Възродената Alfa Giulia GT за 860 000 лв.: на ток с 525 к.с.


16
ян.
2021

Напоследък т.нар. проекти Restomod са изключително популярни. Зад това наименование се крият олдтаймери, в които работят модерни технологии. Вероятно първата ви асоциация е за специалистите по Porsche-та от Singer. В сътрудничество с подготвящите състезателни коли специалисти от Tuthill Porsche американската компания току-що представи Singer ACS, базиран на 964, създаден за пустинни състезания. Но освен Singer има и много други производители на автомобили в малки серии, които си вадят хляба с Restomods. Mechatronik е в бизнесa oще от 90-те години на миналия век със своята серия M-SL, базирана на Mercedes Pagoda. Точно като Singer, хората от Guntherwerks са специализирани в Porsche 911. Automobili Amos преоткриват легендарната Lancia Delta Integrale като Delta Futurista, а британската компания Eagle – емблематичния Jaguar E-Type в различни версии. И това са само някои от добре познатите фирми за restomods.

• Restomod, базиран на Alfa Romeo GT Junior

• Визия като при Giulia GTAm

• Карбоново купе

• Електрическо задвижване с мощност 525 к.с. (386 кВт)

• 980 Нм максимален въртящ момент

• 0-100 км/ч за 3,4 секунди

• Максимална скорост: 245 км/ч

• Пробег до 360 километра

• Тегло 1270 килограма

• Малка серия от 20 броя трябва да бъде произведена през 2022 г.

• Цена: 860 000 лв.

Всички те имат едно общо нещо: поддържат автомобилните легенди живи. Когато хората говорят за икони, има една марка, която не може да отсъства – и това е Alfa Romeo. В лицето на GTA-R експертите от Alfaholics създадоха базиран на Alfa Restomod, направен в голяма степен от въглерод. Но сега се появява ново име в тази област: Totem Automobili. Младият италиански стартъп е основан през 2018 г. от дизайнера Рикардо Куаджо и работи по първия си проект в продължение на повече от две години. Около 6000 часа труд са вложени само в дизайна. Резултатът се нарича Totem Giulia GT Electric. Както подсказва името, това е напълно електрическа версия на Giulia GTA.

Електродвигател вместо редови четирицилиндров бензинов

Сега вероятно ще отбележите, че вече има многобройни електрически Restomods – и това несъмнено е правилно. Подходът на Totem Automobili обаче е различен: италианците не просто изхвърлят четирицилиндровия агрегат от оригиналната GTAm с мощност до 240 к.с. и го заменят с електрическо задвижване, а възстановяват цялата кола, като внимателно изпипват детайлите. Така Totem GT Electric веднага е разпознаваем като истинска Alfa, макар че в нея почти не са използвани оригинални части. Новото издание е базирано на Alfa GT Junior 1300/1600, произвеждана в периода между 1970 и 1975 година. Тя е разглобена до голо купе, преди да започнат модификациите. В крайна сметка, остават само десет процента от оригиналното купе, останалото Totem прави от алуминий.

Само 1270 килограма благодарение на карбонова каросерия

Каросерията на дългия 4,08 метра и широк 1,76 метра GT Electric е изработена от карбон и трябва да тежи само 95 килограма! Италианците обявяват тегло едва 1270 килограма – въпреки електрическото задвижване. Визуално Restomod-ът радва окото, като умишлено напомня на GTAm. Първата творба на Totem е модерна и същевременно класическа, редуцирана до най-същественото. Дизайнерите умишлено са пропуснали броните – в крайна сметка и GTAm е била без тях. Освен това те демонстрират невероятно усещане за отделните детайли. Филигранните странични огледала са препратка към оригинала, точно като кръглите фарове и задните светлини. Типично за Restomod, те използват модерна LED-технология – в края на краищата сме в 2021 година.

Продължаваме със 17-цоловите джанти в класическия дизайн на Alfa, „обути“ в гуми Continental, които перфектно се вписват в изчистения външен вид. Зад тях откриваме спирачна система Brembo с 354-милиметрови дискове на предната и с 328-милиметрови дискове на задната ос. Totem може дори да предложи още по-голяма спирачна система по желание на клиента. Bilstein Clubsport комплект регулируеми колоувъри е стандартен. Както забелязвате, Totem не действа половинчато. GT Electric трябва не само да изглежда добре, но и да бъде приятен за каране. При 525 к.с. (386 кВт) и 980 Нм максимален въртящ момент това не е лоша идея.

Продължете на следващата страница

Още по темата