2025
Отворен кабриолет и дъжд – определено не е добра комбинация. Mercedes планира автоматично затваряне на покрива, преди да падне първата капка. Въпросителните обаче остават.
Дъждът е най-лошият враг на всеки шофьор на кабриолет. Лесно е да се прецени погрешно ситуацията, когато се гледа небето, а покривът е отворен, когато започнат да падат първите капки. Това е неприятно, когато седите в автомобила. Още по-лошо обаче е, когато кабриолетът е паркиран със свален покрив и започва да вали. Нов патент може да предотврати това в бъдеще при кабриолетите на Mercedes.
Автомобилите би трябвало автоматично да разпознават кога предстои да завали – и след това да затварят покрива. Фокусът на Mercedes очевидно е върху гръмотевичните бури.
Микрофоните би трябвало да разпознават предстоящите гръмотевични бури
Микрофоните на автомобила би трябвало непрекъснато да се „ослушват” за гръмотевици наблизо. Това би трябвало да е възможно дори при силен шум наоколо, например от други превозни средства. За тази цел може да бъде обучен изкуствен интелект.
След като системата регистрира гръмотевици, тя би трябвало да определи дали действително се приближава гръмотевична буря. За тази цел звукът се анализира. Колко силен е той? Дълъг или кратък трясък? Многократно ли се чуват тези гръмотевици?
Патентът също така посочва, че системата може да се консултира с текущата прогноза за времето. Първоначално това звучи като умна идея, тъй като често вали дъжд без гръмотевични бури. Не се уточнява обаче, дали прогнозите се оценяват отделно.
Проблемът с прогнозите за времето
Освен това прогнозите за времето не са точни – особено за локалните превалявания. Това е особено видимо при приложенията. Две приложения за времето могат да предоставят различни прогнози за времето за едно и също място.
Обратно към патента на Mercedes: ако автомобилът засече, че предстои дъжд, той трябва – в зависимост от спешността – да затвори покрива и прозорците или да предупреди водача.
Защо не се използва сензорът за дъжд?
Естествено човек би могъл да се запита: защо просто да не се използва сензорът за дъжд? Причината е очевидна: сензорът регистрира дъжд само след като той вече е ударил автомобила. А това е твърде късно, за да се предпази интериорът на кабриолета от повреди вследствие на дъжда.
