2024
ДОКЪДЕ ЩЕ СТИГНЕМ?
ДОКЪДЕ ЩЕ СТИГНЕ С ЕДНО ЗАРЕЖДАНЕ? ТОВА Е НАЙ-ЧЕСТО ЗАДАВАНИЯТ ВЪПРОС, НА КОЙТО ТЪРГОВЦИТЕ на автомобили трябва да отговарят, когато се опитват да продадат електромобил. И въпреки че моделите на ток в някои отношения имат безспорни предимства спрямо тези на ДВГ, притеснението на клиентите относно пробега си остава основният „препъникамък“ за тяхното масово навлизане. Но дори и при моделите с конвенционално задвижване въпросът „Докъде ще стигне?“ в наши дни се оказва доста актуален – особено в нередките случаи, когато резервна гума липсва. Защото при по-голям пробив или срязване, с какъвто е много вероятно да се сблъскате по родната пътна мрежа, няма да ви помогне нито компресор, нито лепило, а единствено мобилен телефон, с който да повикате пътна помощ! Нищо – важното е, че той може да се свързва с инфотейнмънт системата. Все пак първо нейните качества гледат повечето при избора на автомобил днес. Двигател, скоростна кутия, окачване… Нали върви и има готини дневни светлини, на кого му пука за такива второстепенни неща? А светлинките по екстериора и интериора в последно време сякаш станаха толкова актуални, че дори и консервативните марки ги налагат масово – и по пътя все по-често се стряскаме от разни „панаирни стрелбища“ в огледалата за обратно виждане. Естествено, цялото това обезличаване на задължител[1]ните дизайнерски елементи става под натиска на мощния китайски пазар, за който напоследък наложените азиатски и европейски брандове започват да стават все по-малко значими. А когато най-могъщият пазар на света започва да се справя и без люлката на автомобилната индустрия в лицето на Европа, актуалният въпрос е докъде ще стигне тя…
FORZA ITALIA!
Вместо див бик, новото хибридизирано Lamborghini Urus SE е хрисимо и мирно като малко теленце. След това обаче се развихря
ТОВА Е ШУМ, С КОЙТО ТРУДНО СЕ СВИКВА. Когато натиснете стартовия бутон на едно Lamborghini, определено ще ви се иска да чуете повече от жужене. Защо иначе този бутон традиционно трябва да има предпазен капак, сякаш с него ще изстрелвате ракета на боен самолет. Но точно както ни е познато от топспортиста Revuelto, в тази версия на Urus също цари тишина по време на старта. Тъй като този SUV е първият Plug-in хибрид и трябва да отъпче за Lamborghini пътя към Electric Avenue. Ненапразно те са добавили към съкращението на модела S и едно E – в пода на багажника има батерия с капацитет от 25,9 кВтч, която при необходи[1]мост позволява изминаването на 60 км. Батерията захранва електрическа машина, която е интегрирана в осемстепенната автоматична трансмисия и която осигурява 192 к.с. и 483 Нм. Нищо чудно, че електромоторът може сам да ускори автомобила до 130 км/ч. В Германия тази скорост е съвсем прилична за движение по магистралата. Въпреки това електрическата машина разполага с потентен партньор. Тъй като Lamborghini са монтирали в модела познатия ни 4,0-литров V8 турбоагрегат. С 620 к.с. и 800 Нм максимален въртящ момент той би трябвало да се справи фамозно с автомобила. Все пак 8-цилиндровият двигател в Urus S и в Performante е с десет процента по-мощен, но се справя без витамин Е. За мощния хибрид от Сант’ Агата са си помогнали с Plug-in хибридното задвижване на концерна VW, познато ни и от Porsche Cayenne.
ИСТИНСКИ САМО С АТМОСФЕРЕН МОТОР
Еволюция вместо революция при Porsche 992.2 GT3. От началото на 2025 г. фейслифтът с части на GT3 RS и 911 S/T ще бъде при дилърите – има и изненада!
ФЕЙСЛИФТЪТ НА GT3 Е ТУК, И ВЕДНАГА ви давам отговор на най-важния въпрос: да, GT3 запазва четирилитровия атмосферен двигател. Електрическо турбо, хибрид? Не и при GT3! Сега, когато вече сме изяснили темата за двигателя, можем спокойно да се посветим на 992.2 GT3. И това е необходимо, тъй като при преработеното GT3 важни са детайлите. Нека се върнем в 1999 г. Porsche представя с 996 GT3 – 911, създадено за пистата – подчертано леко, подчертано нефилтрирано. Историята на успеха започва. 25 години по-късно вече има четири по коления на 911 GT3, а актуалното ще получи за моделната 2025 г. фейслифт. При това Porsche е на педала, тъй като 992 GT3 бе представено преди три години, а преработеното 911 от поколение 992.2 едва преди няколко месеца. Причината за този тайминг е ясна: все по-строгите разпоредби за вредните емисии. Те постоянно затрудняват Porsche да продължават да залагат на високооборотния атмосферен двигател. Той обаче е постоянна величина от 1999 г. за GT3 и трябва да остане, колкото се може по-дълго, както обясни шефът на GT Андреас Пройнингер. За да поддържат във форма 4-литровия боксерен двигател през следващите години, от Porsche са посегнали към рафта на GT3-RS и са оборудвали GT3 с по-наточените разпределителни валове от събрата RS.
РАВНОВЕСИЕ
Почти две години след Coupé-то Pagani представи и Utopia Roadster. Той използва V12-битурбо двигателя и механичната скоростна кутия, но идва с нови, високотехнологични гуми
ПРОЗРАЧЕН КАРБОН ИЛИ ЛАК? КОЖА или коприна? Аеродинамични джанти или новите джанти с дизайн с два лъча? При Pagani възможностите за индивидуализация на практика са неограничени. На по-малко от пет метра пред мен един клиент създава свое[1]то лично автомобилно творе[1]ние, но дори и да ми се иска да хвърля поглед зад дебелите завеси, то днес се намирам по много по-важна причина в италианското градче Сан Чезарио сул Панаро. Днес е европейската премиера на Pagani Utopia Roadster! При това по-малко от две го[1]дини след появата на Coupé-то. Всъщност е изненадващо, че откритата версия се появява толкова скоро след Coupé-то, но причината е сериозна: за разлика от предшествениците Zonda и Huayra, Utopia още от самото начало е разработена като Coupé и Roadster. Паралелната концепция на Coupé и Roadster има няколко предимства: освен краткото време за разработка, Pagani са сътворили открита версия, която не тежи с нито килограм повече. Версиите Coupé и Roadster са със собствено тегло от 1280 кг.
Продължете на следващата страница