2022
Ралф Петров, главен редактор
ЕФИРЕН, НО КРОАСАН
СРАВНЕНИЕТО НА АВТОСАЛОНА В ПАРИЖ с любимия френски сладкиш все пак си е положително приятелско намигване. Класическите панаири в Европа, посветени на съвременната мобилност, не от вчера се борят за оцеляване. Легендарният салон в Женева се продаде на шейховете в Катар, шоуто във френската столица, за което може да прочетете по-нататък в броя, мина без почти никакви значими марки. В Германия в тази скука обаче виждат шанс да блеснат през следващата 2023 година с IAA. Изложението ще се проведе отново в Мюнхен, така че може да зачеркнем вече и Франкфурт. Идеята е бизнесът и обикновените потребители да бъдат по-ясно разграничени. Все повече марки предпочитат да се презентират на открито в центъра на баварската столица, в резултат на което ще загърбят традиционните панаирни палати. Миналата 2021 година Audi и Mercedes заложиха на тази карта и останаха доволни. В панаирното градче ще се събират вече само професионалисти за форуми и дискусии, в рамките на които технологични компании и доставчици ще показват своите иновации. IAA в Мюнхен ще се проведе под лозунга Experience Connected Mobility (Свързаната мобилност като преживяване) с идеята да се привлече вниманието на технологични гиганти от ранга на Google. И разбира се, производителите по възможност да се въздържат да показват модели, задвижвани от ДВГ. Засега поне кроасаните все още могат да се пекат във фурна с жив огън.
Приятно четене!

ГОЛЯМА РАБОТА
Едно време автосалоните бяха големи и пълни. Тази есен шоуто в Париж бе ефирно като френски кроасан. Но въпреки това интересно
ИСТОРИЯТА НА ТАЗГОДИШНИЯ АВТОСАЛОН в Париж може да бъде разказана бързо: тръгваш от палата №6, минаваш през №4 и стигаш до палата №3. За няма и половин ден. Включително мимолетен поглед към самия френски президент Емануел Макрон, който, придружен от огромна охрана, разгледа внимателно изложението. Както и емоционалната реч на шефа на Renault Лука де Мео, на когото определено не му личеше, но със сигурност е бил сърдит на старите си приятели от BMW, Mercedes и Volkswagen (Ди Мео е работил дълго за VW), които решиха да пропуснат събитието.

HYUNDAI ИГРАЕ ВЪВ ВИСШАТА ЛИГА
Hyundai обнови своя флагман Grandeur – лимузината обаче няма да дойде в Европа
ФИЛОСОФИЯТА НА МАРКАТА HYUNDAI не изглежда особено ясна. Всъщност собствената марка Genesis отговаря за луксозните автомобили. Но това не се отнася за собствения корейски пазар. Там от седем поколения доминира Grandeur с дължина от пет метра. И за да продължат нещата в същия дух, корейците са обновили радикално своята луксозна лимузина. LED светлинна ивица се простира отзад и отпред, докато фаровете са разположени ниско в бронята и са обхванати от внушителна радиаторна решетка. Дръжките на вратите се прибират в каросерията, а страничните стъкла наподобяват тези на първия Grandeur, роден през 1986 г. от Mitsubishi Debonair.

ПЪЛНО СЕМЕЙНО ЩАСТИЕ
С EQE SUV Mercedes пусна и последния модел от гамата си електромобили. Дали той е убедителен?
ОТ ПОКОЛЕНИЯ НАСАМ E-КЛАС Е СРЕДНИЯТ клас на Mercedes с предшествениците си 124, 123 и „щрих ахт“. Тъй като днес се търсят все по-малко 6-цилиндрови седани, отколкото електрически SUV-ове, бе крайно време да се появи EQE SUV. На външен вид следва езика на формите на EQ. Затворената решетка Black Panel, дългото 3,03 метра междуосие (с 9 см) и нежните преливащи линии.

ПО СОБСТВЕН ПЪТ
Четвъртото поколение на Nissan X-Trail е тук – тествахме версията 4WD пълен хибрид
ДОСЕГА ПЪРВОТО ПОКОЛЕНИЕ НА X-TRAIL от 2001 уцели най-добре вкуса на клиентите в Германия – годишно се продаваха около 12 000 екземпляра. Успех, до който наследниците не успяха да се доближат. Третото поколение предлагаше големи размери на добра цена (и един малък дизелов двигател), четвъртото блести с оригинална техника.
Това важи и за 4х4 версията e-4orce: пълен хибрид без зареждане от контакта с две електрически задвижвани оси (отпред 204 к.с./330 Нм, отзад 136 к.с./195 Нм). 1,5-литровият турбо бензинов мотор – 3-цилиндров с променлива степен на сгъстяване и 158 к.с., служи за генератор, тоест никога не задвижва директно колелата. Трансмисията и карданът отпадат. Принципът наподобява използвания от 30-те години при електрическите железници. Или ранното BMW i3 с Range Extender (удължител на пробега).
Продължете на следващата страница