Въпреки уникален микс от материали: новото Audi A8 по-тежко от предшественика си!

Очаква се моделът да дебютира на изложението във Франкфурт тази есен

0604
2017

При следващата генерация на Audi A8 ще бъде използван изцяло нов микс от материали. Каросерията на флагмана от Инголщат ще бъде изградена от алуминий, стомана, магнезий и карбон. Основната част отново ще се пада на алуминия – 58 процента. Инженерите на Audi обещават, че устойчивостта на усукване ще бъде повишена с около 25% в сравнение с предшественика. Новата „разпънка“ в предната част на А8 би могла да бъде приета и за продукт на някоя изискана тунинг компания. Въпреки всички мерки за намаляване на теглото новото Audi A8 ще бъде по-тежко от актуалния модел: в сравнение с него каросерията ще бъде с 50 кг отгоре. Причината: все по-сериозните изисквания за сигурност и наличието на по-голям брой компоненти в автомобила.

Усилващият елемент отпред изглежда като тунинг компонент.

Аudi има дългогодишни традиции в използването на леките материали. Още през 1994 г. тази компания беше първата, която пусна сериен модел с алуминиева каросерия в лицето на първото А8 (D2). Същият материал намира приложение и в „скелетите“ на позиционираните много по-ниско A2 (1999) и ТТ (2006). Разработките на гиганта от Инголщат в областта на алуминия започват още през 1982 г. – а пет години по-късно е пуснат прототип на V8 (предшественика на А8 в луксозния клас) с алуминиева каросерия. Оттогава започва и сътрудничеството с американската Alcoa, един от най-големите производители на материала.

Четвъртото поколение на А8 ще отбележи дебюта си тази есен като първия модел, разработен от новия шеф-дизайнер на марката Марк Лихте.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв