2025
Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание не прие предложението за въвеждане на пълна забрана за движение на електрически тротинетки по пътищата. То беше внесено от председателя на комисията Кирил Добрев („БСП-Обединена левица“) и отхвърлено след дебат с пет гласа „за“, пет „против“ и осем „въздържал се“, съобщава БТА. Ако предложението беше одобрено, по пътищата, отворени за обществено ползване, щеше да бъде забранено освен движението на самобалансиращи се превозни средства, верижни машини и използването на гуми с шипове, така и движението на електрически тротинетки.
Самият Добрев се оплаква, че от две години бил подложен на тормоз от „вносители на тротинетки, неправителствени организации, включително и държавни такива, които видимо лобират за тротинетките“. Според депутата тротинетките били 200 пъти по-рискови от автомобилите, 70 пъти по-рискови от мотопедите и 50 пъти по-рискови от велосипедите. Масова практика била т.нар. „хакване“ на тротинетките, което вдигало максималната им скорост. А повечето травми при ПТП с тротинетки ставали нощем, с висока скорост и след консумация на алкохол.
Спрямо броя на населението загиналите при инциденти с тротинетки у нас са 22 пъти повече, отколкото в САЩ, разкри наскоро „24 часа“. Уебпорталът допълва още, че 98% от всички жертви на ПТП с индивидуалните електрически превозни средства самокатастрофирали, тъй като не успявали да овладеят леките и бързи машинки.
За летните месеци на миналата година са възникнали близо 300 инцидента с тротинетки и са загинали 7 души.