият конвой на Monterey Car Week – Bugatti и Bentley, Packard и Pagani, модели от над стогодишната история на автомобилите. Затова тук никой не се обръща след Porsche 911, дори и автомобилът да е Turbo. Хората с бензин в кръвта обаче извръщат погледи след това сиво Coupé от Щутгарт. Тъй като те веднага разпознават, че не става дума за обикновено 911. А за първото от 1974-те автомобила, с които Porsche ще отпразнува 50-ия рожден ден на 911 Turbo. Когато колекционерският екземпляр се появи на пазара тази есен, ще се различава от обикновеното Turbo S по няколкото лепенки на задните калници и емблемата на Porsche в новия специален цвят Turbonit, по юбилейния плакет отвън и отвътре, както и по тапицериите на седалките в сиво-бяло каре от 70-те години на миналия век.
Продължете на следващата страница