2023
А СЕГА НАКЪДЕ?
Главният редактор Ралф Петров
ВСЪЩНОСТ Е ВРЕМЕ ЗА ШАМПАНСКО. СЛЕД ГОДИНИ НА мрачен застой и дори закриване на утвърдени автомобилни панаири, из[1]ложението IAA Mobility успява да привлече в Мюнхен над половин милион посетители. Сред изложителите дори за първи път има и представител от България, в лицето на под[1]доставчика Капрони. Но емоциите остават обрани. Вероятно защото състоянието на автомобилния бизнес донякъде е отражение на разделението в обществото. Едни се борят със зъби и нокти да запазят ДВГ, за други дори електромобили, захранвани от възобновяема енергия са коварен трик на капитализма да продължи експлоатацията и руши природата. За щастие, както се видя в баварската столица, съществуват и инженери, които не се уморяват да търсят решения за по-добри батерии, по[1]мощни генератори на зелена електроенергия, по-ефикасно рециклиране на вложените материали. Видно е също, че в някои отношения Китай са изпреварили Европа. На Стария континент трансформацията се случва по-трудно и бавно. Заради традиции, колебания и сериозен финансов ресурс, идвал доскоро по подразбиране от ДВГ. Само Volkswagen през изминалата година е генерирал оборот от 279 милиарда евро – повече от брутния вътрешен продукт на Португалия. А инженерите отдавна се аргументират защо електрическата система е по-ефикасна: с по-малко вложена енергия се изминава по-голямо разстояние. Сега идва ред на счетоводителите.

ЗАВРЪЩАНЕТО НА ЕДНА ЛЕГЕНДА
Alfa Romeo 33 Stradale се счита за най-красивия спортен автомобил на всички времена. Сега се появява ексклузивно ново поколение на модела
КРАСОТАТА Е СУБЕКТИВНО НЕЩО, но много автомобилни експерти са единодушни: създадената от Франко Скалионе Alfa Romeo 33 (trentatré) Stradale е най-красивото Coupé на всички времена. Между 1967 и 1969 са произведени само 12 екземпляра от най-скъпия по онова време спортен автомобил на света. Сега Alfa Romeo пуска ново поколение на 33 Stradale! На пръв поглед става ясно, че дизайнът е вдъхновен от историческия образец – пропорциите на новото поколение съответстват на тези на оригинала. Разбира се, това не се отнася за размерите: с 4,64 м дължина и широчина от 1,97 м 33 Stradale от 2023 г. е по-голяма от оригинала, а за съотношението между междуосието и дължината на каросерията.

SCENIC E-TECH ЗАЛАГА НА РЪБА
От заоблен семеен ван новият Renault Scenic се превръща в електрически SUV с остри черти
П ОЧТИ 30 ГОДИНИ Е ВЕЧЕ НА ПАЗАРА, СИМ[1]патичният Scenic. През 1996 г. с наименованието Megane Scenic (по онова време все още с остро ударение accentaigu) се появява в шоурумите, където по[1]малкият брат на Espace във формата на компактен ван успява да спечели немалко почитатели и най-вече клиенти. Едва през миналата година французите разкриха със Scenic Concept накъде ще продължи, а именно по посока на електрическата мобилност. Сега, за изложението IAA в Мюнхен, Renault представи новия Scenic E-Tech Electric в серийна форма. От някога заобления семеен ван не е останало кой знае какво. Външно със самостоятелен дизайн с доминиращи остри ръбове, но в същото време доста добре разпознаваем като Renault, благодарение на елементи, заимствани от вече познати модели на марката. Така например дневните светли[1]ни, които електромобилът си е харесал от освеженото Clio, към тях специфично оформление на предната решетка с интегрирани хексагонални елементи, репликиращи новия Espace.

VW ID. GTI CONCEPT ЗАВРЪЩАНЕ В БЪДЕЩЕТО
VW показва с как си подхождат историята, електромобилите и спортът
ТОВА БЕШЕ НАПРАВО ГЕНИАЛЕН УДАР! През 1976 г. първият Golf GTI се появи и стана бестселър. Половин век по-късно всички се питат: какво ще стане с GTI по време на електрическото бъдеще? Например това тук. Тази червена студия носи името ID. GTI Concept и свързва минало и бъдеще. На базата на ID.2, това GTI от бъдещето е взело компактната каросерия (дължина 4,10 м) на студията ID.2. Естествено, има спортна броня с решетка тип „пчелна пита” и вертикални дневни светлини. Черните декорации и тапицериите на праговете с надпис GTI напомнят на славните 80-те години, а скрити[1]те дръжки на вратите отзад карат ID.GTI да изглежда като модел с три врати. Както навремето! Отзад големият спойлер за покрива преминава в черната маска на задното стъкло – поздрави от GTI 1 и 2!
Продължете на следващата страница