В-клас става по-модерен – тествахме го!


28
ное.
2018

ТОЙ БЕ ТАКСИ, АВТОМОБИЛ ЗА ПРЕВОЗВАНЕ НА ДЕЦА и кола за пенсионери – B-клас така и не се превърна във вълнуващ модел. Сега новото поколение ще бъде различно – с гените на A-клас. Сега този Mercedes ще събира погледите, вместо да бъде респектиран заради полезната си и разнообразна същност.  Всъщност ван ли е изобщо новият B-клас? Фаровете, задните светлини и задният спойлер правят колата по-широка. Отвътре новата седалка ще компенсира липсващите сантиметри от скосения покрив. Дистанцията спрямо А-клас все пак се запазва – водачът тук седи с девет сантиметра по-високо. По-ниската странична линия и по-тесните колони на покрива карат интериора да изглежда по-просторен, а багажникът побира както досега между 455 и 1540 литра. По-голямо впечатление от  регулиращата се задна седалка (опционална) прави новата мултимедийна система MBUX, която ни е позната от A-клас: срещу доплащане можете да разполагате с два дисплея, които преминават в един цял. Тъчскрийнът, гласовите команди и трафик-информацията в реално време окончателно премахват чара на такси от B-клас. С подобрената система Distronic, която използва данните от навигацията, водачът дори може да се движи частично автономно. Продажбите на В-клас стартират през декември с пет моторизации., първоначално всички комбинирани с автоматичната трансмисия с два съединителя (DCT): 1,3-литровият бензинов е със 136 (разход по NEFZ 5,6 литра) или 163 к.с. (5,6 литра). И двете моторизации са със 7-степенна DCT предавателна кутия – както базовия дизел B 180 d със 116 к.с. и 4,4 литра разход на гориво. По-мощните версии B 200 d и 220 d (150 и 190 к.с., и двете с разход 4,4 литра) са комбинирани от Mercedes с новата 8-степенна DCT трансмисия. Краят на скуката настъпва и с по-модерното окачване. Опционално ще се предлага и окачване със смъкване на каросерията (!) и разбира се регулиращите се пружини на A-клас. Джантите са 19-цолови, а срещу доплащане получавате голям брой екстри и елементи от AMG. От началото на доставките през март 2019 г. Mercedes ще пусне и механичните скоростни кутии, двойното задвижване и още моторизации. Със сигурност няма да е скучно.

Имахме възможност да тестваме B 200 d. Новият 2-литров 4-цилиндров дизелов двигател е с обозначение OM 654q и е базиран на OM 654. Важна информация във времето на дискусията за дизела: и в двете си степени на мощност (200 d и 220 d) двигателят отговаря на норма Euro 6d, която ще влезе в сила от 2020 г.

Със 150 к.с. и 320 Нм B-клас се придвижва доста бързо, но все пак не и спортно. По изпълнените със завои междуградски пътища в Испания бързо става ясно, че B-клас притежава доста балансирана настройка.  Въпреки 19-цоловите си джанти Mercedes вози комфортно – дори и в спортен режим. режимите на движение са общо четири на брой (Individual, Sport, Comfort и Eco). Най-подходящ за B 200 d е комфортният режим – тук новата 8-степенна автоматична трансмисия превключва по-рано и почти незабелязано. Потеглянето също става спокойно. Механична скоростна кутия не се предлага. Управлението е достатъчно директно, без да реагира прекалено остро. Единствената ни критика: от 4000 оборота 2-литровият дизелов мотор се чува доста силно. Затова пък разходът на гориво от 7,2 л/100 км по време на теста без съвсем приличен. Производителят посочва за B 200 d 5,2 до 5,5 л/100 км.

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >