В НОВИЯ БРОЙ 1-2/2021 НА AUTO BILD ЧЕТЕТЕ


26
ян.
2021

Още дълго ще живеем между двата свята на задвижване

Христо Ангелов

КОЛКО ОТ ВАС ВЕЧЕ ПРИТЕЖАВАТ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ ИЛИ ПЪК СЕ замислят да сменят дизеловата си кола с такава с електрическо задвижване? Едва ли са много, като причините да не го направят са: никакви субсидии от държавата (като например в Германия), недостатъчно развита структура за зареждане, страх от недостатъчен пробег, висока цена, предразсъдъци и др. По-добре да продължа да си карам стария дизел… Разбира се, съществува и междинен вариант – Plug-in хибридите, които (според някои) предлагат най-доброто от двата свята. E, невинаги, както се оказва от писмата на наши читатели. Единият например е разочарован от ограничението в мощността на зареждане на своето хибридно BMW – дори на зарядна станция с 22 кВт. колата зарежда доста продължително време. Проблемът е на много от Plug-in модели­те – вътрешните системи ограничават мощността на зареждане. Друг читател пък е възмутен от хибридния си Mercedes: при минус 5 градуса електрическият пробег е само 23 километра, а разходът на бензин – 10 л/100 км. А данните на производителя сочат 2,7 л по WLTP. Докато при двигателите с вътрешно горене по цикъла WLTP установените данни на разхода са реалистични, хибридите само се възползват от тази система. Но пък и тенденцията към тях вече спада – в Герма­ния е така, тъй като скоро държавните субсидии за тях ще бъдат спрени. Така че решението не е просто – също както и преминаването към елек­тромобилите няма да е лесно и бързо. Все още дълго време ще живеем във или между двата свята на задвижване.

ОЩЕ ДВА ПЪТИ ШИКОЗНО ЗАРЕЖДАНЕ

ДАНЪЧНИ ОБЛЕКЧЕ­НИЯ И ЕКОЛОГИЧ­НА премия заедно с пре­мията за иновации – така от Audi се обръщат към интере­суващите се от новите Plug-in хибриди в мрежата в Германия. Преди обаче да бъде обясне­но какви точно автомобили се имат предвид под PHEV (plug-in hybrid electric vehicle). Няма зна­чение – за купувачите са важни отстъпките и субсидиите: хибри­дите със зареждане от контакта са търсени както никога досега. Затова от Audi разширя­ват своята гама от модели PHEV с A3 TFSI e и Q3 TFSI e. Компонентите са същите като при Golf GTE и Tiguan e-Hybrid: 150 к.с. от 1,4-литров турбо бен­зинов агрегат плюс 115 к.с. от електромотор правят при A3 40 TFSI e 150 кВт/204 к.с. системна мощност; при по-мощното A3 45 TFSI e и при предлаганото само като 45 TFSI e Q3 дори систем­ната мощност е 180 кВт/245 к.с.

Sono Motors Sion CES 2021

Новини от Лас Вегас

Заради пандемията водещото световно технологично изложение CES 2021 се провежда виртуално. Лас Вегас окончателно изпреварва Детройт и ни показва накъде се движи бъдещето

ХИТ ТАЗИ ГОДИНА Е ЗАДВИЖВАНИЯТ С водород Hyperion, дело на авиационни инжене­ри. Максималната му скорост е 322 км/ч, пробегът 1600 км с едно зареждане. PAL-V разполага с витло, което му дава възможност да полети. Развива до 170 км/ч с бензинов двигател. При наличие на 180 м прав участък холандската маши­на ви издига плавно в облаците.

GLA на ток

Daimler разширява своята електрическа флотилия. Като база за Mercedes EQA служи компактният SUV GLA

НА ИЗЛОЖЕНИЕТО IAA 2017 MERCEDES ПОКА­ЗА студията Concept EQA. Електрически A-клас с три врати и спортни контури. Сега през януари 2021 г. EQA се завръ­ща. Все още компактен и елек­трически, но с висока позиция на седене. Или по-точно – като елек­трически вариант на GLA. Меж­дуосието (2,73 м) и широчината (1,83 м) са идентични, дължината и височината малко се различават. На външен вид SUV-ът прили­ча на мини-EQC: решетката е затворена, а от единия LED фар до другия преминава светлинна ивица. Отзад светлините също са свързани с тясна светлинна ивица.

НАЙ-ЛУДИЯТ АВТОМОБИЛ НА ГОДИНАТА

С известно закъснение започва производството в малка серия на хиперспортния автомобил Rimac C_Two. Електромобил, който може да счупи всички рекорди

ТАЗИ ГОДИНА НЕЩАТА МОГАТ ДА БЪДАТ САМО по-добри. След 2020, го­дина, подобна на масова катастрофа на магистралата, би трябвало да дойде нещо по-до­бро, нали така? Поне като ав­томобилна 2021 г. обещава да е луда. В малкото населено място в Хърватия Велико Търговишче, на десет километра северно от Загреб, в момента се произвеждат първите предсерийни модели на Rimac C_Two.

Добро представяне

Компактен модел и същевременно кросоувър? При Citroën това е възможно – доказват го C4 и ë-C4

КАКВО СЪМ АЗ? ПРЕД­СТАВИТЕЛ НА ком­пактния клас и същевре­менно кросоувър? Хората от Citroën не се занимават много сериозно с въпроса за каросери­ята – не е и необходимо. Поглед в техническите данни на новия C4 ни разкрива размерите на класи­чески модел от компактния клас. 4,35 м дължина, 1,80 м широчина и 1,52 м височина. Погледът към каросерията обаче ни разкрива: категорично кросоувър. Така, че без значение, дали става дума за компактен автомобил или кросо­увър, трябва да споменем, че C4 блести на друго място.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин