2022
ИНВЕСТИРАЙТЕ НЕ В АВТОМОБИЛИ – А В ЗДРАВЕ
37 % ОТ АВТОМОБИЛИТЕ НЯМА ДА МОГАТ ДА ВЛИЗАТ В центъра на столицата в дните със сериозно замърсяване на въздуха. Честно казано, не бях изненадан. Не бях изненадан и от хилядите коментари в интернет, следващи философията „нямам пари за по-скъп автомобил, държавата е виновна“. Всъщност, реално погледнато – в това схващане има голяма доза истина – например в Германия електрическата Dacia би ми струвала около 20 хиляди, а тук – над 30. И все пак, не само в България, а в цяла Европа екозоните биват въведени, за да можем да дишаме по-чист въздух там, където има най-голямо струпване на хора. А за да бъде постижимо това, неминуемо ще трябва да се подготвим – било то ако ползваме метрото, или ако се наложи да инвестираме в по-нови автомобили. Но за да бъдат те по-екологични, това неминуемо ще натовари нашия джоб. В името на нашето здраве обаче си заслужава, не смятате ли?

БИЛЕТ ЗА КЛУБ 500
Porsche разширява гамата си от модели. Taycan GTS е първият, който може да измине 500 километра. Също така нови са Sport Turismo и системата Sunshine Control
ПРЕДСТАВЕТЕ СИ НЕЩО ЗА ПОЛОВИН секунда. Само за да прочетете първото изречение, са ви необходими три пъти повече. Това, че новото Porsche Taycan GTS ускорява с 3 десети от секундата по-бързо от 4S, не успях да забележа по време на първия тест. Усетих обаче само това, че новият електромобил на хората от Цуфенхаузен се изстрелва вихрено напред дори и само да погалите педала на газта; спринтът до 100 се взема за 3,7 секунди, а ние вярваме, че е така.

ВЪОДУШЕВЛЕНИЕ НА ПЕТА СТЕПЕН
Повече от това няма как: RS 3 с 5-цилиндров двигател демонстрира своите 400 к.с. по толкова звучен начин, че направо дрънчи. Дали компактното Audi е убедително и в други аспекти?
ПОНЯКОГА ПРИ АВТОМОБИЛИТЕ Е ТАКА: едно положително качество засенчва може би останалите не чак толкова добри неща. При Audi RS 3 случаят определено не е такъв. Естествено тук фамозният 5-цилиндров двигател засенчва всичко останало от представителя на MQB платформата, макар и всичко останало да е не по-малко въодушевяващо. Не вярвате? Ще ви докажем в пет рунда с изключителния атлет от Инголщат. Въодушевление на пета степен!

ЕЛЕКТРОМОБИЛЪТ НА AMG
ТРАДИЦИЯТА Е ТАКАВА, ЧЕ МАЛКО СЛЕД пазарния старт всеки нов модел на Mercedes получава версия с по-голяма мощност от собственото тунинг подразделение на марката AMG. Хората от Афалтербах преработват окачването, външния вид и аеродинамиката – и оборудват колите най-вече с по-мощен двигател – нерядко с 8 или 12 цилиндъра. Новото време на мобилността обаче не подмина и AMG – спортното подразделение трябва да се ориентира към електрическите модели. С първото си творение EQS 53 от AMG доказват, че автомобилите им не се нуждаят непременно от двигатели с вътрешно горене. Както е обичайно, тук вече работят два електромотора – по един на всяка ос. С усъвършенствана аеродинамика и собствен софтуер са възможни 761 к.с. и 1020 Нм максимален въртящ момент – в режим Boost и с пакет Dynamic Plus.

Вече е майстор на завоите
На външен вид винаги се е правел на спортен автомобил, но любимата дисциплина на Mercedes SL бе каране по прави отсечки. Новото поколение на модела обаче ще се изявява и като майстор на завоите
С ПЪЛНА ГАЗ НАПРЕД! И ДОСЕГА MERCEDES SL се вихреше с 600 к.с. и максимален въртящ момент от 1000 нютонметра. Достатъчно, за да бъдат изстреляни напред двата тона тегло, сякаш няма да има утре. Той трябва да умее тези неща и в бъдеще, но в Афалтербах са го научили и да се справя майсторски със завоите; дисциплина, в която, да си признаем, SL досега не беше сред водещите представители.

Продължете на следващата страница