Възкръсването на Jaguar D-Type

1002
2018

Представете си, че Mercedes изведнъж решат да произведат още няколко екземпляра от 300 SL с крилатите врати. Изключено? Е, Jaguar правят нещо подобно: 62 години след производството на последния D-Type през 1956 г. отделът за класически автомобили на марката продължава производството на модела.

Подобно на Mercedes 300 SL корените на Jaguar D-Type са в автомобилния спорт. През 1955 г. англичаните планират производството на 100 екземпляра, но впоследствие са произведени само 75 автомобила. Някои от тях стават известни по време на състезанието 24 часа на Льо Ман, където Jaguar побеждава три поредни години между 1955 и 1957 г. Сега Jaguar Land Rover Classic допълва първоначално замислената серия с 25 исторически коректни, новоизработени модела на D-Type.

130 работника се трудят по моделите в завода в Ковънтри на две поточни линии. От една се извършват реставрации на оригинални автомобили, които са почти по-добри от новите. Другата линия е за така наречените „Continuation Cars“, при които недовършени автомобили се доокомплектоват с нови части.  Именно такъв бе случаят с модела с лека конструкция E-Type (шест екземпляра) и с XKSS (девет екземпляра).

Всеки от тези 25 нови Jaguar D-Type отговаря напълно на спецификациите на тогавашния ръководител на подразделението за състезателни автомобили Лофти Инглънд и неговия екип. Който иска да се сдобие с нов D-Type от 2018 г. може да избира между версия с къса муцуна а ла 1955 г. и такава с дълга муцуна от 1956 г. При последната версия под капака вместо 3,4-литров 6-цилиндров мотор се побира и 3,8-литров двигател. Всички версии на „Continuation Cars“ нямат разрешение за движение по нормални пътища – трябва да ги карате на писта. Цената на новия Jaguar D-Type е около 2,8 милиона лева. За сравнение: победителят от Льо Ман през 1956 г. бе продаден на търг почти за 22 милиона долара.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин