Въпреки диетата на мощността Plug-in-хибридът на „тройката” е добър


18
окт.
2021

BMW подложи своя Plug-in на диета. Вместо 292 к.с. като в 330e в 320e Touring има 204 к.с. Дали това е достатъчно? AUTO BILD направи тестдрайв на модела.

Минимален разход от 1,4 литра – звучи приказно. И типично за Plug-in хибрид е леко преувеличено. Стойностите от проспектите на Plug-in-хибридите винаги са доста оптимистични. За BMW Серия 3 като 320e Touring важи същото: обещанията не се изпълняват. По време на нашата тестова отсечка комбито се нуждаеше от 9,3 кВтч. ток плюс 4,6 литра А 98 Н – за изминаването на 100 километра.

Батерията на борда все пак е с капацитет от 12 кВтч., но все пак отнема място от товарния обем: 320e побира максимум 1420 литра, а конвенционалното комби – с 90 литра повече. Останалото е типично за модела от среден клас на марката: отлични седалки с много добра странична опора (отпред), малко трудно качване отзад, равна товарна повърхност в багажника, всичко с много добра изработка. Накратко: тази Серия 3 е от висок клас. Освен това 320e блести с много добре управляващата се мултимедийна система с бърза навигация с информация в реално време и много добра система за гласови команди/жестове. Също така разполагате и с голям брой полезни асистенти.

Със системната си мощност от 204 к.с. комбито е добре моторизирано

Иначе с изключение на заблуждаващата стойност относно разхода, автомобилът не си позволява други слабости. 204 к.с. системна мощност се справят уверено с тежащото 1,9 тона комби. Освен това 320e може да се движи и изцяло на електричество – ние измерихме 48 километра. Дори и когато бензиновият двигател помага, Серия 3 се движи доста тихо. 8-степенната автоматична трансмисия (серийна при Plug-in хибрида) сортира спокойно и ненатрапчиво предавките. Това подхожда на комфортното окачване.

С натискане на бутон адаптивното окачване (доплаща се) поглъща ефективно и най-лошите неравности и се задържа стегнато на повърхността на асфалта. На управлението му липсва малко обратна връзка и се налагат чести корекции на волана.

Заради субсидиите в Германия 320e е по-евтино

Без помощ от батерията 320e харчи 7,6 л бензин на 100 километра. Затова зареждайте редовно батерията, за да прехвърлите част от разхода на електрическия „отдел”. На борда разполагате с кабел за зареждане. В Германия 320e струва от 101 000 лв., но получава субсидия от държавата в размер на 11 200 лв.

ИЗВОД

Ян Хорн

Скъп автомобил, който обаче може да поевтинее благодарение на субсидиите. Иначе: уверена кола, висок комфорт, сигурни асистенти, като цяло икономично задвижване.

Оценка от теста на AUTO BILD: 5

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин