PORSCHE 911 GT3 RS 4.0 срещу NISSAN GT-R

Nissan GT-R – „бегачката“, която скъсва всички Porsche-та по хронометър. Дали ще подчини и най-расовото 911 - GT3 RS 4.0? Оставихме двата модела да се „сдърпат“


14
мар.
2017

Nissan стои в застрашителна поза на тестовата писта и издава скърцащи звуци. Спирачните дискове и ауспуха се охлаждат и се свиват с гръм и трясък от разтегнатото си състояние в обичайната си форма. Сякаш се поти, GT-R пуска няколко капчици по калниците – вода, която е събрал по отчасти влажната ни отсечка за управляемост.  Кой би си го помислил: машината с ген на победител пъшка и изглежда, сякаш й е свършил въздухът. Иначе автоматично абонираният за победи Nissan GT-R трябваше доста да се потруди. Не защото пистата бе все още мокра и прекалено трудна за него. Изглеждаше, че GT-R се страхува. След превъзходен баланс (виж хрониката долу), в който успя да бие Porsche 911 Turbo и други висококаратни модели от Щутгарт, сега тярбва да трепери и от нов противник: последното 911 от актуалната версия 997, GT3 RS 4.0. Екстремното 911 е значително усъвършенствано. Повече мощност, повече сцепление, по-голяма максимална скорост, по-малко тегло – това е посланието на GT3 RS. Но въпреки подобните характеристики – 500 к.с. при Porsche, 530 к.с. при Nissan – двата модела са на изцяло различни честоти. Конкретно: турбопълнене, променливо двойно задвижване и цял куп регулираща електроника от Япония се изправят срещу високоборотен атмосферен двигател, механичен блокаж на диференциала и расово състезателно оборудване от Цуфенхаузен. Тук имаме сблъсък на светове и технологии. Също и в ценово отношение: Porsche е с базова цена 178 596 евро – почти двойно по-скъпо от GT-R. Нас обаче ни интересува само едно: кой е по-бърз? Междувременно повърхността на колата е изсъхнала, Nissan отново си е поел дъх и техниката му се включва спортно чрез комбинация от бутони в кокпита – тук чрез лостчета ще настройвате окачването, задвижването и асистентите. Трансмисията с два съединителя превключва предавките изключително бързо, а настройката на окачването е доста твърда, докато електронната стабилизираща система позволява дрифтове или леки отклонения от идеалната линия. С подобна настройка за атака  Nissan развива високи скорости на пробните обиколки. Той изминава отсечката за сензационното време от 1:30,73. Само за сравнение: BMW M3 преминава през финиша с цели пет (!) секунди по-късно. GT-R изглежда като залепен за настилката – оставяйки толкова стабилно впечатление. Спирачка преди бързия десен завой, ускоряване, корекции на дългата правя – GT-R преминава през отделните секции като програмиран. При това водачът дори няма оптимална обратна връзка с управлението, тъй като силите за връщане в изходно положение са малки. Без значение – „японецът“ е изключително ефективен, а времената му са повече от добри. Жалко е само, че на прекалено високо монтираните седалки на автомобила им липсва достатъчна странична опора, а турбомашината не осигурява кой знае какъв звуков спектакъл. GT3 е традиционно абонирано за високи обороти и мощни звучи. Нормално е достигащ до 8000 оборота атмосферен двигател да отговаря за звук от висока класа. При това с изключителна пламеност.  На място 4,0-литровият мотор трещи и дрънчи нервно и необуздано, в диапазона на средните обороти звукът на боксерния мотор направо ще ви изправи косите, а във високите обороти направо ще ви причини болка. Невероятно! Екстремно директното управление  предава непосредствено състоянието на асфалта, а седалките тип корито направо приклещват водача – в RS струи адреналин в изобилие. Насочваме се към обиколките. Въпреки задното задвижване оборудваното с механичен блокаж на задната ос Porsche губи леко стабилност само в един остър, вземан на втора предавка, завой – иначе задните гуми с размер 325 направо залепват за асфалта. Двигателят реагира вихрено дори и на най-малките движения на педала на газта, а отличното странично водене на широките колела позволява висока скорост в завои. GT3 компенсира недостига на мощност с по-малкото си тегло, липсата на турбо с мощно ускорение, а вариативната настройка на амортисьорите със супертвърдо окачване. Накрая от най-голямо значение е времето.  1:29,30 – малко повече от секунда по-бързо от GT-R. В този клас това не е малко. И предизвиква промяна в ранглистата.

Още по темата

Card image cap
Да живееш в Bentley

4
ян.
2017

Точно 400 000 лв. струва в Хамбург едно (малко) собствено жилище – или за тези пари можете да си купите Bentley Flying Spur V8 S. Нанесохме се в последното…

Card image cap
КРАЯТ НА ЕДНА КУЛТОВА МАРКА

19
мар.
2017

В Тролхетан настъпиха лоши дни: GM не може да намери купувач  и възнамерява тихо и кротко да закрие шведската култова марка. Ние направихме едно пътуване в страната на Saab

Card image cap
AMG E 63 S… като „патрулка“!

29
ное.
2017

Не сте виждали такъв полицейски автомобил! Ние променихме Е-клас тотално – и си устроихме преследване на пистата Contidrom

Card image cap
Завод, който вече не съществува

30
мар.
2017

През тази година заводът на Opel в германския град Бохум щеше да навърши 55 години. За съжаление той вече не съществува - сградите са съборени, през една част от територията му минава магистрала, а някогашните паркинги сега са застроени с палатки и контейнери, приютили бежанци. Припомняме ви един репортаж по случай 50-годишнината на завода

Card image cap

В последния брой:

Архив >