Въпреки спекулациите: FIAT запазва италианското си производство

0606
2024

Новият FIAT 500 Ibrida – който ще бъде пуснат на пазара между края на 2025 г. и началото на 2026 г. – ще се произвежда в завода Mirafiori в Торино, Италия. Хибридният модел ще допълни много ценения FIAT 500e, който също е гордо разработен, конструиран и проектиран в Mirafiori. Този ход подчертава отдадеността на FIAT към иновациите и устойчивостта, като същевременно засилва дълбоката му връзка с италианското наследство и силната стратегическа роля на Mirafiori. Марката също така представи новия 500e MIRAFIORI, специално издание електрически кабриолет, посветено изключително на Италия.

Оливие Франсоа

Оливие Франсоа, главен изпълнителен директор на FIAT и глобален главен маркетинг директор на Stellantis, коментира: „FIAT се гордее да бъде символ на Италия по целия свят. Италия служи като нашата основа, нашата движеща сила и нашето бъдеще. И Mirafiori е един от нашите двигатели, който представлява Италия, нейните хора, нейните ценности, нейната гордост и, разбира се, 500. Но днес 90% от продукцията на Mirafiori е за износ. За да увеличим броя на моделите 500 по пътищата в Италия и за да отговорим на италианските клиенти, ние решихме да дадем ход на новия 500 Ibrida. Новият 500 Ibrida има италианско име, ще бъде разработен и проектиран в Торино и произведен с гордост в Mirafiori. Ясно е, че Mirafiori играе стратегическа роля за марката и че ние също продължаваме да инвестираме в Италия, 500 и Mirafiori.”

„Италия е нашият двигател“

Торино е централата на FIAT където се взимат глобалните решенията и където марката завладява световния пазар, кола по кола. FIAT произвежда 500e, 500X, Panda и Ducato в Италия. През 2023 г. една на всеки три коли, продадени в световен мащаб са произведени в Италия. Тази цифра е още по-висока на италианска територия, тъй като внушителните 70% от автомобилите FIAT, продадени в страната, са сглобени в Италия. С Panda, която се произвежда в Pomigliano, и с 500 в Mirafiori, два от най-емблематичните модели на марката се раждат в Италия. Mirafiori е родното място на FIAT 500, символ на нашата любима страна от Торино до Токио, от Лос Анджелис до Сао Пауло и Берлин.

Хибридната версия ще бъде разработена и проектирана в Торино, точно както 500e. Накратко, ще бъде Made in Mirafiori. Тази чисто италианска принадлежност важи и за компонентите на модела – двигателят ще идва от завода Stellantis в Термоли, изпускателната система ще се произвежда в Неапол, а скоростната кутия също ще се произвежда в Mirafiori.

FIAT затвърждава своя ангажимент към електрическите превозни средства, 500 и Mirafiori. Наскоро беше обявена инвестиция от 100 милиона евро за увеличаване на потенциала на емблематичния FIAT 500e с преработена платформа, която ще вгради технология за батерии от ново поколение, за да направи този модел по-достъпен за клиентите.

500e MIRAFIORI

FIAT представи ново специално издание – FIAT 500e MIRAFIORI. Този модел почита Mirafiori и отдадеността на екипа петдесет години след дебюта на 131 Mirafiori през 1974 г. Кабриолет и електрически автомобил с два варианта на батериите (42 кВч и 23,8 кВч), който ще се предлага в завладяващия нов цвят Celestial Blue, той е специално създаден за италианското лято и е замислен да влива в ежедневието духа на La Dolce Vita. Стандартните функции включват система за подпомагане на шофиране от ниво 2 за безпроблемна навигация и система за подпомагане на паркирането с 360° изглед. Освен това релаксацията е напълно интегрирана с първокласни, меки на допир седалки, 10,25” радио със сензорен екран и 320W първокласна аудио система от JBL. Интегрирана навигация, свързани услуги и изцяло LED светлини подобряват изживяването. 16“ полирани алуминиеви джанти и хромираните акценти добавят нотка изтънченост към първокласния интериор. В знак на своята уникалност, FIAT украси това специално издание с новоизработена хромирана плоча, показваща подписа на MIRAFIORI заедно с емблематичния силует на Торино.

Новият 500e MIRAFIORI ще се предлага изключително за италианския пазар от това лято.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин