2025
ВИЕ СТЕ НАШИТЕ ШАМПИОНИ!
Редакторът Димитър Пешев
НЕ, ВИЕ НЕ СТЕ ВИЦЕШАМПИОНИ. ВИЕ СТЕ ПОВЕЧЕ ОТ ШАМПИОНИ. ПОСТИЖЕНИЯТА НА НИКОЛА ЦО лов във Формула 3, както и на националния волейболен отбор в световното първенство, посъбудиха българския дух. И докато във волейбола България все пак може да се похвали с немалко успехи, включително и участие във финал на планетата, макар и преди цели 55 години, то класирането на Цолов втори за сезон 2025 е абсолютен прецедент. Българин никога не се е изкачвал толкова високо в света на автомобилизма – и никога не е бил толкова близо до „кралския клас“ на моторспорта в лицето на Формула 1. При това постижението на Никола, а и на цялото му семейство, заслужава огромен респект – защото състезател от една от най-бедните европейски държави, в която на практика към момента липсва професионален автомобилизъм, успява да „мачка“ деца на пилоти от Формула 1 – и да наказва в спорт, където играят най-големите пари. Ето защо Българския лъв заслужава цялата страна да му стиска палци – и разбира се, да следи Формула 2 през сезон 2026 така, както и другите спортове – като например футбола.

ЕЛЕКТРИЧЕСКИЯТ T-CROSS НА БЪДЕЩЕТО?
НА БЪДЕЩЕТО? VW продължава да развива електрическата мобилност. Целта на хората от Волфсбург: да направят електрическата мобилност достъпна. След студиите на малки автомобили ID.Every1, ID.2all и ID.GTI Concept сега е ред на ID.Cross Concept – електрическият вариант на T-Cross. AUTO BILD разгледа внимателно концепцията
ЗА ID.CROSS CONCEPT VOLKSWAGEN СА разработили нов дизайнерски език: „Pure Positive“. Той се базира на трите стълба: стабилност, симпатия и – както VW го нарича – „тайната съставка“. Резултатът е автомобил, който изглежда приятелски настроен, но същевременно притежава впечатляващи пропорции. Ясно дефинираните „черти“, силно изразената странична линия и тесният 3D светлинен подпис с матрични LED светлини характеризират предната част. Светлинната ивица се слива с осветено лого на VW. Едно стъпало от двете страни на бронята по-надолу има два вертикални LED елемента. Широките калници и арките им символизират стабилност, до като пластмасовите декорации с лазерно гравиран квадратен мотив придават на модела по премиум вид.

НАЙ-МОЩНОТО 911 НА PORSCHE
След GTS 911 Turbo S е второто 911 с хибридна техника. Резултатът: над 700 к.с. и брутални динамични характеристики.
ПРЕЗ 2024 PORSCHE ПУСНА ФЕЙСЛИФТ НА 911 – както и GTS като първото 911 с хибридно задвижване. Сега швабският производител на спортни автомобили вади обновена версия и на Turbo S. Още от пазарния му старт преди 50 го дини топмоделът на серията обединява внушителен пърформънс и пригодност за всекидневието и комфорт за пътуване на дълги разстояния. За фейслифта хората от Цуфенхаузен използват хибридната техника на GTS, макар и под силно модифицирана форма. Всичко, което е останало, е 3,6-литровият двигател и електрическото устройство за управление на турбокомпресорите. Всички вътрешни компоненти са нови, за да издържат на увеличеното натоварване.

ИМЕТО МУ Е ПРОГРАМА
Преди две години баварците ни обещаха завръщането на Новия клас. Първият сериен модел е BMW iX3. Бяхме сред първите докоснали се до Neue Klasse
С НОВАТА ГЕНЕРАЦИЯ НА ПРОСЛОВУТИЯ НОВ клас (Neue Klasse) на BMW отбелязва своето завръщане, а определението „нов“ може да се възприема изцяло буквално: нов дизайн, нова техника (при този електрически SUV нито едно винтче не е било пощадено от промени). Още през 2024 година хората от Мюнхен с Vision Neue Klasse X ни дариха с първа перспектива как би могло да изглежда новото iX3. Сега вече сме сигурни: студията почти изцяло непроменено преминава към серийно производство. Препратките към успешната Нова класа от 1960-те години се разпознават еднозначно. Двойката бъбреци е по-стегната и издължена, предните светлини са свързани чрез широк дизайнерски елемент – всичко това напомня за предницата на BMW 1500.

ЕДНОВРЕМЕННО НОВ И ПОЗНАТ
Класика, която ни наелектризира: познатият ни успешен модел GLC на Mercedes за първи път става изцяло електрически. От Щутгарт залагат на нови пътища не само по отношение на задвижването – а и при дизайна
GLC Е СРЕД НАЙ-УСПЕШНИТЕ SUV МОДЕЛИ НА Mercedes. От пускането си на пазара той се утвърди като постоянна величина в сегмента на средния клас. GLC премина през две поколения – сега той излиза на сцената като наследник на EQC и за първи път е изцяло електрически. Това, което отличава новия модел, е не само електрическото задвижване. Mercedes говори за „облагороден дизайнерски език“. Силуетът на GLC остава ясно разпознаваем, а голям брой детайли са модернизирани. Впечатляваща е преработената, хромирана радиаторна решетка със светлинни анимации за поздрав и сбогуване – фин почит към по-ранните модели на Mercedes от 70-те години на миналия век. Външният вид се допълва от нови фарове. „Цифровите светлини с Micro-LED технология“ предлагат не само по голямо поле на осветеност, но и консумират 50 процента по-малко енергия.
Продължете на следващата страница