2023
АВТОМОБИЛИ И ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ
Главният редактор Ралф Петров
ДНЕШНИТЕ КОЛИ РАЗПОЛАГАТ С ФУНКЦИИ, КОИТО САМО ПРЕДИ НЯКОЛКО ГОДИНИ МОЖЕХА ДА СЕ ВИДЯТ единствено в научнофантастични филми. Невероятният скок напред се дължи до голяма степен на изкуствения интелект. Макар той да се фокусира основно върху управлението и навигацията, днес ИИ се използва във все повече области. Автомобилът все по-добре анализира поведението на участниците в трафика, разпознава на базата на много данни хора, дървета, сгради, светофари и други коли, като е в състояние да реагира все по-адекватно. Едно от големите предимства на системите с изкуствен интелект е способността им да издържат на натоварване: за разлика от човека, те не се уморяват и не се разсейват. Това прави възможно реализирането на мечтата за автономно шофиране. Машините в бъдеще обаче ще трябва да могат сами да решават, как да се движат и най-вече как да реагират в критични ситуации. Например кога да спрат пред даден обект или могат да го заобиколят. Също така трябва да могат правилно да преценят дали човекът в близост до зебрата има намерение да пресече пътното платно. За да се постигне това високо ниво на автономност, все още има доста работа за инженерите.
Прераждане
Все по-строгите изисквания по отношение на отработените газове се превърнаха в червен картон за Cayenne Turbo GT. На негово място идва Turbo E-Hybrid Coupé с GT пакет
ФЕЙСЛИФТЪТ НА CAYENNE СЕ ПОЯВИ още преди няколко месеца, а сега следват два Plug-in хибрида в лицето на S и Turbo, като за последния е предвиден също специален GT пакет. По принцип става въпрос за законния наследник на Turbo GT преди фейслифта. Специалната пърформънс версия отговаря на новите и по-строги изисквания по отношение на отработените газове. Или да го кажем така: вероятно не са си заслужавали инвестициите за преработка на двигателя. Затова хората са си казали: така даваме 100 допълнителни конски сили системна мощност в сравнение с досегашните 640. И така сега със симпатичната електрическа подкрепа, въпреки ограниченията може да се радваме на V8. Какво е новото отвън? Като при всяко обновяване на моделната гама, най-забележимият детайл, разбира се, са предните светлини. само формата, но и технологията, защото сега вече се използват матрични LED.
НОВО ИМЕ, ДОКАЗАНИ ПРЕДИМСТВА
Crosstrek заменя XV – външно си приличат, но новото Subaru е сериозно модернизирано. Вече го тествахме
В БЪЛГАРИЯ ФЕНОВЕТЕ НА SUBARU СА ОСОБЕНА категория хора. И не само у нас. Докато в Европа марката минава за екзотика, в САЩ и Канада японците са много повече от нишова марка. В този ред на мисли е напълно нормално обновеният XV да получи името, с което в Север – на Америка отдавна е известен: Crosstrek. Противно на тенденцията, новото поколение е с един сантиметър по-късо и 1,5 см поплоско. Поздравления! Позицията на седене е вече само 25 см над пода на автомобила, като в същото време клиренсът е същият като при Forester: 22 см – с което безпроблемно преминава камъни с размер на кутии за обувки. В Северна Италия, където тествахме Crosstrek, но въобще в алпийски държави като Швейцария и Австрия, моделът XV е обичан, както при нас Golf, Focus или Astra.
НАПЪЛНО ДОСТАТЪЧНИЯТ SUV
През 2024 ще стартира третото поколение на Dacia Duster. Първи тест на вече не съвсем евтиния SUV Х ИЛЯДА АВТОМОБИЛА ДНЕВНО, 2,2 МИлиона екземпляра от 2010 г.: Dacia Duster бе успешен модел още от самото начало. Той е символ на изгоден SUV и една от причините, поради която Dacia продава все повече и повече. Междувременно Dacia е сред любимите марки
Продължете на следващата страница