Всяко болтче в този Mercedes 500 SL за 250 000 лева е сменено

1001
2022

Този елегантен Mercedes SL е на практика нов автомобил. Доставеният на първия си собственик в Германия преди почти 41 години R 107 за последно е реставриран изцяло буквално от нулата. При този процес не са пестени нито средства, нито усилия – така че днес роудстърът е наистина като нов. Сега кремавият 500 SL с мощен V8 под капака се продава в eBay. А цената му е астрономическа!

Мercedes SL е легенда на колела. Mercedes съвсем скоро представи най-новото поколение на модела, който ще се предлага само като AMG версия и има за цел да „излъска” леко пострадалия имидж на SL. Защото в миналото SL беше автомобилът на богатите и красивите, перфектното допълнение към бляскавия живот. През 1971 г. в лицето на R107 Mercedes представи наследника на елегантната и филигранна пагода (W 113). Тогава никой не подозираше, че R107 ще остане в производство, макар и с многобройни ревизии, в продължение на цели 18 години, чак до 1989 г. Третото поколение на SL се оказва абсолютен успех, особено в САЩ, въпреки че R107 беше и си остава популярен в Германия. Днес в родината на изящния Benz все още са регистрирани над 22 000 eкземпляра от него.

По данни продавача този R 107 е пълен с екстри като кожен салон, автоматичен климатик, отопляеми седалки и др.

Ясната дизайнерска концепция, базирана на „принципа на трите кутии“, маркира началото на нова ера в Mercedes. Освен това R 107 разполага с последен писък технологии за безопасност. И тъй като заради визията не може да бъде използвана дъга тип „тарга“, А-колоните, както и предното стъкло (залепено в рамката), се налага да бъдат усилени значително, за да могат да поемат достатъчно голямо натоварване в случай на преобръщане. Новата платформа позволява обособяването на зони за поглъщане на енергията при удар, а автоматичните предпазни колани и подглавниците са серийни още от пускането на модела на пазара. През дългия период на производство оборудването за безопасност става все по-богато – като на определен етап в него влизат важни системи като ABS и въздушна възглавница.

Големите V8 са особено търсени

4973-кубиковият V8 (M 117) развива 240 к.с. През 1985 г. двигателят е преработен и вече постига 245 к.с.

Mercedes подобрява модела си не само по отношение на сигурността. Гамата от двигатели също често е освежавана. В началото има само две осемцилиндрови версии –  350 SL и 450 SL, чак през 1974 г. е представен базовият модел 280 SL с редови шестцилиндров агрегат (M 110). Днес обаче най-търсени са големите „осмаци“ с всички екстри, най-вече във варианта 500 SL. 500 (M 117) е тогавашният топмодел, който развива между 231 и 245 к.с., в зависимост от годината на производство и модификацията.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОЩЕ ОБЯВИ ЗА MERCEDES SL 500 В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Точно такъв Mercedes 500 SL от 1981 г. в момента се продава в eBay. Когато разгледате големия брой снимки, бързо ще забележите, че това не е обикновен 500 SL. Роудстърът е доставен в Германия през май 1981 г. и е регистриран за първи път там (наличен е оригиналният талон за регистрация). Въпросният R 107 е обгрижван добре, но все пак е решено автомобилът да бъде подложен на пълна реставрация между 2013 и 2014 г. С нея се заемат специалистите по ретро Mercedes-и от Stern-Manufaktur Dortmund – без да бъдат пестени средства и усилия. На практика всеки компонент е сменен, така че този 500 SL е практически нов автомобил на почти 41 години! Ако не можете да си представите това, трябва да отделите време да разгледате безбройните фотоси в eBay – на тях се вижда, че буквално всяко болтче, всеки кабел и всичко около тях е сменено.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин