За много фенове на Lamborghini Diablo е последното истинско Lambo. Diablo датира от ерата преди Audi и е разработено съвместно с Chrysler. То е пуснато на пазара през 1990 г. и е заменено от Murciélago чак през 2001 г. Но дори 33 години след представянето си, проектираното от Марчело Гандини Diablo продължава да разбунва духовете. На Фестивала на скоростта в Гудууд успяхме да разгледаме отблизо Eccentrica!
То не е перфектно, но буди силни емоции. Особено в сегашните времена, в които автомобилите стават все по-безлични и по-скучни, много Petrolheads копнеят точно за машини като Eccentrica – рестомод версията на Lamborghini Diablo!
Визия на стар модел, техника на нов: това обобщава основната идея на т.нар. Restomods, които напоследък става все по-търсени. Един от лидерите в тази област е специалистът по Porsche-та Singer, който произвежда рестомодoве на най-високо ниво. Следвайки успехите на компании като тази, в бранша се появяват и много нови играчи, които искат да се наложат и пренасят автомобилните икони в съвременните времена.

Изборът на пазара вече е толкова богат, че почти няма незапълнени ниши. Например предлагането на модернизирани Porsche-та е толкова голям, че дори познавачите им вече не могат да му хванат края. От Lancia Delta през Range Rover Classic, BMW M3 E30 и Jaguar E-Type до Toyota Land Cruiser – почти няма легендарен модел от последните няколко десетилетия, който да не е получил модерна версия.
Идеята, заложена зад проекта
Аналог в света на рестомодовете нямаше емблематичното Lamborghini Diablo – до пускането на Eccentrica. Едноименният стартъп от Сан Марино си постави за задача да пренесе Diablo в модерната епоха.
Грандиозният проект е финансиран от предприемача Емануел Коломбини, който самият е колекционер на Lamborghini. Той се обединява с известни партньори като Pirelli, Brembo, Capristo и Alcantara, за да реализира визията на Lamborghini Diablo за 2024 г.

Първият прототип на Eccentrica беше представен наскоро в Милано – и резултатът е впечатляващ. Рестомодът е проектиран от дизайнерското студио BorromeodeSilva от същия екип, който проектира и Porsche 928 Restomod за френската компания Nardone.
Редуциран дизайн
И дизайнерите успяват да създадат не някакво недодялано копие, а да пренесат по перфектен начин формите на каросерията на Lamborghini Diablo в съвременните времена. За целта като база е използвано Diablo от ранните години на производство, при което всеки панел на каросерията, лаковото покритие и всеки механичен компонент са усъвършенствани.
Със своите пропорции, рестомодът е ясно разпознаваем като Diablo, но в същото време изглежда модерен и минималистичен. Голям брой части от каросерията са направени от карбон, като Eccentrica умишлено напомня на състезателната версия Diablo GT-R, от която са направени 30 до 40 бройки.
Преоткрити изскачащи фарове
Един от многото акценти в дизайна са фаровете. Докато късните версии на Diablo (от 1999 г. нататък) използваха фарове от Nissan 300ZX, ранните включваха изскачащи фарове. Както знаем, този тип предни светлини вече не се поставят поради строгите разпоредби за защита при катастрофи, но Eccentrica Cars разработва алтернативно решение: вместо да оставят фаровете да се отварят (pop up), капаците им се плъзгат надолу (pop down). По този начин, докато фаровете са изключени, е постигнат т.нар. clean Look.

Особено впечатляващо изглежда автомобилът при поглед отзад: Eccentrica разполага с много тясна карбонова броня и ауспух Capristo в стила на Diablo GT-R. Класическите джанти с пет лъча в черно са препратка към GT-R. В проекта умишлено са се отказали да поставят голям спойлер отзад.
Първи досег с кокпита
В рамките на Фестивала на скоростта в Гудууд имахме възможността да разгледаме отблизо Eccentrica. Впечатляващ е интериорът, който не е сред акцентите при оригинала, но е изключително успешен в модернизираното издание на Diablo. Вместо c обемист скоростомер, Eccentrica разполага с дигитални уреди с пикселна визия, които отдалеч напомнят на тези при Opel Kadett GSi. Цялата централна конзола е преработена, като стартъпът обръща особено внимание на изчистения външен вид и висококачествените материали.
Продължете на следващата страница