2017
При следващата генерация на Audi A8 ще бъде използван изцяло нов микс от материали. Каросерията на флагмана от Инголщат ще бъде изградена от алуминий, стомана, магнезий и карбон. Основната част отново ще се пада на алуминия – 58 процента. Инженерите на Audi обещават, че устойчивостта на усукване ще бъде повишена с около 25% в сравнение с предшественика. Новата „разпънка“ в предната част на А8 би могла да бъде приета и за продукт на някоя изискана тунинг компания. Въпреки всички мерки за намаляване на теглото новото Audi A8 ще бъде по-тежко от актуалния модел: в сравнение с него каросерията ще бъде с 50 кг отгоре. Причината: все по-сериозните изисквания за сигурност и наличието на по-голям брой компоненти в автомобила.
Аudi има дългогодишни традиции в използването на леките материали. Още през 1994 г. тази компания беше първата, която пусна сериен модел с алуминиева каросерия в лицето на първото А8 (D2). Същият материал намира приложение и в „скелетите“ на позиционираните много по-ниско A2 (1999) и ТТ (2006). Разработките на гиганта от Инголщат в областта на алуминия започват още през 1982 г. – а пет години по-късно е пуснат прототип на V8 (предшественика на А8 в луксозния клас) с алуминиева каросерия. Оттогава започва и сътрудничеството с американската Alcoa, един от най-големите производители на материала.
Четвъртото поколение на А8 ще отбележи дебюта си тази есен като първия модел, разработен от новия шеф-дизайнер на марката Марк Лихте.