2024
ОСТАВА ЛИ ВСИЧКО ПОСТАРОМУ?
След четири години Opel направи малък фейслифт на второто поколение на Mokka. Вижте къде са промените по компактния модел от Рюселсхайм
АКО ПОГЛЕДНЕМ ТИПИЧНОТО процедиране при автомобилите, то нов модел се появява след около 8 години. И за да остане съответният автомобил свеж до края на този период, най-често след четири години има фейслифт – такъв е случаят и с Opel Mokka. Ако не ми бяха казали, че става дума за фейслифт, нямаше да забележа. Тъй като на външен вид няма промени в новата Mokka. Единствено подписът на дневните светлини е малко променен, като във външната му страна има леко прекъсване. Същото важи и за задните светлини, които приемат светлинния подпис на фаровете. По-внимателните биха забелязали, че логото на Opel също е променено – в бъдеще то винаги ще е издържано в черно. Апропо, черен цвят. Допълнително към черния покрив сега в този цвят може да бъде лакиран и предният капак. Принципно това не е нищо ново, но бе запазено за по-високите нива на оборудване. Във вътрешното пространство също няма кой знае колко големи промени, кокпитът с ориентираното към водача арматурно табло е останало същото.
ТЪРСИ СЕ: КЛАСА СРЕД МАСАТА
Зимният сезон е зад ъгъла! AUTO BILD търси за вас най-добрите зимни гуми в най-продавания размер 205/55 R 16
БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ ДАЛИ VW GOLF, OPEL Astra, Skoda Octavia, Ford Focus или Audi A3 – почти всички компактни автомобили са в базовата си версия с гуми с размер 205/55 R16. Затова не е чудно, че той е най-купуваният размер гуми в Европа – затова и предлагането е най-голямо. Особено в студения период на годината, когато пътищата могат да се окажат покрити със сняг за една нощ, човек трябва да може да разчита на добрите зимни гуми. През тази година AUTO BILD отново направи супертест на зимни гуми и тества за вас 53 гуми от размера 205/55 R16. За да отсеем рано плявата от зърното, всички 53 зимни гуми трябваше да преминат тест за сигурност. За тази цел първо бе измерен спирачният път на всички гуми върху мокра настилка, като при 20 гуми той беше толкова дълъг, че те отпаднаха от надпреварата. При останалите 33 гуми измерихме стойността на спирачния път върху сняг.
След това към тези резултати бе добавен спирачният път, като напред в теста продължиха най-добре спиращите 20 гуми. Как се представиха тези 20 кандидата, как се държаха на мокра, заснежена и суха настилка и колко дълбоко бъркат в джоба на водачите на автомобили, ще прочетете на следващите страници.
R4 – ВЪЛНЕНИЕ ВЪВ ВСЕКИДНЕВИЕТО
Малък, мощен, икономичен и готин: в Renault 4 E-Tech се крие електрическата мобилност за всички
RENAULT 4 БЕ ИМЕТО МУ НАВРЕМЕТО, той беше дънките сред автомобилите. Многообразен, практичен, здрав – с него всеки беше подходящо облечен. Какво точно описание! Малкият автомобил можеше всичко и се харесваше на всички. Сега се питаме: може ли да има електрически дънки? Не, нямаме предвид панталони с LED светлини на колана или пък топлещи кутии с батерии. Тук имаме предвид електромобила, говорим за електрическото R4 от 2025 г. Renault силно вярва в модела и пуска автомобил с ретро чар и подобни гени на всестранен талант като оригинала от 1961 г. На дължина от 4,14 м се простира новото Renault 4, което го позиционира между Clio и (също толкова високия) Captur.
Продължете на следващата страница