2025
НАКЪДЕ ЩЕ НИ ОТВЕДЕ МОБИЛНОСТТА ПРЕЗ 2025?
НОВА ГОДИНА, НОВИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА. МОБИЛНОСТТА продължава да се променя, а посоката отдавна не е категорично ясна Автомобилната индустрия е пред шпагат: тя трябва да осъществи промяната към електрическа мобилност, без да обръща гръб на успешните модели от настоящето. Тоест, едното не трябва да е за сметка на другото. Продажбите на автомобили в световен мащаб показват, че хората продължават да търсят хибридни модели – те обединяват най-доброто от двата свята. От друга страна, продажбите на електромобили спадат рязко в сравнение с преди, което се дължи на отпадане на държавните субсидии, увеличаването на цените и налагането на допълнителни мита на китайските модели. Много от китайските автомобили са очаквани заради атрактивните си цени, но все пак нека не забравяме, че зад тях се крият големи държавни субсидии за китайските производители. Сериозно повишените цени на новите автомобили пък се оказват непосилни за мнозина. В комбинация с икономическата несигурност това кара много клиенти да залагат на доказани употребявани автомобили – най-вече такива с двигател с вътрешно горене. За нас от AUTO BILD 2025 г. ще бъде година, в която ще трябва да успеем да направим шпагат между достъпната мобилност, разнообразието от задвижвания и предизвикателствата на трансформацията. Ще се движим между стария и новия свят, но независимо от всичко ще продължаваме да ви даваме най-добрите съветници за покупка и сравнителни тестове. Очаква ни една вълнуваща година, изпълнена с много възможности!

НОВИЯТ СТАРТ НА JAGUAR
Традиционната марка преоткрива себе си и с Type 00 показва, как ще изглежда бъдещето на Jaguar
ТОВА Е МОЖЕ БИ НАЙ-СМЕЛАТА СТЪПКА НА Jaguar – да обнови цялата си моделна гама. Това, което в началото звучеше като шега, се оказа реалност, тъй като британците са спрели конфигуратора си за E-Pace, F-Type и компания, а от марката планират ново бъдеще – с ново лого и нов дизайн. Новата идентичност на марката прави препратка към основателя й сър Уилям Лайънс, който навремето обявява, че Jaguar трябва „да не копира нищо“. Студията Type 00 (zero zero) ни дава представа за новия дизайн на благородния производител от острова. Но какво означава името на концепцията? „Zero zero“ означава нов старт на марката, но също и без вредни емисии. Тъй като Jaguar става електрическа марка. Ние обаче няма да видим на пътя този концептуален автомобил, но затова пък – езикът на формите, който показват британците с това огромно Coupé.

ИГРА НА МОЩНОСТ ЗА PANAMERA
PORSCHE ПРЕВРЪЩА НЕВОЛЯТА В ДОБРОДЕТЕЛ: докато продажбите на електрическия Taycan куцат, германците разширяват година след премиерата на третото поколение на Panamera гамата на конвенционалния Gran Turismo, подчертавайки спортната страна на своя флагман. За знаменосец е избран Turbo S E-Hybrid: комбинацията от разполагащ с 599 к.с. V8-двигател и електрическа машина със 190 к.с. правят модела най-мощната серийна Panamera за последните 15 години и благодарение на фирмения пилот Ларс Керн в най-бързия неелектрически модел с четири врати на Нордшлайфе. Неотдавна прототипът постигна там време 7:24,17 минути за обиколка. Не е нужно да сте автомобилен състезател, за да се наслаждавате на бързото каране. Амбициозният аматьор също може да отвее с този внушителен модел конкуренцията. Най-вече при старт от светофара и на магистралата, тъй като със своите общо 782 к.с. и 1000 Нм максимален въртящ момент Turbo S спринтира за 2,9 сек до темпо 100 км/ч и след това не се спира чак до 325 км/ч. Необходимо е обаче само едно завъртане на превключвателя Drive Mode и луксозният модел се превръща в хрисим, движейки се с до 140 км/ч електрически – в най-добрия случай за 80 км благодарение на батерията му с капацитет от 26 киловатчаса.

НОМЕР 2
С Lynk & Co 02 китайският производител изпраща на пазара своя втори изцяло електрически автомобил. Макар че базата му е позната величина
Н А КИТАЙСКИЯ ПАЗАР ПОЯВИЛАТА СЕ ПРЕЗ 2017 г. в сянката на концерна Geely марка Lynk & Co е постоянна величина. Производителят има в гамата си десет модела, които са или отчасти, или с изцяло електрическо задвижване. В Европа свързаната тясно с Volvo марка има за цел да бъде премиум алтернатива за модерното градско население – най-вече като автомобил на лизинг или за споделено пътуване. Стартирала с Lynk & Co 01, марката трябваше да разбере, че концепцията не донесе успех. И затова сега се работи над старта на Lynk & Co 02, който в Китай се продава от 2024 г. като Z20. Редом с това китайците изграждат търговска мрежа, за да доближат максимално изцяло електрическия 02 до потенциалните клиенти. Докато това се случи, нека хвърлим поглед на модела: Lynk & Co 02 с ниво на оборудване Core се предлага за около 71 000 лв. задвижването под шикозната каросерия е подобно на това на Smart #3 Pro.
Продължете на следващата страница