В НОВИЯ БРОЙ 10/2024 Г. НА AUTO BILD ЩЕ НАМЕРИТЕ:

0710
2024

ШОФЬОРСКАТА КНИЖКА – РАЗРЕШИТЕЛНО ЗА „ОРЪЖИЕ”

НЯМА КАК ДА ОСТАНЕМ БЕЗРАЗЛИЧНИ И ДА НЕ СЕ ЗАМИСЛИМ. ВСЕКИ ДEН В СТРАНАТА НИ СЕ случват голям брой катастрофи с жертви. Примерите са много. Пролетта например в Пловдив млад шофьор на 21 г. уби себе си и още един човек в жестока катастрофа с мощна кола под наем заради висока скорост в града. Тези дни отново в Пловдив млад мъж също с висока скорост се удари в стълб и загина. В София миналата година бе блъснато и убито на пешеходна пътека в центъра дете, двама млади хора също загинаха на пешеходна пътека, блъснати от млад водач. Причината… Можете да се досетите, висока скорост. Има още безброй примери като тези, но в повечето случаи се касае за млади водачи зад волана, причинили катастрофите с мощни и скъпи автомобили. Факт е, че младите водачи до 25-годишна възраст нерядко са замесени в тежки пътни произшествия. Прекалено рисково шофиране, неспазване на правилата за движение по пътищата, недостатъчен опит зад волана и подценяване на опасността – всички тези неща играят важна роля. Особено тревожен е фактът, че повечето от тези катастрофи стават с автомобили с голяма мощност, с които младите водачи си мислят, че ще се справят, но всъщност не успяват. Проблемът не е нов – във времето на моята младост (преди 30-35 години) също се случваха такива катастрофи, макар и конските сили на автомобилите тогава да не бяха толкова, колкото при модерните автомобили. Сега те предлагат динамика, с която преди разполагаха само спортните коли. А сега електромобилите предлагат дори много по-голяма мощност – там 400-500 к.с. са нещо съвсем обикновено. Младите водачи лесно се сдобиват със скъпите и мощни „оръжия” на колела: подарък от родители, вземане под наем. Стремежът да се покажеш пред другите нарасна още повече с масовото разпространение на социалните медии. Комбинацията от младежко самочувствие, лесен достъп до мощни автомобили и дигитална самоинсценировка е опасна и нерядко води до трагични инциденти. Проблемът не е в това да се наслаждаваш на мощни автомобили в младежка възраст. Необходима е и отговорност. За да не се превръща свидетелството за управление на МПС в разрешително за огнестрелно оръжие.

СКЪП И БЪРЗ MAYBACH SL

Спортен, но не и роудстър: за SL Maybach говори като „открит двуместен модел“

КОГАТО MERCEDES MAYBACH ОТВОРИ поръчките за благородния SL от зимата на 2024/2025, първоначално ще могат да поръчват само клиенти от Европа. В Китай, изключително важен пазар за луксозните марки, роудстърите изобщо не са на мода. Предполага се, че цените на Maybach SL вероятно ще надхвърлят 500 000 лв. – вероятно дори и 600 000 лв. Все пак Mercedes SL, оборудван с четирилитров V8 битурбо агрегат, струва почти 390 000 лв. Това задвижване се използва и в Maybach SL. Други двигатели не се планират. 4,1 секунди за спринта до 100 км/ч и максимална скорост от 260 км/ч са впечатляващи стойности, но остават леко зад тези на Mercedes SL със същата моторизация. Шефовете на AMG и Maybach се оправдават с това, че цялостният дизайн на Maybach е различен. По-комфортното окачване например осигурява по-добро шофиране.

НИКАКВИ ЕКСПЕРИМЕНТИ С БЕСТСЕЛЪРА

Audi Q5 е един от най-популярните SUV-ове и сега влиза в третия „рунд”. При името всичко остава същото, по отношение на външния вид и техниката има някои промени. Първи тест

СЛЕД А5 Е РЕД НА Q5. И ТОВА Е ПЪРВИЯТ SUV на новата PPC платформа. Третото поколение на бестселъра влиза в неговите големи стъпки. Първото Q5 беше продаде[1]но над 1,6 милиона пъти, второто поколение също е един от най[1]популярните SUV-ове – не само в Германия, но в световен мащаб. С 44 процента най-силният пазар е Северна Америка, следвана от Европа с около 35 процента. Нищо не може да бъде объркано с такъв важен модел. При името промени няма – Q5 си остава Q5. Но автомобилът изобщо не е старият! Singleframe радиаторната решетка е по-високо разположена, отляво и отдясно е заобиколена от две въздушни за[1]веси, които при линията Q5 S-line са решени в цвят сребрист мат. Тесните LED фарове (срещу доплащане – матрични LED фарове) са разположени с 4 см по-високо отпреди. Обратно на тенденциите те не са разделени на две, а са оформени триизмерно.

ЧУДЕСНИ ПЕРСПЕКТИВИ

Renault Symbioz е нов, компактен кросоувър, издържан напълно в стила на марката, с практични решения и хибридно задвижване. Първи тест с E-Tech Full Hybrid 145

ЧОВЕК ЛЕСНО МОЖЕ ДА СЕ ОБЪРКА. С CAPTUR (4,24 м дължина), Austral (4,51), Arkana (4,57), Scenic (4,47) и всъщност и Espace (4,72) Renault в момента разполага в портфолиото си с богата палитра малко или повече компактни практични и удобни за семейства кросоувъри. Със Symbioz към тях се присъединява още един. С дължина от 4,41 м той се позиционира между Captur и Austral. Вероятно именно там е имало още свободно пространство. По отношение на дизайна Symbioz стриктно следва актуалната тенденция при Renault: силно изразени форми и ръбове, в случая много близки до познатия ни Austral. Отпред с изправена предница, затворена решетка и тесни фарове. В профил с плавно изкачваща се странична линия и силно наклонена напред трета С-колона. При задницата впечатление прави преди всичко относително малкото стъкло, което очаквано се отразява на обзора в обратна посока.

ФЕЙСЛИФТ ЗА XC90

От 2030 г. ще има само електрически автомобили на Volvo. За да не изглежда дотогава XC90 остарял, ще получи втора актуализация

АКТУАЛНОТО ВТОРО ПОКОЛЕНИЕ НА Volvo XC90 е на пазара от 2015 г. Първият фейслифт на модела беше направен през 2019 г. И той се прие много до[1]бре: междувременно от Volvo са продали почти един милион бройки от SUV-а. Сега можете да разпознаете новия фейслифт още на пръв поглед, тъй като промените са предимно по предницата. Това, което веднага хваща окото, е новата по-широка радиаторна решетка. Традиционно тя се отличава с диагоналната ивица от единия до другия край. По-тесните фарове с подпис във формата на легнала буква „Т“ са като при електрическия вариант на модела EX90.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин