Втора младост за Mazda2

1702
2020

Няма рецепта за вечна младост. Бръчките, торбичките под очите и белите коси са неизбежни. И разбира се, е по-добре без тях. По този въпрос няма две мнения. Но при хората няма спасение. С автомобилите е далеч по-лесно – просто правите хирургически прецизен фейслифт и втората пролет започва. Вижте например Mazda2. „Мъникът“ от Хирошима (4,07 м) току-що беше потопен в извора на младостта и пет години след премиерата си демонстрира нови сили.

В каросерията сякаш е инжектиран малко ботокс, който придава на модела характерния дизайнерски език а ла Mazda 3, решетката с модерна „плетка“, модерните LED-светлини (серийни), както и нови брони. ОК, „двойката“ никога не е била най-голямата в класа си – „младоците“ разполагат с повече място на задната седалка и в багажника. Но въпреки това „японецът“ без проблем побира четирима възрастни, носещи среден размер дрехи. Mazda извлича максималното от ситуацията, като демонстрира опит. Седалките тук-таме са с по-добра тапицерия, материалите са станали по-качествени – и така е постигнато по-добро цялостно усещане за качество. Кормилното управление е станало малко по-директно, а предавките, типично за Mazda, се сменят с къси ходове на лоста. Окачването е настроено за комфортно придвижване.

По-мощният двигател е по-доброто решение

Освежената „двойка“ трябва да бъде с 35 процента по-тиха – но ние не успяхме да го усетим в първите тестове по лошия гръцки асфалт около Атина. Технически Mazda влиза в духа на новото време. Вече се поддържат Apple CarPlay и Android Auto. Най-накрая! Асистентът за автоматично спиране в града вече разполага с разпознаване на пешеходци, което функционира и нощем, вътрешното огледало се затъмнява автоматично, по желание воланът може да се затопля. Nice to have – но наистина до нивото на конкуренцията Mazda2 стига благодарение на ниското тегло (около 1100 кг) благодарение на преработеното задвижване. Клиентите могат да избират между две версии на 1,5-литровия атмосферен агрегат – със 75 и 90 к.с. и задвижваща система тип „мек хибрид“. Хибридът с 22,5-волтор стартер-генератор и кондензатор за съхраняване и натрупване на електрическа енергия в действителност не са достатъчни за придвижване само на ток, но захранват електрическите консуматори. И облекчават двигателя с вътрешно горене, който става по-пъргав.

По-важното обаче са намалените СО2-емисии. И двата агрегата отделят по 94 г/км. А това е добре и за околната среда, и за средния разход на флотилията при Mazda. Двете модификации трябва да бъдат с 16% по-икономични – като се задоволяват средно с 4,1 л по цикъла WLTP. След нашето тестово шофиране бордовият компютър отчиташе малко над пет литра.

Извод

Toва е фейслифт с финия скалпел. „Двойката“ стартира без много излишен шум втората си младост. Системата тип „мек хибрид“ помага за икономията на гориво и прави малкия модел една идея по-пъргав. Изработката пък е подобрена. Така освежена, Mazda2 успява да държи гарда спрямо конкуренцията.

Технически данни

Mazda2 Skyactive-G 90 M Hybrid: • Двигател: 4-цил., 22,5-волтов стартер-генератор, кондензатор • Работен обем: 1496 cм³ • Макс. мощност: 66 кВт (90 к.с.) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент: 148 Нм при 4000 об/мин • Задвижване: предно, 6-степ. ръчна трансмисия • Д/Ш/В: 4065/1695/1495 мм • Тегло: 1151 кг • Обем на багажника: 280-950 л • 0–100 км/ч: 9,8 сек • Макс. скорост: 183 км/ч • Разход: 4,1 л А 95/100 км • Емисии CO2: 94 г/км

Още по темата


Notice: Undefined index: usedTag in /home/autoupsw/public_html/wp-content/themes/autobild/sidebar.php on line 3
Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/autoupsw/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427