2018
След редица проведени изпитания германският доставчик на автомобилната индустрия ZF установява, че въздушни възглавници отвън на автомобила биха могли да намалят риска от тежки травми на пътниците с 40%. Събраната статистическа информация би могла да служи като сериозен аргумент за имплементирането на външни еърбегове в серийните автомобили. Външните въздушни възглавници на ZF действат като допълнителна буферна зона при ПТП, поглъщайки голяма част от енергията на удара.
Преди внедряването на иновационната технология за сигурност обаче инженерите ще бъдат изправени пред сериозно предизвикателство – да програмират еърбеговете така, че те да се отварят, когато са наистина необходими, т.е. непосредствено преди удара. Изключително опасно би било въздушните възглавници да „гръмнат“ в неподходящ момент. ZF посочва, че за прецизното програмиране на действието им е нужен пакет от високи технологии – лидари, радари, ултразвукови датчици и камери.