В БРОЙ 9 НА AUTO BILD ЧЕТЕТЕ:


2
сеп.
2021

НАПРАВЕТЕ СЛЯПАТА ЗОНА СТАНДАРТНА ПРИ НОВИТЕ КАМИОНИ!

СИСТЕМАТА ЗА СЛЕДЕНЕ НА СЛЯПАТА ЗОНА Е ХУБАВО НЕЩО. Индикатор в огледалото светва или чуваш звуково предупреждение – и винаги знаеш дали в съседната лента има невидим за теб друг участник от движението. Прекрасно е, че този електронен асистент е налице дори при нови модели за около 30 000 лева. И е жалко, че ЕС не задължава производителите на камиони да го поставят. На тези мисли ме наведе неприятният контакт с 4-осен самосвал, който рязко влезе в моята лента и „облиза“ лекия автомобил от нисък клас, който шофирах. Разтревоженият виновник за катастрофата веднага си призна вината („Не те видях, извинявай!“) и беше доста уплашен – прощавам му, всеки греши. А и се радвам, че не бях с велосипед или с мотоциклет! Колосът с товароносимост 32 т беше едва на година и струваше над 200 000 лева – колкото пет добре оборудвани леки автомобила от класа на VW Polo с въпросния Blind Spot асистент. Те ще изминат много по-малко километри от камионите, а и са десетки пъти по-леки. Следователно са и значително по-безопасни за останалите на пътя от товарните автомобили. В този ред на мисли, явно е време хората от ЕС да задължат производителите на камиони да поставят серийно система за следене на мъртвата зона, която при товарните автомобили е значително по-голяма – така, както ги задължиха от 2015 г. да монтират асистенти за аварийно спиране и следене на лентата. Подобен ход няма да „срути“ транспортния бранш – и е обоснован, дори да спаси един-единствен живот.

Новият клас лукс

Над 800 км пробег, 812 к.с., зареждане с 300 кВт: Lucid Air атакува Tesla, Mercedes & Co. Возихме се в модела

КОГАТО ДЖЕЙК НАТИСКА ПЕДАЛА ДОКРАЙ, намиращата се вдясно от мен река Хъдсън се превръща с мъглява синя ивица. Разстоянието от около 200 метра от светофар до светофар на 12-о авеню е достатъчно, за да преживея ново измерение на шофирането. Lucid Air Grand Touring се носи с лекота по асфалта, а аз изпитвам истинска радост. Намирам се на запад от Манхатън. Едва ли обаче радост изпитват хората от Tesla, Mercedes или Porsche. „Е? – пита ме шофьорът Джейк. – Какво мислиш?“ Не казвам нищо, иска ми се да се смея, да крещя, да ликувам – разбира се, с цялата си журналистическа сдържаност. За по-малко от 3 секунди до темпо 100 км/ч. А тук, в Ню Йорк, още не съм станал свидетел на най-впечатляващото темпо на Lucid Air: скоростта му на зареждане.

ОТНОВО ДИЗАЙНЕРСКО ТВОРЕНИЕ

Отдръпваме завесата за новата Opel Astra! „,Светкавицата“ блести с нова външност и модерна техника. От началото на 2022 г. дуелът й с VW Golf ще започне отново

ИЗГЛЕЖДА ХОРАТА ОТ OPEL ОТДАВНА НЕ СА били в такава форма… Погледнете тази жълта кола! Това е новият Opel Astra, който ще може да се поръчва от есента, а пазарният му старт е през 2022 г. С острите си LED предни и задни светлини, както и със страхотния си кокпит с огромни монитори („Pure Panel“) компактният модел продължава там, където започна SUV-ът с името Mokka. Направо ни омагьосва! Още едно дизайнерско творение на Opel, нали? Новата Astra е също толкова дълга, колкото и предшественикът й – 4,37 метра, но затова пък е много по-широка и по-ниска, притежава по-къси надвеси на каросерията и по-дълго с 1,3 см междуосие (2,68 м).

ТЕЖИ СИ НА МЯСТОТО

В бъдеще пробегът ще тежи доста – голямата батерия ще увеличава теглото на автомобила с до половин тон повече от пълния резервоар. Въпреки това електрическите спортисти като Audi RS e-tron GT атакуват шоурумите. Защо?

АТРАКТИВНА КАРОСЕРИЯ, МОЩНО ЯДРО – Tesla Model S въведе нова мода в света на електромобилите. Тя бе последвана от всички. Първо от Porsche Taycan, после от BMW с i4 M50. Audi, разбира се, не искаше да изостава и изпрати изключително красивия e-tron GT в надпреварата – сега и във версия RS с до 646 к.с. в режим Boost. Тествахме това Audi, за да разберем какво може. Досега многократно сме настоявали на страниците на списанието производителите да пускат после серийните версии на студиите в абсолютно същия вид.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин