2018
Равносметката за екологичността на електромобилите дори и днес е по-добра от тази при икономичните дизели – дори когато става въпрос за електроенергия, разработена в германския „енергиен микс“ (500 г СО2 на кВтч). Електромобил в рамките на целия си живот отделя едва по 129 г СО2 на км – около 37 процента по-малко от дизел (205 г – вижте графиката). Дори в Полша, където токът се произвежда предимно от енергията на въглища, електромобилите се представят по-добре от машините на двигател с вътрешно горене.
Това разкриват резултатите на изследване, проведено от Университета в Брюксел по поръчка на екологичната организация Transport and Environment. За сравнението на климатичните вреди изследването включва и влиянието на СО2, което бива отделяно при производството на каросерията, задвижващия тракт, горивото, както и на литиево-йонните батерии (при електромобилите). Делът на батериите се оказва изненадващо нисък – едва 13 г на км, докато производството на дизелово гориво натоварва околната среда с 27 г на км. За база на проучването са използвани 113 научни публикации за производството на литиево-йонни батерии. Ако електромобилите биват зареждани на 100% с екоток, за целия им жизнен цикъл на км ще бъдат отделяни средно 35 г СО2.